Witam ponownie,
Do pełni szczęścia oprócz rozkminki ze zmieniarką zostało najgorsze czyli check engine.
Kupiłem auto dojechałem do domu, na drugi dzień jadę i JEB " Check engine"
Od razu luncha podpinam i .....
błedy silnika:
17536
P1128- bank1, powietrza adaptacyjne mieszanki(multi) systemu zbyt ubogi
17538
P1130-bank2, powietrza adaptacyjne mieszanki(multi) systemu zbyt ubogi
Od czego zacząć wymianę , gdzie szukać - ten błąd może wiele rzeczy generować dlatego zapytam może od tych pewniejszych do mniej logicznych.
Najlepsze od specjalistów opinie :
1. Te auto powinno jeździć na Pb 98 (wlałem Pb 95)
2. Wymienić filtry (paliwowy)
3. Świece
4.Cewka
5. Lewe powietrze
6. Rozrząd się przestawił o 1 trybik
7. Jakiś zaworek na listwie paliwowej czy jakoś tak....
i jeszcze inne rzeczy opowiadali.
Zachowanie auta w sumie jakiś tam objawów nie ma (chyba że dużo pali ale za krótko żebym mógł to ocenić tak jak mam w mietku ustalone ) Mieciu 3.7 V6 245KM ciężki klocek pali średnio 13-15l LPG. Audi na FISie 19-22l przy lekkim pukaniu w gaz (już niemówie o szaleństwach).
Druga sprawa lekko dotknę pedału gazu i daje jakbym w mietku KICKDOWNa zrobił.
Wracając do problemu silnik nie ma jakiś objawów tragicznych tj. brak spadków mocy, brak telepania silnikiem , czasem jak jest zimny delikatnie można wyczuć że obroty skacza marginalnie trzeba bardzo się wsłuchać i patrzeć na obroty żeby zauważyć.
Nic więcej.
Teraz do praktyków może coś wam się nasuwa od czego zacząć?
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Check Engine przed założeniem LPG Kody
Masz problem z paliwem, może być to filtr paliwa, samo paliwo, regulator, pompa,przepływka.
Jak możesz sprawdz w blokach pomiarowych jakie masz korekty długie. Niestety nie wiem który to blok u Ciebie będzie. Skasuj błedy, adaptacje powinny się wykasować i pojezdzij. Jak znowu wyskoczy bład to zacznij od paliwa i filtra paliwa.
Zapchane katy odpadają. Pokazał by się inny błąd. Sondy raczej tez ponieważ mało prawdopodobne aby obie padły w tym samym czasie.
Jak możesz sprawdz w blokach pomiarowych jakie masz korekty długie. Niestety nie wiem który to blok u Ciebie będzie. Skasuj błedy, adaptacje powinny się wykasować i pojezdzij. Jak znowu wyskoczy bład to zacznij od paliwa i filtra paliwa.
Zapchane katy odpadają. Pokazał by się inny błąd. Sondy raczej tez ponieważ mało prawdopodobne aby obie padły w tym samym czasie.