[D3 ALL ] Zamiana silnika 3.7V8 na 4.2V8
[D3 ALL ] Zamiana silnika 3.7V8 na 4.2V8
Mam do Was pytanie - czy jest możliwość zamiany silnika z 3,7 na 4,2 w audi a8 d3? Kolega szuka a8 i znalazł ale z padniętym silnikiem. Jeśli więc ma kupować nowy to może lepiej najbardziej sprawdzony w boju 4.2 powinien wybrać?
Ostatnio zmieniony 09 sie 2012, 18:17 przez damianos, łącznie zmieniany 1 raz.
Konstrukcja silnika 3.7 i 4.2 w D2 jest taka sama , różni się oprogramowaniem i sprężaniem silnika (tak mi się wydaje , choć mogę być w błędzie)
Przypuszczam że w D3 konstrukcja silnika jest też bardzo podobna (jak nie taka sama)
Oby dwa silniki są V8 tak że raczej nie powinno być problemu ze "swap-em" silnika .
Przypuszczam że będzie potrzebował komputer o tego silnika 4.2 łącznie z silnikiem .
Przypuszczam że w D3 konstrukcja silnika jest też bardzo podobna (jak nie taka sama)
Oby dwa silniki są V8 tak że raczej nie powinno być problemu ze "swap-em" silnika .
Przypuszczam że będzie potrzebował komputer o tego silnika 4.2 łącznie z silnikiem .
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Wymiana silnika
Wiesz słyszałem jeszcze o braku zgrania skrzyni z 3.7 z tą od 4.2, podobno są róznice, które powodują wyrzucanie checka. Jechać będzie, ale to nie to. Jak wymieniać to razem ze skrzynią, no i jak kolega wspomniał również z komputerem. Jak to wszystko wsadzisz, to musisz pojechać na serwis AUDI (laweta), zeby wgrali pozostałe moduły do pamięci sterownika, łącząc się on-line z centralą w Niemczech.
Koszt takiego kompletnego swapa to ok. 15 tys zł.
Pozdrawiam :diabel:
Koszt takiego kompletnego swapa to ok. 15 tys zł.
Pozdrawiam :diabel:
klekot is in tha house!
Wsadzę sobię JA adaptacje wykona w kraju kilka warsztatów a że mozna rozpieprzoną RS6 nabyc lub kompletny zespół napedowy za 10tys to cena wyniosła by mnie juz ok 15tyś. Juz robiłem sobie takie rozeznanie ponieważ interesuje mnie taki swap w przyszłosci. Tyle że połaczony z tuningiem zawieszenia i hebli oraz odświeżeniem nadwozia wyniesie ok 10tyś euro. A zwykły silnik 4,2+skrzynia i kompy to wydatek ok 5tyś-mozna nawet taniej kupić angola na czesci.
hehe silnik , skrzynia i komp to nie wszystko , a czym chcesz tom moc wyhamować , seryjnymi hamulcami :?: :?:
Jeszcze kwestia zawieszenia , mieć 450km i zwykłe zawieszenie komfort ??
Może być ciekawie , obawiam się że taki swap to 15Kzł może być mało ;-)
to może wyjść nawet 2 razy tyle , no chyba że ktoś jest "wariat" to 15Kzł może starczyć ;-)
Jeszcze kwestia zawieszenia , mieć 450km i zwykłe zawieszenie komfort ??
Może być ciekawie , obawiam się że taki swap to 15Kzł może być mało ;-)
to może wyjść nawet 2 razy tyle , no chyba że ktoś jest "wariat" to 15Kzł może starczyć ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
mdamian, Kolego doczytaj dalej- ja miałem na myśli wymiane samego tylko zespołu napędowego z adaptacja. Heble i zawiecha to inna baja juz i kolejne tysiące zł Wymiana z 3,7 na 4,2 to nie potrzebuje aż takiej zabawy-swap na biturbo juz raczej tak Wg moich szacunków technicznie swap na biturbo to min 30-35tys zł w komplecie. Ale że ja zamierzam przy okazji odnowic tez lakier i wsio to zamknie sie w 40tyś
Apophis, No jak najbardziej , do tego ładne koła , dobre oponki i następne 5-10Kzł , czyli kwota w granicach 50Kzł , ale wtedy masz niepowtarzalne RS8 ;-)
A czy ze zwykłym swapem ze 3.7 na 4.2 będzie problem z kodowaniem ??
Myślę że ktoś dał by radę w nieautoryzowanym warsztacie to ogarnąć za mniejsze pieniądze , tylko pytanie , czy kolega ma to 3.7 w Quattro czy "inwalidę" bo z tego co wiem to 4.2 tylko Quattro było , choć nie wiem jak w D3 jest powiem szczerze , czy 3.7 też były tylko Quattro :-/
A czy ze zwykłym swapem ze 3.7 na 4.2 będzie problem z kodowaniem ??
Myślę że ktoś dał by radę w nieautoryzowanym warsztacie to ogarnąć za mniejsze pieniądze , tylko pytanie , czy kolega ma to 3.7 w Quattro czy "inwalidę" bo z tego co wiem to 4.2 tylko Quattro było , choć nie wiem jak w D3 jest powiem szczerze , czy 3.7 też były tylko Quattro :-/
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
RS8 to buda z A8 reszta z RS6 ;-):shock: :shock: a cóż to za dziwadło.
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.