![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] Q i przeniesienie napędu
[D2 00 4.2PB/LPG ] Q i przeniesienie napędu
Hej, dziś gadałem z kolegą o mojej ósemce i zagioł mnie pytaniem czy ten nasz napęd quattro ma przeniesienie napędu na którąś oś.
Chodzi o to czy napęd jest na stałe 50:50 czy 40:60 czy sie zmienia w zależności od potrzeb ?
Pozdrawiam.
Chodzi o to czy napęd jest na stałe 50:50 czy 40:60 czy sie zmienia w zależności od potrzeb ?
Pozdrawiam.
Z tego co kojarzę to Audi V8 miało podział mocy 50% przód , 50% tył , a w D2 już chyba było 40%/60% .Apophis pisze:W ktoryś modelach było chyba 60%tył na 40% przód ale nie jestem pewien ktore to miały.
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Tu był poruszany wątek napędu quattro
http://www.a8team.pl/topics10/3400,15.htm
http://www.a8team.pl/topics10/3400,15.htm
Wyjątkowy samochód, dla wyjątkowych ludzi.
Myślę że to mi wszystko wyjaśniło :
Torsen (TORque SENsing) jest takim szczwanym typem dyfra który:
- działa wyłącznie na zasadzie mechanicznych przekładni więc reakcja jest bardzo szybka
- jeżeli nie ma różnicy w prędkościach obrotowych na osiach wyjściowych
zachowuje sie jak dyfer otwarty czyli dzieli moment po połowie
- w przypadku wystąpienia takiej róznicy zachowuje się dokładnie odwrotnie
czyli dostarcza więcej momentu tam gdzie nie ma poślizgu
- gdy nie jest podawany moment na wejściu (np. podczas hamowania) pozwala każdemu z kół
obracać się z niezalezną prędkością (w odróżnieniu np. od mechanizmów opartych na VC*)
Dzięki maciu za taki wywód.
Podsumować można to tak że ja kjedziemy na wprost to mamy podział 50:50, a jak jest poślig itp to wtedy działa magia :mrgreen:
[ Dodano: 2012-09-13, 18:49 ]
AudiA8 widze że masz A6 zamiast A8 - WHY ?
Torsen (TORque SENsing) jest takim szczwanym typem dyfra który:
- działa wyłącznie na zasadzie mechanicznych przekładni więc reakcja jest bardzo szybka
- jeżeli nie ma różnicy w prędkościach obrotowych na osiach wyjściowych
zachowuje sie jak dyfer otwarty czyli dzieli moment po połowie
- w przypadku wystąpienia takiej róznicy zachowuje się dokładnie odwrotnie
czyli dostarcza więcej momentu tam gdzie nie ma poślizgu
- gdy nie jest podawany moment na wejściu (np. podczas hamowania) pozwala każdemu z kół
obracać się z niezalezną prędkością (w odróżnieniu np. od mechanizmów opartych na VC*)
Dzięki maciu za taki wywód.
Podsumować można to tak że ja kjedziemy na wprost to mamy podział 50:50, a jak jest poślig itp to wtedy działa magia :mrgreen:
[ Dodano: 2012-09-13, 18:49 ]
AudiA8 widze że masz A6 zamiast A8 - WHY ?
Hehehe dobre podsumowanie :mrgreen: :mrgreen:Podsumować można to tak że ja kjedziemy na wprost to mamy podział 50:50, a jak jest poślig itp to wtedy działa magia :mrgreen:
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
