części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 preFL ALL ] Wyciek ze skrzyni z simeringu przy wyjściu

Awatar użytkownika
lubelak
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 82
Rejestracja: 21 cze 2010, 14:58
Lokalizacja: Lublin

[D2 preFL ALL ] Wyciek ze skrzyni z simeringu przy wyjściu

Post autor: lubelak » 04 gru 2012, 23:13

Dobry :). Kupiłem s8 1998 rok skrzynia 5hp24 w którym był wyciek oleju z simeringa- olej ciekł na katalizatory. Już to ogarnąłem, wymieniłem ten simering ale... dolałem oleju tylko do skrzyni biegów... Z tego co teraz czytam to zrobiłem błąd i powinienem dolać oleju do torsena. Dobrze wnioskuję? Olej 75w90 tak?

Czy korek do dolewania jest w miejscu jak na rysunku? Korek B

Obrazek

Czy jest jakiś korek spustowy? Wybaczcie za może pytania jak laik ale kurczę zrobiłem już 400km odkąd kupiłem i boję się czy nie przytarłem mechanizmu


chyba się doczytałem. W 5hp24 jest olej inny w torsenie a w 4hp24 olej w torsenie jest ten co w skrzyni tak?

Gość

Post autor: Gość » 04 gru 2012, 23:59

W 5hp24 jest olej inny w torsenie a w 4hp24 olej w torsenie jest ten co w skrzyni tak?
4hp ma jeden olej co sie wszystkim zajmuje. W 5hp jest podział na olej w skrzyni i olej w mechaniźmie.

Awatar użytkownika
lubelak
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 82
Rejestracja: 21 cze 2010, 14:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lubelak » 05 gru 2012, 00:03

ok podziękował czyli dałem ciała po całości :/. Jadę jutro po 75w90 i będę dolewał mam nadzieję że nie zdążyłem zajeździć torsena...

P.S bawił się ktoś w dolewanie? Trzeba ściągać kata?

Gość

Post autor: Gość » 05 gru 2012, 00:07

lubelak pisze:P.S bawił się ktoś w dolewanie? Trzeba ściągać kata?
Wydaje mi się ze tak ale nie dam se głowy uciąc bo mam 4hp i nie mam katów co doceniali bardzo w serwisie ASB.

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 05 gru 2012, 02:35

Apophis pisze:...4hp ma jeden olej co sie wszystkim zajmuje...
No coś ty,do torsenu lejesz oddzielnie 75W90
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 05 gru 2012, 09:28

lubelak pisze: P.S bawił się ktoś w dolewanie? Trzeba ściągać kata?
Ja u siebie uzupełniałem olej w torsenie z przodu i z tyłu. Dla torsena przedniej osi najlepiej zdjąć prawe koło i dostęp idealny, dla torsena dla tylnej osi robota z kanału (u mnie silnik 2.8 i katy trochę przeszkadzały ale dało radę, nie wiem jak jest dla silnika 4.2 - trochę inne są katy). Dolewając od razu sprawdź olej w obydwu torsenach bo one w skrzyni nie są połaczone - osobno olej uzupełnia się.

Pawulon_90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 120
Rejestracja: 14 lut 2011, 15:17
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Pawulon_90 » 05 gru 2012, 10:50

lubelak, ja mam po lifta ale tam chyba nic sie niezmieniło to tak jak chcesz dolac do torsena olej cojest na koncu skrzyni to ja niezrzucalem nic da sie dojsc pzynajmniej mi sie udało :). A co do jazdy bez oleju lub z mała iloscia tez tak jedzilem bo niewiedzialem ze tamnic niemam posprawdzeniu i dolaniu oleju zaczeło leciec na kata to wyminiłem simmer i jest teraz git takze niewiem ile bylo jedzone bezoleju ale wszystko dziala naszczescie :)

Gość

Post autor: Gość » 05 gru 2012, 11:26

tomi26 pisze:No coś ty,do torsenu lejesz oddzielnie 75W90
Jeszcze niedawno nawet na forum czytałem że w 4hp podział jest tylko na olej w skrzyni i tylni dyferencjał. W moście zalewałem/zmieniałem odpowiedni,w skrzyni robiono to po jej remoncie ale obsługa okresowa ma polegac na wymianie oleju w samej skrzyni i raz na 90tyś tylni most. Takie mam info. Jak jest inaczej to niech mi ktos zapoda gdzie sie to wlewa z przoduw 4hp?

Pawulon_90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 120
Rejestracja: 14 lut 2011, 15:17
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Pawulon_90 » 05 gru 2012, 11:36

na forum gdzies bylo pisane ze tam sie olej przelewa ze skrzyni do torsena i niema zadnego innego wlewu :)

Gość

Post autor: Gość » 05 gru 2012, 11:39

Pawulon_90 pisze:na forum gdzies bylo pisane ze tam sie olej przelewa ze skrzyni do torsena i niema zadnego innego wlewu :)
No własnie to ja też kojarze i dodatkowo nie przypominam sobie by były z przodu przy napędzie jakiekolwiek inne płyny bo już dawno była opcja wymiany wszystkich jakie sa.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 05 gru 2012, 13:52

Panowie... trzeba trochę usystematyzować:

Torsen - to torsen czyli dyfer centralny

w 5HP dyfer centralny ma olej przekładniowy
w 4HP dyfer centralny smarowany jest olejem ze skrzyni czyli ATF (nie ma wlewu po prawej stronie)

przedni dyfer - zawsze ma olej przekładniowy
tylny dyfer - zawsze ma olej przekładniowy
skrzynia biegów 5HP LT 71141 (4HP na ATF)

Po przeczytaniu niektórych wypowiedzi to można wywnioskować,
że dyfer przedni należy do torsena (tudzież tylny).

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 05 gru 2012, 14:25

Dla usystematyzowania wiedzy..
W A8 D2 jest tylko jeden mechanizm różnicowy typu torsen - centralny. Przedni i tylny dyferencjał, to tzw. otwarte mechanizmy różnicowe.

Co do oleju:
W 4hp są dwie komory na olej:
1. do przedniego dyferencjału - korek wlewowy przy flanszy półosi od strony pasażera - wygodny dostęp po zdjęciu koła, korek spustowy wg. elsy "at bottom of differential cover" - jednak nie potrafiłem go namierzyć. Wchodzi ok 0,5L 75W90.
2. olej do reszty skrzyni, korki w misce olejowej.

W 5hp są 3 komory:
1. do przedniego dyferencjału - sytuacja ta sama co w 4hp. Wchodzi 1,3L 75W90.
2. do centralnego dyferencjału - korek wlewowy w tylnej części skrzyni po stronie pasażera, spustowy na spodzie. Wchodzi 0,9L 75W90.
3. reszta skrzyni - korki w misce.

Edit:
Kolega marekp750 był szybszy ;-)

Gość

Post autor: Gość » 05 gru 2012, 14:33

gtfan pisze:W 4hp są dwie komory na olej:
1. do przedniego dyferencjału - korek wlewowy przy flanszy półosi od strony pasażera - wygodny dostęp po zdjęciu koła, korek spustowy wg. elsy "at bottom of differential cover" - jednak nie potrafiłem go namierzyć. Wchodzi ok 0,5L 75W90.
W przyszłym roczku na przeglądzie autka sprawdzę :) Ale podczas kapitalki skrzyni na pewno musieli wymienić i uzupełnic ten olej w przednim dyfrze :)

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 05 gru 2012, 14:40

Apophis, http://www.a8team.pl/d2-94-42pb-lpg-ile ... 3%BFnicowy

[ Dodano: 2012-12-05, 14:42 ]
Miałem wyciek z mechanizmu w jednej jak i w drugiej skrzynce.
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D

Gość

Post autor: Gość » 05 gru 2012, 14:46

Dzieki tomi26, to mi rozjasniło sprawę ;) Fak jak wspominałem podczas remontu miałem wymieniane wszystkie uszczelnienia i płyny więc ten temat mnie poprostu osobiscie narazie ominął. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl