części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 3.7PB/LPG ] Ciężko pali gdy jest zimno

Awatar użytkownika
dariuszmuzyka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 13 gru 2010, 22:49
Lokalizacja: Olsztyn

[D2 97 3.7PB/LPG ] Ciężko pali gdy jest zimno

Post autor: dariuszmuzyka » 26 paź 2012, 19:03

Witam. Od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem :-( otóż jak jest ciepło i samochód ogrzewa słońce to pali bez problemu a gdy temperatura spadnie pali ciężko, za 2gim 3cim razem, im zimniej tym ciężej.

Za pierwszym razem jak kręcę z 3-4 sek to nie załapuje, kręci tylko rozrusznikiem, później zapali, ale od razu gaśnie jak by brakowało mu paliwa a kolejnym odpala. Im zimniej tym trzeba więcej razy kręcić a zima się zbliża, i kto wie czy akumulator i rozrusznik to wytrzyma.

Dodam że nie jest to wina pompy bo jest nowa i ma dobre ciśnienie, jest też dobrze zamontowana bo zasysa do dna.

Poniżej jest link do mojego wideo:


Jak myślicie co może być przyczyną? do kogo w Olsztynie lub w okolicy się z tym wybrać ?

Pozdrawiam i proszę bardzo o pomoc.
http://www.youtube.com/watch?v=pX9uMO_Tc7o&feature=youtu.be
Ostatnio zmieniony 04 lis 2012, 00:59 przez dariuszmuzyka, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 26 paź 2012, 19:32

Na blokade przez immo to to nie wygląda-a sprawdzałes błedy??

Awatar użytkownika
dariuszmuzyka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 13 gru 2010, 22:49
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dariuszmuzyka » 27 paź 2012, 01:06

immo skasowany ale miga kontrolka, błędy są dopiero jak na zimnym próbuje dodać gazu gwałtownie, wtedy jakby zalewało go zaczyna kuleć i obroty spadają, wyskakuje esp i cat a w vagu brak zapłonu na 5,6,7,8 cylinder i sonda lambda. Podobno sonda nie ma wpływu na odpalanie a dopiero pracuje jak jest silnik ciepły.

Gość

Post autor: Gość » 27 paź 2012, 10:31

Niebardzo rozumie czemu Ci miga kontrolka od immo skoro skasowany?? Może coś z tym skasowaniem jest poknocone?? Mi jak czasem antenka przy stacyjce nie załapie to tuż po odpaleniu gasnie i własnie mruga kontrolka immo-ale jak wspomniałem objaw jest inny.

Awatar użytkownika
dariuszmuzyka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 13 gru 2010, 22:49
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dariuszmuzyka » 27 paź 2012, 10:43

pada cewka immo, wczesniej gasł i był błąd w vagu, ale koleś mi wykasował takim obd immo killer i teraz jest ok tylko czasami kontrolka zaświeci.

ja myśle tu o czujnikach temperatury do ecu czy innym czujniku jakimś, bo nie wydaje mi sie zeby było to coś innego.

Gość

Post autor: Gość » 27 paź 2012, 10:45

Czujniki temperatury bedą wyskakiwac w błedach ale masz racje że jak taki bład sie pojawi to może być to przyczyna.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 02 lis 2012, 11:35

Mi to wygląda na problemy z zasilaniem w benzynkę.

Podłączyć ciśnieniomierz do listwy wtryskowej i zobaczyc co się dzieje
z ciśnieniem paliwa podczas problemów z zapalaniem.

LPG jest? Jeżeli tak to skopane adaptacje też mogą coś takiego zrobić.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 02 lis 2012, 14:05

Jeśli są problemy z odpalaniem benzyny to w 99% winny jest LPG.

Awatar użytkownika
dariuszmuzyka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 13 gru 2010, 22:49
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dariuszmuzyka » 02 lis 2012, 14:43

mam lpg, ale zakręcałem butlę i jeździłem dłuższy czas na benzynie i było to samo. Dziwi mnie to że jak jest na zewnątrz ciepło i słońce świeci w maskę to zapala aligancko. Zauważyłem też że gdy dodaję gazu na większym zakręcie to silnik przerywa i delikatnie szarpie. Czasami też jak awaryjnie zahamuje to potrafi zgasnąć mi silnik :( wiem że mam padniętą jedną sondę ale czy to ma taki wpływ na odpalanie?

[ Dodano: 2012-11-02, 14:45 ]
co do ciśnienia to jest ok, wymieniałem pompę bo myślałem że pada stara i nic nie pomogło :(

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 02 lis 2012, 16:05

A sprawdzałeś może temperaturę silnika (chodzi o czujnik) na zimnym ile pokazuje ??
Ja miałem podobny problem w innym autku , ale okazało się że czujnik pokazywał -85*C , wymiana czujnika temperatury pomogła .

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 02 lis 2012, 16:49

dariuszmuzyka pisze: Zauważyłem też że gdy dodaję gazu na większym zakręcie to silnik przerywa i delikatnie szarpie. Czasami też jak awaryjnie zahamuje to potrafi zgasnąć mi silnik :( wiem że mam padniętą jedną sondę ale czy to ma taki wpływ na odpalanie?
Za to jest odpowiedzialny tylko reduktor, źle założony, padnięty.

Hermann
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:29
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: Hermann » 02 lis 2012, 17:07

labas pisze:Jeśli są problemy z odpalaniem benzyny to w 99% winny jest LPG.
a co ma odpalanie na benzynie do LPG???. Proponuje zatankować benzynki ponad połowę zbiornika i poczekać do rana wtedy się wyjaśni czy paliwko spływa do baku przez noc.Ew tak jak tu któryś z kolegów napisał sprawdzić ciśnienie.Jeszcze kolego problem pojawia się po dłuższym postoju czy jak??

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 02 lis 2012, 18:46

Hermann pisze: a co ma odpalanie na benzynie do LPG???.
Ano ma, i to bardzo dużo.
Użytkownicy LPG zazwyczaj odpalają auto na gazie, lub przełączają zaraz po odpaleniu, pomimo że silnik nie złapał przynajmniej 40 stopni, a to jest zabójstwem dla pewnych częsci.
Następny grzech to jazda na prawie pustym baku, pompa nie ma chłodzenia, przegrzewa się i szlag ją trafia ( daje słabe ciśnienie, lub spalona)

Jeszcze jeden grzech, to jazda tylko na gazie, bo szkoda kasy na benzynę, a powinno się przejechać przynajmniej 100 km na benzynie na tydzień, żeby układ paliwowy i wtryskowy zachował dobrą kondycję.

Powyższe grzechy po jakimś czasie skutkują poważnymi awariami, jak w tym temacie, a własciwie w dużej ilości aut z tego forum - co drugie auto ma problemy z pompą.

Hermann
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:29
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: Hermann » 03 lis 2012, 08:16

labas pisze:
Hermann pisze: a co ma odpalanie na benzynie do LPG???.
Ano ma, i to bardzo dużo.
Użytkownicy LPG zazwyczaj odpalają auto na gazie.
A to problem tkwi w odpalaniu na gazie a nie na w odpalaniu benzynie.I słusznie kolego zauważyłeś należy czasem "przepalić" całość na benie.U mnie z rana po odpaleniu zawsze zanim się nagrzeje to chodzi na Pb(do temp ok.40St).Po każdym następnym odpaleniu po jakichś 5-6sek przełącz się na gaz.Kiedyś miałem ten problem co kolega tu opisuje i jak się okazało nie pompa ale nieszczelności wokół niej były przyczyną tego że po dłuższym postoju paliwo cofało się do baku co objawiało się problemem przy odpalaniu.Robiło się tak jak w baku było mnie niż 1/3 paliwa.Najprostszym sposobem na to było utrzymywanie ponad połowy stanu paliwa w baku lub stawianiu auta lekko z góry.Droższym sposobem było wyeliminowanie usterki polegającej na wymianie kilku ohringów :peace:

Awatar użytkownika
dariuszmuzyka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 13 gru 2010, 22:49
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dariuszmuzyka » 03 lis 2012, 22:30

właśnie u mnie jest tak ze nawet może tydzień stać nieruszany, ale gdy jest lato i słońce świeci w maskę to odpala od pierwszego, a przy mrozie to wystarczy jak wystygnie i jest lipa :( jeżdżę teraz na benzynie bo śmigam do ruskich po paliwko 95pb, spalilem 2 bali i dalej lipa. D niedawna miałem problem z źle zamontowaną pompą i miałem ponad połowę zbiornika zawsze, teraz po naprawie zasysa do dna i nawet jak mam cały to jest problem, także wątpię by problem leżał w pompie. Ciśnienie sprawdzane i jest ok. Czasami zdarza się że mam problem z odpaleniem ciepłego silnika i nawet gdy ciepły to potrafi kuleć na cylindry. Kupiłem moduł zapłonu bo wyskakiwały zawsze cylindry 5678 ale nic nie pomogło. Przeczytałem że duży wpływ na odpalenie ma czujnik położenia wału i myślę że on jest padnięty. Są też inne czujniki które mają wpływ na to, są to : czujnik temp. silnika ; czujnik temp. powietrza ; czujnik położenia przepustnicy ; czujnik wałka rozrządu (halla). Nie wiem czy poprostu kupić ten czujnik położenia wału i wymienić go czy dać do elektryka żeby sprawdził czy nie są padnięte, ale jest pytanie do kogo?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl