pewnie wachacz jest teraz przekrzywiony i nie chce się spasować z amorem?ja na wachacz założyłem płaski klucz i z drugiej strony pod klucz dałem lewarek typu ŻABA i tym sposobem(trochę w dół,trochę w górę)nastawiałem sobie wszystko,pomagał mi kumpel więc poszło w miarę szybko,powodzenia.tomi5 pisze:Panowie mam mega problem i potrzebuje porady. Wymienialem dzisiaj czujniki abs, dziady tak sie zapiekły ze musiałem wyciagac połosie zeby je wybic, prawa strona poszła bez problemu, natomiast z prawej zeby wyciagnac połos musialem zrzucic dolny wahacz do ktorego przymocowany jest amorek, iteraz mam problem zeby go załozyc. Zna ktos jaki patent jak to spiac? Moze musze cos jeszcze wykrecic zeby go wpiac. Sory za bledy ale korzystam dzisiaj z internetu przez tel a tu za duzo grzebania na pl znaki itp.
[D2 97 4.2PB ] Dobór wahaczy
-
- Forum Audi A8
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 lut 2011, 17:04
- Lokalizacja: wrocław
Mam 19 mm czyli grube 01. 3,3tdi , TRW - dobre .
[ Dodano: 2011-03-09, 18:24 ]
Kolego ATLAS TRW ( grubsze sworznie 21 mm) zamów gdziekolwiek w sklepie z częściami , wymieniałem i jest ok.
[ Dodano: 2011-03-09, 18:24 ]
Kolego ATLAS TRW ( grubsze sworznie 21 mm) zamów gdziekolwiek w sklepie z częściami , wymieniałem i jest ok.
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
Przerabiałem dobór wahaczy i pozwolę sobie coś dorzucic do tematu.
Wg ETKI w A8/S8 po lifcie występują trzy typy drążków prowadzących (wahaczy tzw. bananów)
8E0 407 693 K, 8E0 407 694 K dla zawieszeń standardowych
8E0 407 693 D, 8E0 407 694 D dla zawieszeń przystosowanych do felg 20" oraz dla silnika AKF (3.3 TDI)
4D0 407 693 AA, 4D0 407 694 AA dla poj. opancerzonych
Co do standardu (średnica sworznia 17mm) to wiadomo są dostępne zamienniki coś pewnie koło 200PLN.
Co do pojazdów opancerzonych to nie mam wiedzy na ten temat.
Natomiast użytkownicy 3.3TDI i samochodów przystosowanych do 20" felg mają problem z tym wahaczem bo o ile mi wiadomo to nie występują zamienniki a ORI kosztuje ok. 850PLN. Różnica pomiędzy przedmiotowym wahaczem a standardowym jest taka że ma on większą średnicę tulei gumowo-metalowej nie 65mm a 66mm (w moich źródłach niedostępne) i grubszy sworzeń nie 17mm a 21mm.
Ja sobie poradziłem w taki sposób. W Elblągu jest gośc który regeneruje wahacze tzn. wymienia tuleje oraz sworznie z gniazdami. Do standardowych używanych wahaczy założyłem nowe tuleje (65mm) oraz grubsze sworznie (21mm). Cenowo wyglądało to tak: nowa tuleja ok. 80PLN, nowy sworzeń z gniazdem ok. 100PLN, używany wahacz od passata B5 bezcenny, razem za sam wahacz ok. 180 PLN/szt.
Oprócz oczywistej różnicy w cenie zawsze jest możliwośc ponownej wymiany tulei w razie jej wybicia.
Drugą stroną medalu jest wpływ takiej przeróbki na bezpieczeństwo, bo w końcu Helmut po coś wymyślił grubsze tuleje do 3.3 TDI.
Ja na swoich zregenerowanych wahaczach zrobiłem już ze 30tk i jest ok.
Wg ETKI w A8/S8 po lifcie występują trzy typy drążków prowadzących (wahaczy tzw. bananów)
8E0 407 693 K, 8E0 407 694 K dla zawieszeń standardowych
8E0 407 693 D, 8E0 407 694 D dla zawieszeń przystosowanych do felg 20" oraz dla silnika AKF (3.3 TDI)
4D0 407 693 AA, 4D0 407 694 AA dla poj. opancerzonych
Co do standardu (średnica sworznia 17mm) to wiadomo są dostępne zamienniki coś pewnie koło 200PLN.
Co do pojazdów opancerzonych to nie mam wiedzy na ten temat.
Natomiast użytkownicy 3.3TDI i samochodów przystosowanych do 20" felg mają problem z tym wahaczem bo o ile mi wiadomo to nie występują zamienniki a ORI kosztuje ok. 850PLN. Różnica pomiędzy przedmiotowym wahaczem a standardowym jest taka że ma on większą średnicę tulei gumowo-metalowej nie 65mm a 66mm (w moich źródłach niedostępne) i grubszy sworzeń nie 17mm a 21mm.
Ja sobie poradziłem w taki sposób. W Elblągu jest gośc który regeneruje wahacze tzn. wymienia tuleje oraz sworznie z gniazdami. Do standardowych używanych wahaczy założyłem nowe tuleje (65mm) oraz grubsze sworznie (21mm). Cenowo wyglądało to tak: nowa tuleja ok. 80PLN, nowy sworzeń z gniazdem ok. 100PLN, używany wahacz od passata B5 bezcenny, razem za sam wahacz ok. 180 PLN/szt.
Oprócz oczywistej różnicy w cenie zawsze jest możliwośc ponownej wymiany tulei w razie jej wybicia.
Drugą stroną medalu jest wpływ takiej przeróbki na bezpieczeństwo, bo w końcu Helmut po coś wymyślił grubsze tuleje do 3.3 TDI.
Ja na swoich zregenerowanych wahaczach zrobiłem już ze 30tk i jest ok.
Jeszcze co do tych wahaczy, nie wiem jak u was ale u mnie ten prosty na którym jest amorek ma gruby sworzen.
Co do cen ja na razie biorę od kolegi używki po 50zł pasują od A4 A6 Passata, ale tylko dół i powiem Wam że te wahacze schodzą mu jak świeże bułeczki, jak wcześniej sobie nie zarezerwuje to marne szanse żeby były tak od ręki
Co do cen ja na razie biorę od kolegi używki po 50zł pasują od A4 A6 Passata, ale tylko dół i powiem Wam że te wahacze schodzą mu jak świeże bułeczki, jak wcześniej sobie nie zarezerwuje to marne szanse żeby były tak od ręki
ahadam masz rację
sprawdziłem te wahacze TRW i faktycznie je robią :d
nie wiem czemu ale rok temu nie były one dostępne albo tak szukałem.
Wg informacji z ich katalogu są to wahacze ze sworzniem 21 i tuleją 65 (a nie 66 jak ori), więc w razie co będzie można wymienic samą tuleję bo pasuje od A4, A6, VWB5.
dzięki za info
sprawdziłem te wahacze TRW i faktycznie je robią :d
nie wiem czemu ale rok temu nie były one dostępne albo tak szukałem.
Wg informacji z ich katalogu są to wahacze ze sworzniem 21 i tuleją 65 (a nie 66 jak ori), więc w razie co będzie można wymienic samą tuleję bo pasuje od A4, A6, VWB5.
dzięki za info