Witam !!
Koledzy niedługo czeka mnie wymiana amortyzatorów ... Chciałbym uzyskać informację jakie kupić ...tzn . Jaka najlepsza firma i którę będą jak oryginalne montowane fabrycznie.
Cena nie gra roli mają być najlepsze..
[D2 00 4.2PB ] Amortyzatory - wymiana - jakie ?
[D2 00 4.2PB ] Amortyzatory - wymiana - jakie ?
Pozdrawiam Piotr
Re: Amortyzatory - wymiana - jakie ?
Oryginale były Sachsa, ale... jak chcesz mieć ORI to kupuj tylko ORI dopasowane po Vinie!blaser pisze: Jaka najlepsza firma i którę będą jak oryginalne montowane fabrycznie.
Cena nie gra roli mają być najlepsze..
Jak wiadomo było kilka rodzajów zawieszenia w tym roczniku, a każdy z nich mógł mieć dopasowany inny rodzaj amortyzatora, zależnie od masy pojazdu (właściwości sprężyny). Pomijam pneumatykę...
Cenowo:
Komplet w ASO 4 do 1BE to około 3200 detal.
btw.
Osoby, które wysyakujące z radami co wsadzić - powinny się powstrzymać przynajmniej do pytania o oznaczenie zawieszenia. Jeśli mnie pamięć nie myli, to do tych modeli z silnikiem 8 cylindrowym w latach 1999-2002 wsadzano conajmniej 10 różnych typu sprężyn, a i niewiele mniej typów amortyzatorów.
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
jest tak jak kolega SJake napisał. Zależy jakie masz zawieszenie( 1BE 1BD itd) bo do każdego są inne amortyzatory.Róznią sie długoscią całkowitą i osadzeniem na sprężynę. Mam trzy orginały( czarne, niebieskie i czerwone) i wiem co pisze.
Jak kolega chce uzyskać taki sam komfort i wysokośc zawieszenia to tylko ASO i dobranie po Vinie. W innym wypadku to oczywiście B6 jest na pierwszym miejscu. Może wtedy nie znacznie różnić sie od orginału albo znacznie np pójśc w dół i zrobić się mniej komfortowo.Trzeba by sprawdzić co tam u Ciebie siedzi
Jak kolega chce uzyskać taki sam komfort i wysokośc zawieszenia to tylko ASO i dobranie po Vinie. W innym wypadku to oczywiście B6 jest na pierwszym miejscu. Może wtedy nie znacznie różnić sie od orginału albo znacznie np pójśc w dół i zrobić się mniej komfortowo.Trzeba by sprawdzić co tam u Ciebie siedzi
ja u siebie miałem to najsztywniejsze z możliwych
ale miałem dość zmieniłem na normalne
ja stwierdzam tylko że jest różnica w sprężynie
bo i tu był czerwone porównywałem obydwa amory i na oko to samo co lepsze z 97 roku miałem jeden czarny i porównałem go z tymi polifcie
i skok i parametry kielicha i mocowanie takie same
tylko różnica jest w mocowaniu przewodów abs i czujników klocków
być może że tłumienie mają inne ;-)
ale miałem dość zmieniłem na normalne
ja stwierdzam tylko że jest różnica w sprężynie
bo i tu był czerwone porównywałem obydwa amory i na oko to samo co lepsze z 97 roku miałem jeden czarny i porównałem go z tymi polifcie
i skok i parametry kielicha i mocowanie takie same
tylko różnica jest w mocowaniu przewodów abs i czujników klocków
być może że tłumienie mają inne ;-)