Witam szanownych kolegów.
Mam dość dziwny problem ze skrzynia w moim Audi, a mianowicie, gdy odpalam zimne auto biegi do przodu i do tyłu oraz parking działają prawidłowo lecz po rozgrzaniu oleju w skrzyni powyżej 35 st.C zanika bieg D (nie podświetla się), gdy olej osiągnie 55 st.C zanika R N D tylko podświetla mi P (podczas próby przełączania lewarek nie pracuje płynnie). Dodam jeszcze, że ta wajcha która jest na zewnątrz skrzyni do której jest zamocowana linka od lewarka nie rusza się na ciepłej skrzyni natomiast rusza się na zimnej skrzyni. Proszę was o pomoc so mogło się zepsuć. Komp nie pokazuje żadnych błędów.
Pozdrawiam Piotrek
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 97 4.2PB/LPG ] Dość dziwne objawy skrzyni
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Myślę że skrzynia umiera brat miał takie objawy w Xedosie .Filtr miał zawalony resztkami tarczek ,a o oleju tz.o jego stanie już nie wspomnę . Filtr wymieniłem zalałem nowy olej i odżyła ale nie na długo , zrobił niecałe 200 km i padła .Znowu zajżałem do filtra i oczom nie wieże nowy filtr znowu zawalony tarczkami . tym razem przepłukałem i oczyściłem filtr zalałem nowy olej i auto brat sprzedał jako uszkodzone ale jeszcze poruszające się .
piszesz o skrzynce g14ael? to jak przepłukałeś ten filtr skoro jest w środku taka dziwna gąbka? i to wbudowana między dwoma blachami, gdzie dostęp do filtra=0?tutenhamon pisze:Myślę że skrzynia umiera brat miał takie objawy w Xedosie .Filtr miał zawalony resztkami tarczek ,a o oleju tz.o jego stanie już nie wspomnę . Filtr wymieniłem zalałem nowy olej i odżyła ale nie na długo , zrobił niecałe 200 km i padła .Znowu zajżałem do filtra i oczom nie wieże nowy filtr znowu zawalony tarczkami . tym razem przepłukałem i oczyściłem filtr zalałem nowy olej i auto brat sprzedał jako uszkodzone ale jeszcze poruszające się .
Witam
Olej w skrzyni jest świeży. Moja skrzynia to 5HP-24. Zdiagnozowałem skrzynię i gdy olej osiągnie temp. 40*C to na zewnątrz skrzyni jest "wajcha" z lewej strony do której jest zaczepiona linka od wybieraka i owa wajcha po rozgrzaniu oleju nie rusza się tz. tak ją blokuje cos w skrzyni że aż podczas próby przełączenia biegu linka się wygina a wajcha stoi w miejscu. Próbowałem ruszyć ją ręcznie jednak się nie da natomiast jak skrzynia ostygnie tz. np. po nocy wajcha pracuje tak jak by prawidłowo.
Olej w skrzyni jest świeży. Moja skrzynia to 5HP-24. Zdiagnozowałem skrzynię i gdy olej osiągnie temp. 40*C to na zewnątrz skrzyni jest "wajcha" z lewej strony do której jest zaczepiona linka od wybieraka i owa wajcha po rozgrzaniu oleju nie rusza się tz. tak ją blokuje cos w skrzyni że aż podczas próby przełączenia biegu linka się wygina a wajcha stoi w miejscu. Próbowałem ruszyć ją ręcznie jednak się nie da natomiast jak skrzynia ostygnie tz. np. po nocy wajcha pracuje tak jak by prawidłowo.