![]() |
![]() |
![]() |
[D2 FL ALL ] Montaż solardachu-
[D2 FL ALL ] Montaż solardachu-
Witam, chciałbym u siebie zamontować solar dach i w związku z tym potrzebuje jakieś schemat, informacje na tema wtyczek i kabelków gdzie co jest podłączone.
ma ktos cos takiego, badź robil u siebie taki przeszczep.
ma ktos cos takiego, badź robil u siebie taki przeszczep.
W poprzedniej A8 nie posiadałem solar dachu, w aktualnej owszem. Ale zachwycony działaniem nie jestem, ot kręcą wiatraczki w słoneczne dni ale czy jest to wielka różnica nie powiedziałbym, dla mnie na pewno udogodnienie nie warte całego majdanu z przekładaniem. Już lepiej, jeżeli nie masz to dołożyć webasto, to się sprawdza rewelacyjnie zimą ;-) Oczywiście, zrobisz jak zechcesz ;-)
Jak wiadomo nie da sie tego solaru "wyłączyć" wiec o ile słońce jest to wentylator zapindala...
Nikt z Was nie mial nigdy problemu z awarią tego wentylatorka?
NIc w aucie z elektryki nie jest tak eksploatowane jak on.
Pytam bo co prawda nie mialem jeszcze z nim problemu ale zaglądałem w historie napraw swojego auta i w Niemczech w serwisie był on juz wymieniany trzykrotnie... w przeciagu 5 lat.
Nikt z Was nie mial nigdy problemu z awarią tego wentylatorka?
NIc w aucie z elektryki nie jest tak eksploatowane jak on.
Pytam bo co prawda nie mialem jeszcze z nim problemu ale zaglądałem w historie napraw swojego auta i w Niemczech w serwisie był on juz wymieniany trzykrotnie... w przeciagu 5 lat.
w poprzedniej miałem i raz szczotki wymieniałem. A tak to nic poza tym.JPTUNER pisze:Jak wiadomo nie da sie tego solaru "wyłączyć" wiec o ile słońce jest to wentylator zapindala...
Nikt z Was nie mial nigdy problemu z awarią tego wentylatorka?
NIc w aucie z elektryki nie jest tak eksploatowane jak on.
Pytam bo co prawda nie mialem jeszcze z nim problemu ale zaglądałem w historie napraw swojego auta i w Niemczech w serwisie był on juz wymieniany trzykrotnie... w przeciagu 5 lat.
Co do prądu to dzisiaj byłem oglądać jeden solar i po wystawieniu go na słońce i podłączeniu miernika wyszło 9,56V, była to godzina 10.00.
[ Dodano: 2012-09-25, 14:31 ]
Acha a co do ceny to 180zł taki solar. czasami więcej sie wyda na wymianę podświetlania auta na LED
Samo napięcie na wyjściu z solara kompletnie nic nie mówi. Trzeba by było podłączyć obciążenie czysto rezystancyjne i zmierzyć do tego prąd, wtedy wiemy jaka jest jego moc w danej chwili. Tak na oko to te solary mają moc maksymalną poniżej 20W, wcale bym się nie zdziwił gdyby to było gdzieś bliżej 10W. A biorąc pod uwagę że słońce praktycznie zawsze pada pod innym kontem niż 90 stopni i do tego chmury to każdy spadek napięcia poniżej napięcia akumulatora przerywałoby ładowanie (dodanie układu podwyższającego to kolejne straty energii). Gdyby ten solar był z 50% większy to myślę że dałoby się po lekkiej modyfikacji uzyskać jakieś tam ładowanie ale tak prawdę mówiąc to pewnie podłączenie prostownika raz w miesiącu na 5 min dałoby tyle samo.
Miskov51
Miałem opisać o montażu to jako ze mam wolną chwile to co nieco podpowiem.
Montaż według mnie jest bardzo prosty, jeśli chodzi o sam montaż to wiadomo trzeba pościągać wszystkie rączki, zasłonki i boczne plastiki. Sama podsufitka trzyma się na klej do stelarza szyberdachu oraz na ramce wkoło samego szybra. Przy tylnej szybie są również trzy plastikowe zapięcia na które trzeba uważać bo można połamac. Aby zdjąc podsufitke z tych zaczepów trzeba ją delikatnie posunąc do tyłu auta. Co do odklejania to najlepiej chyba jakimś cienkim drutem żyłką . Zatrzaski wkoło samego szybra trzeba wyrwać do dołu jest cięzko ale się da. Ja podsufitke wyjąłem przez drzwi pasażera z przodu, w aucie były wyjęte oba fotele.
Aha zasłonka szybra(ta materiałowa) zdejmujemy poprzez lekkie odsunięcie szybra i wysunięcie jej z dwóch zatrzasków wtedy możemy ją przesuwać dowolnie ale wyjąc się jej nie da majać szyber w aucie. Dopiero jak wyjmiemy całośc to wyciągamy ją i przekładamy do solara.
Co do montażu samego solara to przykrecamy na śrubki pamiętając o plastikowych podkładkach.Najlepiej we dwie osoby bo cięzko samemu pare kilo to wszystko waży.
Ciągniemy dwa kable słupkiem do skrzynki pod nogami pasażera i tam zaczyna sie zabawa.
W orginale jest przejkażnik odcinający plus po włączeniu stacyjki który jest sterowany z panelu klimy. My idziemy na skróty i kupujemy dwa zwykłe przekażniki z nóżkami 85 86 87 87A 30 (bodajże 541 lub 561)
Na plusie od solara dajemy bezpiecznik nastepnie przekażnik i podłączamy do plusa idącego do wiatraka dmuchawy(w skrzynce jest duży pomarańczowy bezpiecznik gdzie możemy się wpiąc lub lecimy z kablem bezpośrednio do samego silnika. Przewód masowy od solara podłączamy pod przekaznik i nastepnie lecimy BEZPOŚREDNIO do silnika dmuchawy. Najlepiej przez skrzynke gdzie siedzi ECU przeciągnąc kable.
Co do przekazników, to sterowanie przekażnikiem na przewodzie plusowym solara podłączamy do 85(sterowanie to bierze,y z skrzynki z dolnych przewodów perzykreconych na śrubke. Ja brałem z czarnego wazne aby po właczeniu starcyjki pojawiał się nam prąd. 86 podłączamy pod mase w aucie. Do styku 87(lub 87A nie pamietam, ale musi plynąc prad do 30 bez stacyjki po wlaczeniu stacyjki prad ten bedzie plynał na 87A a 87 już nie)
podłącamy plus idacy z solara a do 30 plus dalej do silnika.
W analogiczny sposób robimy z przekaznikiem na masie tak aby po włączeniu stacyjki prad nie płynął juz z solara do silnika.
Pewnie coś mi umkneło jak coś smiało pytać moge tez porobić jakieś schematy albo zdjęcia jak mam podłączone.
To jest tylko wskazówka robicie to swoją odpowiedzialność . Miernik i trzeżwa glowa pomogą :shock:
Pamietajcie o zaizolowaniu wolej nóżki w przekaznikach bo tam po właczeniu stacyjki mamy prąd
Montaż według mnie jest bardzo prosty, jeśli chodzi o sam montaż to wiadomo trzeba pościągać wszystkie rączki, zasłonki i boczne plastiki. Sama podsufitka trzyma się na klej do stelarza szyberdachu oraz na ramce wkoło samego szybra. Przy tylnej szybie są również trzy plastikowe zapięcia na które trzeba uważać bo można połamac. Aby zdjąc podsufitke z tych zaczepów trzeba ją delikatnie posunąc do tyłu auta. Co do odklejania to najlepiej chyba jakimś cienkim drutem żyłką . Zatrzaski wkoło samego szybra trzeba wyrwać do dołu jest cięzko ale się da. Ja podsufitke wyjąłem przez drzwi pasażera z przodu, w aucie były wyjęte oba fotele.
Aha zasłonka szybra(ta materiałowa) zdejmujemy poprzez lekkie odsunięcie szybra i wysunięcie jej z dwóch zatrzasków wtedy możemy ją przesuwać dowolnie ale wyjąc się jej nie da majać szyber w aucie. Dopiero jak wyjmiemy całośc to wyciągamy ją i przekładamy do solara.
Co do montażu samego solara to przykrecamy na śrubki pamiętając o plastikowych podkładkach.Najlepiej we dwie osoby bo cięzko samemu pare kilo to wszystko waży.
Ciągniemy dwa kable słupkiem do skrzynki pod nogami pasażera i tam zaczyna sie zabawa.
W orginale jest przejkażnik odcinający plus po włączeniu stacyjki który jest sterowany z panelu klimy. My idziemy na skróty i kupujemy dwa zwykłe przekażniki z nóżkami 85 86 87 87A 30 (bodajże 541 lub 561)
Na plusie od solara dajemy bezpiecznik nastepnie przekażnik i podłączamy do plusa idącego do wiatraka dmuchawy(w skrzynce jest duży pomarańczowy bezpiecznik gdzie możemy się wpiąc lub lecimy z kablem bezpośrednio do samego silnika. Przewód masowy od solara podłączamy pod przekaznik i nastepnie lecimy BEZPOŚREDNIO do silnika dmuchawy. Najlepiej przez skrzynke gdzie siedzi ECU przeciągnąc kable.
Co do przekazników, to sterowanie przekażnikiem na przewodzie plusowym solara podłączamy do 85(sterowanie to bierze,y z skrzynki z dolnych przewodów perzykreconych na śrubke. Ja brałem z czarnego wazne aby po właczeniu starcyjki pojawiał się nam prąd. 86 podłączamy pod mase w aucie. Do styku 87(lub 87A nie pamietam, ale musi plynąc prad do 30 bez stacyjki po wlaczeniu stacyjki prad ten bedzie plynał na 87A a 87 już nie)
podłącamy plus idacy z solara a do 30 plus dalej do silnika.
W analogiczny sposób robimy z przekaznikiem na masie tak aby po włączeniu stacyjki prad nie płynął juz z solara do silnika.
Pewnie coś mi umkneło jak coś smiało pytać moge tez porobić jakieś schematy albo zdjęcia jak mam podłączone.
To jest tylko wskazówka robicie to swoją odpowiedzialność . Miernik i trzeżwa glowa pomogą :shock:
Pamietajcie o zaizolowaniu wolej nóżki w przekaznikach bo tam po właczeniu stacyjki mamy prąd
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2012, 20:25 przez hipcio, łącznie zmieniany 1 raz.