części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 ALL ] Ciekawostka na temat silników ON by AUDI

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

[D3 ALL ] Ciekawostka na temat silników ON by AUDI

Post autor: mdamian » 26 lis 2012, 11:15

Panowie i panie , zakupiłem dzisiaj egzemplarz tygodnika Auto Świat , jest tam opisywane A8 D3 3.0TDI 233km , jest on opisywany jako jeden z lepszych silników ON (wystarczające osiągi(jak dla kogo) i stosunkowo niskie spalanie) z pośród 3.0TDI , 4.0TDI i 4.2TDI .
I komu tu wierzyć , dziennikarzom motoryzacyjnym , czy użytkownikom i ich postom :shock: :?: :?:
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2015, 10:54 przez mdamian, łącznie zmieniany 3 razy.

Gość

Post autor: Gość » 26 lis 2012, 11:51

Nikt mi nie powie że 3.0 Tdi V6 z koncernu VAG jest jakąs super jednostką. Jest to zwyczajny silnik dla niewymagających który w dodatku posiada wadliwe rozwiązania w rozrządzie które to sprawiają kłopoty. Na tyle znam się na mechanice by to wiedzieć jak tez i to że najlepszym dieslem z ww trójki jest 4,2 Tdi. 8-)
Jakis tam dziennikarz może sobie sprawdzić to co jest aktualnie w czasie testu i poddac to wyłacznie swojej subiektywnej opini.

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 26 lis 2012, 12:18

mdamian pisze:I komu tu wierzyć , dziennikarzom motoryzacyjnym , czy użytkownikom i ich postom
Jak to komu, mnie :mrgreen:
Apophis pisze: najlepszym dieslem z ww trójki jest 4,2 Tdi.
Słusznie prawicie :mrgreen:

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 26 lis 2012, 12:28

O 3.0 TDI od kilku lat budowana jest w mediach opinia niezawodnego i niezniszczalnego. To najzwyklejszy PR koncernu dla budowania wizerunku.

Mówiąc prościej "każda pliszka swój ogonek chwali".

A Auto Świat to taki Fakt lub Superekspres motoryzacji.

Nie można dać się zwariować.

8-)

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 26 lis 2012, 12:37

Panowie ja to wszystko wiem , ponieważ obserwuję forum i widzę z jakimi kłopotami borykają się koledzy i koleżanki z forum ze swoimi autkami .
Co do 3.0TDI , jest dość dużo postów związanych z mechaniką silnika , niż w 4.0 czy 4.2 TDI .
To o czymś świadczy i tu moje zdziwienie , ponieważ uważałem Auto Świat za pismo , które pisze dużo przydatnych rzeczy . Może i o spalaniu ( że mało pali średnio 9L/100km ) to może i prawda , no i może w porównaniu do 4.0 czy 4.2 TDI jest tańsze w naprawach , ale co do wystarczających osiągów , hmm , chyba nie jeździli V8 .

Gość

Post autor: Gość » 26 lis 2012, 14:24

mdamian pisze:ale co do wystarczających osiągów , hmm , chyba nie jeździli V8 .
Tak jak wspominalem to subiektywna opinia dziennikarza-nie powinnosie na nią zwracać uwagi.

Awatar użytkownika
cerbera
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 04 wrz 2009, 21:53
Lokalizacja: kraków

Post autor: cerbera » 09 gru 2012, 21:24

Każdy ON i tak bedzie droższy w servisie niż pb. To co na paliwie zaoszczedzisz włozysz w servis......już sie przekonałem 3 razy i wystarczy :evil:
A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl

Awatar użytkownika
labas
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 843
Rejestracja: 15 maja 2009, 09:56
Lokalizacja: Pieniny

Post autor: labas » 09 gru 2012, 22:19

cerbera pisze:Każdy ON i tak bedzie droższy w servisie niż pb. To co na paliwie zaoszczedzisz włozysz w servis......już sie przekonałem 3 razy i wystarczy :evil:
No, nie do końca tak jest, mój klekot pali z 5litrów mniej na setkę od benzyny, przejechałem 250 tyś i wychodzi mi że zaoszczędziłem na nowy silnik.
Do tej pory w silniku nic się nie popsuło.

Awatar użytkownika
cerbera
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 04 wrz 2009, 21:53
Lokalizacja: kraków

Post autor: cerbera » 09 gru 2012, 23:54

labas pisze:
cerbera pisze:Każdy ON i tak bedzie droższy w servisie niż pb. To co na paliwie zaoszczedzisz włozysz w servis......już sie przekonałem 3 razy i wystarczy :evil:
No, nie do końca tak jest, mój klekot pali z 5litrów mniej na setkę od benzyny, przejechałem 250 tyś i wychodzi mi że zaoszczędziłem na nowy silnik.
Do tej pory w silniku nic się nie popsuło.
I tego ci życze kolejne 250kk ja mialem inne doswiadczenia z subaru,terracanem i mb.Ale bylo to silniki o mniejszej pojemnosci.
A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 10 gru 2012, 10:20

labas pisze: mój klekot pali z 5litrów mniej na setkę od benzyny, przejechałem 250 tyś i wychodzi mi że zaoszczędziłem na nowy silnik.
Ale mówisz o PB , a biorąc pod uwagę PB+LPG to i tak przepłacasz . :mrgreen:

Awatar użytkownika
Maciex
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 222
Rejestracja: 03 lut 2010, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Maciex » 10 gru 2012, 18:05

Jeździłem A6 z silnikiem 3.0tdi. Miał przebieg 423000km i jeździł, dysponował pełną mocą - S8 zostawiała go w tyle, ale sądzę że nie każda A8 4.2 dałaby radę. Dodatkowo moc jest dostępna szybciej, a jazda jest równie przyjemna co V8 benzynowym.
Spalanie - przy podobnej, spokojnej jeździe A6 spaliło 7litrów ON, S8 = 15L LPG.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 10 gru 2012, 18:15

Maciex pisze:spokojnej jeździe A6 spaliło 7litrów ON, S8 = 15L LPG.
A6 3.0TDI spalanie 7L/ON x 5.40gr = 37,8zł/100km
A8 4.2PB+LPG spalanie 15L/LPG x 2.60gr = 39zł/100km

Jak widać dużej różnicy w spalaniu nie masz ;-)

Awatar użytkownika
gierobiala
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: gierobiala » 10 gru 2012, 19:39

mdamian pisze:
Maciex pisze:spokojnej jeździe A6 spaliło 7litrów ON, S8 = 15L LPG.
A6 3.0TDI spalanie 7L/ON x 5.40gr = 37,8zł/100km
A8 4.2PB+LPG spalanie 15L/LPG x 2.60gr = 39zł/100km

Jak widać dużej różnicy w spalaniu nie masz ;-)
Zależy kto po ile ma ropę. Przy cenie 4.50gr różnica jest już bardziej zauważalna.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 10 gru 2012, 19:40

gierobiala pisze:Zależy kto po ile ma ropę. Przy cenie 4.50gr różnica jest już bardziej zauważalna.
Zawsze można od ruskich paliwo po 2.50 kupić , chodzi o normalne ceny .

Awatar użytkownika
gierobiala
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: gierobiala » 10 gru 2012, 19:52

mdamian pisze:
gierobiala pisze:Zależy kto po ile ma ropę. Przy cenie 4.50gr różnica jest już bardziej zauważalna.
Zawsze można od ruskich paliwo po 2.50 kupić , chodzi o normalne ceny .
Kiedyś juz pisałem jak można mieć paliwo z dystrybutora w takiej cenie a po 2.5 od ruskich nie kupisz nawet jak sam sobie przywieziesz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl