[D3 04 3.0TDI ] Wymiana Turbo, turbosprezarki
[D3 04 3.0TDI ] Wymiana Turbo, turbosprezarki
Witam
Uprzejmie poprosze o podpowiedzi:
Che wymienic turbo sprezarke w 3.0 tdi z 2004 roku .
Prawdo podobnie powodem jest silowniczek przy turbinie (sterownik elektroniczny z takim ciegnem do turbiny) Przypadkiem wpadla mi turbina z takim wlasnie sterownikiem o tym samym numerze, codzie
" czy jezeli wymienilbym fizycznie cala turbine nie odlaczajac, nie odkrecajac tego sterownika od turbiny to czy musze to jakos konfigurowac ze silnikiem czy nie ma takiej potrzeby?
zaszlyszana informacja - ze nie powinno sie wlasnie tego sterownika od turbiny odlanczac, bo nie jest to takie proste potem zestawic, dopasowac, ustawic- podobno nie wielu to moze czy umie zrobic..."
Jeszcze raz serdecznie dziekuje za pomocne odp, Pozdrawiam
Uprzejmie poprosze o podpowiedzi:
Che wymienic turbo sprezarke w 3.0 tdi z 2004 roku .
Prawdo podobnie powodem jest silowniczek przy turbinie (sterownik elektroniczny z takim ciegnem do turbiny) Przypadkiem wpadla mi turbina z takim wlasnie sterownikiem o tym samym numerze, codzie
" czy jezeli wymienilbym fizycznie cala turbine nie odlaczajac, nie odkrecajac tego sterownika od turbiny to czy musze to jakos konfigurowac ze silnikiem czy nie ma takiej potrzeby?
zaszlyszana informacja - ze nie powinno sie wlasnie tego sterownika od turbiny odlanczac, bo nie jest to takie proste potem zestawic, dopasowac, ustawic- podobno nie wielu to moze czy umie zrobic..."
Jeszcze raz serdecznie dziekuje za pomocne odp, Pozdrawiam
Montujesz i jedziesz dalej. To nowszy typ sterowania elektroniczny, kiedys bylo to realizowane za pomoca podcisnienia. Tu nie widze, ale w pewnych typach turbin np bmw e66 730d gruszke podcisnieniowa zastapione wlasnie sterownikiem wlektrycznym, ale ciegna z regulacja dalej pozostalo. Sluzy ono do regulacji, ale tylko na stole do turbin. Wracajac do keritum jesli turbo jest ori, a Ty nie grzebales przy sterowniku to smialo montuj.
jest duże prawdopodobieństwo że koniecze będzie wykonanie zastawów podstawowych, a książkowoto napewno. Czy jesteś pewien że to sterownik? często zawieszjąca geometria łopatek (VGT) powoduje że sterownik nie pracuje prawidłowo i powoduje błędy. Parokrotnie się z tym spotkałem osobiście.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
....wolek pisze:jest duże prawdopodobieństwo że koniecze będzie wykonanie zastawów podstawowych, a książkowoto
Tzn pewnosci nie mam- taka jest narazie pierwsza teoria, diagnoza- auto po wciskaniu dynamicznie pedalu przyspieszenia przelancza sie w tryb awaryjny i zmula, gasze i odpalam auto od nowa- bledu, problemu niema- ale jazda wyglada tak, ze tylko bardzo relikatnie operowac moge pedalem przyspieszenia...
Pisales, ze juz spotykales sie z takim problemem, problemami- co najlepiej zrobic, naprawic? dzieki za podpowiedzi
1)podłącz tester i zczytaj błędy
2)jeśli wystąpi błąd wysterowania turbo to odepnij cięgno z sterownika i sprawdz czy nie zacinaja się kierownice w turbinie. cięgno musi pracować bez oporów i przytarć. jeśli wystąpi jakiś opór lub cokolwiek niewłąściwego zauuważysz przy tej próbie turbo na stół i odkręcenie strony gorącej (wydechowej) i czyszenie papierem sciernym kierowniczek i prowadnic. przy tej operacji nie wolno nawet próbować rozkręcać osi wirnika turbiny bo ztraci ważenie i będziesz mógł ją wyżucić!!!
3) jak cięgno będzie działać prawidłowo zakładasz je (ważne by nie zmienic położenia sterownika względem turbiny) podłączasz tester kasujesz błędy i wysterowujesz sterownik testerem i obserwujesz co się dzieje czy działa płynnie czy sie zwiesza czy w ogóle nie pracuje,jak nie będzie git robisz nastaw podstawowy turbiny i musi byc git. jak nie jest git bo sterownik się blokuje lub przywiesza trzeba go zastąpić nowym ale tu już są schody bo trzeba mieć sprzęt do kalibracji sterownika względem turbiny. czasem sie uda a czasem nie wsadzić nowy sterownik i bedzie dobrze bez kalibrowania a czesem sie nie zaadoptuje. turbine wymienia się gdy jest nadmierny luz osi wirnika, ma uszkodzenia mechaniczne, wyjebało się tulejowanie (łożyskowanie) i bieże olej itp.
2)jeśli wystąpi błąd wysterowania turbo to odepnij cięgno z sterownika i sprawdz czy nie zacinaja się kierownice w turbinie. cięgno musi pracować bez oporów i przytarć. jeśli wystąpi jakiś opór lub cokolwiek niewłąściwego zauuważysz przy tej próbie turbo na stół i odkręcenie strony gorącej (wydechowej) i czyszenie papierem sciernym kierowniczek i prowadnic. przy tej operacji nie wolno nawet próbować rozkręcać osi wirnika turbiny bo ztraci ważenie i będziesz mógł ją wyżucić!!!
3) jak cięgno będzie działać prawidłowo zakładasz je (ważne by nie zmienic położenia sterownika względem turbiny) podłączasz tester kasujesz błędy i wysterowujesz sterownik testerem i obserwujesz co się dzieje czy działa płynnie czy sie zwiesza czy w ogóle nie pracuje,jak nie będzie git robisz nastaw podstawowy turbiny i musi byc git. jak nie jest git bo sterownik się blokuje lub przywiesza trzeba go zastąpić nowym ale tu już są schody bo trzeba mieć sprzęt do kalibracji sterownika względem turbiny. czasem sie uda a czasem nie wsadzić nowy sterownik i bedzie dobrze bez kalibrowania a czesem sie nie zaadoptuje. turbine wymienia się gdy jest nadmierny luz osi wirnika, ma uszkodzenia mechaniczne, wyjebało się tulejowanie (łożyskowanie) i bieże olej itp.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
tak konieczne jest zaadoptowanie turbiny poprzez wykonanie nastaw podstawowych.COZZI pisze:" czy jezeli wymienilbym fizycznie cala turbine nie odlaczajac, nie odkrecajac tego sterownika od turbiny to czy musze to jakos konfigurowac ze silnikiem czy nie ma takiej potrzeby?
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
prosze jak bedzie problem z nastawami to pisz... a półki co kliknij "pomógł" ;-)
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
- Lokalizacja: pomorskie
Eh pracuje w firmie która produkuje turbo(nowe), niestety wymiana takiego sterownika czy gruszki to jest 5 min roboty, ale kto ustawi odpowiednio zawór upustowy, wychylenie lopatek?
Turbo się ustawia pod gruszkę, sterownik, każdy pracuje trochę inaczej, ustawiane jest to do tysiecznych mm w stosunku do ciśnienia(też w z dokładnościa 0.001 bara)
Często trafia do nas turbo po roznym przebiegu z regulowaną gruszką przez kogos, objawia się to albo niedoładowaniem albo przeładowaniem.
Turbo się ustawia pod gruszkę, sterownik, każdy pracuje trochę inaczej, ustawiane jest to do tysiecznych mm w stosunku do ciśnienia(też w z dokładnościa 0.001 bara)
Często trafia do nas turbo po roznym przebiegu z regulowaną gruszką przez kogos, objawia się to albo niedoładowaniem albo przeładowaniem.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
- Lokalizacja: pomorskie
Nie do końca rozumiem Twoją odpowiedź, być może z powodu takiego, że nie znam procedury adaptacji... ja u siebie nic nie grzebałem, wszystko działało dobrze, tylko z jakiegoś powodu turbina "zgubiła" swoje nastawy, chciałem je przywrócić, ale nie wiem jak...
Wygląda to tak:
013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction
P3348 - 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Wcześniej wszystko było ok, auto miało moc itd., teraz nie chce dobrze jechać...
Wygląda to tak:
013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction
P3348 - 005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Wcześniej wszystko było ok, auto miało moc itd., teraz nie chce dobrze jechać...
Jednym słowem, padł Ci regulator na turbie, wymień tylko uważaj żeby się zgadzało ile obrotów wkrecisz w nowym.
Dasz do firmy zrobią Ci byle jak
Z Twoja turbiną nie spotkałem się, robimy ciśnieniowe, podciśnieniowe i małe do vw 1.0 tam jest włąsnie sterownik elektroniczny jak u Ciebie, ale ciegno sie ustawia, u Ciebie tego nie widze
Dasz do firmy zrobią Ci byle jak
Z Twoja turbiną nie spotkałem się, robimy ciśnieniowe, podciśnieniowe i małe do vw 1.0 tam jest włąsnie sterownik elektroniczny jak u Ciebie, ale ciegno sie ustawia, u Ciebie tego nie widze
-
- Forum Audi A8
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
- Lokalizacja: pomorskie
Szczerze mówiąc jestem laikiem w tym temacie... podpowiesz coś więcej? W sensie gdzie kupić taki regulator i jak to później poustawiać? Mam fajnych mechaników, ale wątpię żeby takie rzeczy wcześniej robili... Ten regulator jest częścią turbiny i w firmach, które regenerują turbiny takie rzeczy robią, a potem wystarczy to zamontować czy jak przebiega uruchomienie takiej nowej turbiny?
Nie mam pojeciaunknownuser pisze:W sensie gdzie kupić taki regulator
tak samo jak stary musialbym obejrzeć jak to jest ustawiane, ale podejrzewam ze wymiana sterownika polega na wykreceniu i wkreceniu oraz zalozeniu na regulację lopatek.unknownuser pisze:ak to później poustawiać
Tak biora wymieniają i pozniej działaunknownuser pisze:en regulator jest częścią turbiny i w firmach, które regenerują turbiny takie rzeczy robią, a potem wystarczy to zamontować
Nowa turbina jest wywazana w fabryce w 2 płaszczyznach do 10 mg przy 200 tys obr. Z tego co się orientuję to firmy nie mają takiego sprzętu. Nastepnie turbo jest skladane i ustawiane w zależności od ciśnienia i wychylenia lopatek zeby doładowanie było w odpowiednich wartosciach w zalezności od obrotówunknownuser pisze:jak przebiega uruchomienie takiej nowej turbiny