części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 99 2.8PB/LPG ] Wymiana regulatora napięcia

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

[D2 99 2.8PB/LPG ] Wymiana regulatora napięcia

Post autor: sylwekr » 12 lis 2012, 16:22

Muszę u siebie w aucie wymienić regulator napięcia. Na forum znalazłem info jak wyciągnąć alternator ale w silniku 4.2, ale u mnie jest 2.8 – i może nie być z tym łatwiej. Na forum Audi A6 znalazłem opis jak wyciągnąć alternator i w A6 wiąże się to z demontażem przodu – trzeba odsunąć chłodnice. Orientuje się ktoś jak to jest w Audi A8 – chyba jest trochę więcej miejsca może wyjdzie ????. Da się wyciągnąć alternator bez demontażu przodu ? Dzisiaj się temu przyglądałem, wjechałem autem na kanał, zdjąłem osłonę i tak trochę ciasno tam jest :-( Ja widzę jeszcze inną możliwość, tylko nie wiem czy realna do zrealizowania. A mianowicie jak bym odkręcił alternator i go obrócił do dołu, czy jest możliwość aby w takiej pozycji rozebrać alternator i wykręcić regulator. Może ktoś rozbierał taki alternator i orientuje się czy coś takiego jest w ogóle możliwe. Wszelkie rady mile widziane.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 12 lis 2012, 19:14

A nie da się tego zrobić na aucie, bez wyjmowania alternatora? To tylko 5 śrub do odkręcenia.
http://img29.imageshack.us/img29/183/regulator.png

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 12 lis 2012, 20:13

gtfan pisze:A nie da się tego zrobić na aucie, bez wyjmowania alternatora? To tylko 5 śrub do odkręcenia.
http://img29.imageshack.us/img29/183/regulator.png
No właśnie też o tym myślałem, tylko nie bardzo widać było od spodu co trzeba odkręcić aby dostać się do regulatora. Bardzo ten schemat mi się przyda i spróbuję w pierwszej kolejności wymienić go zdejmując tylko tą osłonę. Dzięki za schemat (punkcik od mnie poleciał).

Więc już po wymianie regulatora. Najpierw próbowałem bez odkręcania alternatora, ale jest choler.... ciasno. Wydaje mi się, że można tak to zrobić, ale jednak lepiej odkręcić alternator. Zdjęcie paska, wykręcenie 2 śrób, alternator tylko przekręciłem osłoną do dołu i można bez problemu odkręcić przewody, osłonę i wymienić regulator. Nie kombinowałem nawet go wyciągnąć bo nie było takiej potrzeby. Całość do ogarnięcia w godzinkę z wypiciem browarka :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl