![]() |
![]() |
![]() |
[D2 96 4.2PB/LPG ] Sondy lambda - wskazania na VAG
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
[D2 96 4.2PB/LPG ] Sondy lambda - wskazania na VAG
Witam, borykam się już z tym tematem drgań silnika, odwiedziłem już wiele postów i w sumie nic nie znalazłem . Niżej zamieszczam filmik z kilku bloków silnika na vagu. Jeżeli ktoś dojrzy jakieś nieprawidłowości to prosił bym żeby się wypowiedział. Na wolnych obrotach i podczas jazdy nie wypadają zapłony , film został nagrany na ciepłym silniku i wypadnie tam minimalnie jeden zapłon ale jak rano odpaliłem i energicznie wciskałem gaz raz po razie zapłony wypadały prawie wszystkie lecz też nie mocno co najwyżej 6.0 itp. Może sondy ??
Ostatnio zmieniony 05 sty 2014, 01:25 przez chicken20091986, łącznie zmieniany 1 raz.
Z tego co było już poruszane kiedyś w innym temacie to prawidłowe wskazania dla bloków 10 i 11 powinny być następujące:
Blok 10 (korekty paliwowe długie):
Pozycja 1 i 2 - od -14% do +9%
Pozycja 3 i 4 - od -10% do +10%
Blok 11 (korekty paliwowe krótkie + napięcie na sondach):
Korekty krótkie - od -12% do +12%
Sondy oscylacja - od 0.17V do 0.9V
Tak więc niektóre wartości u Ciebie trochę odbiegają.
Zastanawia mnie też współczynnik Load, u mnie nie przekracza 15% na ssaniu a u Ciebie ma wartość ponad 20% ...
Problem z drganiami silnika przerabiałem ostatnio. Winna okazała się walnięta sonda lambda (był jednak błąd na kompie). Po wymianie jak ręką odjął.
Blok 10 (korekty paliwowe długie):
Pozycja 1 i 2 - od -14% do +9%
Pozycja 3 i 4 - od -10% do +10%
Blok 11 (korekty paliwowe krótkie + napięcie na sondach):
Korekty krótkie - od -12% do +12%
Sondy oscylacja - od 0.17V do 0.9V
Tak więc niektóre wartości u Ciebie trochę odbiegają.
Zastanawia mnie też współczynnik Load, u mnie nie przekracza 15% na ssaniu a u Ciebie ma wartość ponad 20% ...
Problem z drganiami silnika przerabiałem ostatnio. Winna okazała się walnięta sonda lambda (był jednak błąd na kompie). Po wymianie jak ręką odjął.
Kontakt: nick + @wp.pl
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
to było na benzynie czy gazie?
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
blok 15 i 16 (mówiłeś, że nie wiesz od czego to jest)
czytanie czujników spalania stukowego
w bloku 16 druga pozycja odstaje znacząco od reszty pokazuje prawie 1,6 V gdy reszta w okolicach 0,7-0,8 V. (6 cyl)
Sprawdzić co na benzynie pokazuje w bloku 16.
Jeżeli dobrze, czyli w okolicach 0,7 V to podmienić wtryskiwacze LPG miejscami.
Zobaczyć, czy problem poleci za wtryskiem.
czytanie czujników spalania stukowego
w bloku 16 druga pozycja odstaje znacząco od reszty pokazuje prawie 1,6 V gdy reszta w okolicach 0,7-0,8 V. (6 cyl)
Sprawdzić co na benzynie pokazuje w bloku 16.
Jeżeli dobrze, czyli w okolicach 0,7 V to podmienić wtryskiwacze LPG miejscami.
Zobaczyć, czy problem poleci za wtryskiem.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
idę sprawdzić zrobię to na ssaniu i bez na pbmarekp750 pisze:Sprawdzić co na benzynie pokazuje w bloku 16.
[ Dodano: 2013-09-10, 13:20 ]
Nie udało mi się nagrać na zimnym bo 2h temu jeździłem . Ale na Pb wskazania są inne niż na gazie, na filmiku będzie najpierw na benzynce a później na LPG. Zamiana wtryskiwacza gazu nic nie dała , te bloki wskazują nie sprawną pracę czego ?? lub jakie podzespoły mogą powodować take wskazania ( no chyba że są prawidłowe)
[ Dodano: 2013-09-10, 13:29 ]
Nie do końcaVanDyke pisze:No to skoro problemy masz tylko na gazie to chyba przyczyna jest oczywista


Pozdro
Czujnik stukowy detektuje drgania związane ze spalaniem mieszanki w cylindrze.
Nazwijmy go w uproszczeniu "mikrofonem". Generuje napięcie w momencie zapłonu mieszanki. Służy do zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu by nie dochodziło do spalania stukowego.
Dlatego teraz looknij na bloki 13 i 14 (kąt wyp. zapłonu na podstawie stukowców)
dla benzyny i dla gazu
13 - prawy bank cylindrów (1-4)
14 - lewy bank cylindrów (5-8)
Bloki 13 i 14 sprawdzać podczas jazdy, obciążenie silnika większe niż 30%
Nazwijmy go w uproszczeniu "mikrofonem". Generuje napięcie w momencie zapłonu mieszanki. Służy do zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu by nie dochodziło do spalania stukowego.
Dlatego teraz looknij na bloki 13 i 14 (kąt wyp. zapłonu na podstawie stukowców)
dla benzyny i dla gazu
13 - prawy bank cylindrów (1-4)
14 - lewy bank cylindrów (5-8)
Bloki 13 i 14 sprawdzać podczas jazdy, obciążenie silnika większe niż 30%
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Sprawdziłem i na gazie 1,2, cylinder ok. 2,6 stopnia a 7 cylinder ok 0,7.
Na benzynie trochę więcej cylindrów ok 5 i wartości w granicach 5,0 itp.
Testy wykonywałem na tipie na 2 i 3 biegu i wstawiałem mu prawie do końca .
Czy to źle że coś tam wyskakuje na tych blokach?? Co jest przyczyną??
Pozdrawiam
Na benzynie trochę więcej cylindrów ok 5 i wartości w granicach 5,0 itp.
Testy wykonywałem na tipie na 2 i 3 biegu i wstawiałem mu prawie do końca .
Czy to źle że coś tam wyskakuje na tych blokach?? Co jest przyczyną??
Pozdrawiam
Dla przykładu informacje z bloków pomiarowych mogą mówić, iż spalanie mieszanki na
6 cyl zachodzi inaczej niż na pozostałych. Należy się temu przyjrzeć.
Sprawdzić ciśnienie sprężania, stan świecy, podmienić miejscami cewki zapłonowe.
Może moduły zapłonowe (jeżeli są luzem), wtryskiwacze.
Co ze wskazaniami 6 cyl na blokach kątów wyprzedzeni zapłonu?
Odbiegały znacząco od reszty?
6 cyl zachodzi inaczej niż na pozostałych. Należy się temu przyjrzeć.
Sprawdzić ciśnienie sprężania, stan świecy, podmienić miejscami cewki zapłonowe.
Może moduły zapłonowe (jeżeli są luzem), wtryskiwacze.
Co ze wskazaniami 6 cyl na blokach kątów wyprzedzeni zapłonu?
Odbiegały znacząco od reszty?
Ale blok 15,16 pokazuje napięcie na cewkach a nie spalanie stukowe,
Czyli u Ciebie 16 blok 2 kanał jest to 6cewka, zamień ja miejscami z inna i zobacz czy to napięcie tez zmieni pozycje na vagu, jak tak to wymień tą cewkę i bedziesz wiedział.
Co do korekt paliwowych, to troche duży rozjazd masz między stronami.
Skasuj błedy w silniku nawet jak ich nie ma, pojeździj dzien na PB i sprawdz na koniec dnia jak Ci się korekty ustawiły na PB.
Nastepny dzien to samo tylko juz na LPG.
A jak nie chce Ci sie czekać to poprostu kasuj błedy jedź w traske powiedzmy z 20km na PB sprawdz jakie są korekty, znowu skasuj bledy wlącz LPG i znowu 20km tym samym stylem jazdy(oczywiście styl może byc mieszany, agresywny i na emeryta, tylko w drodze powrotnej zeby był taki sam
)
[ Dodano: 2013-09-15, 09:01 ]
Dziwne że u Ciebie to napięcie tak spada jak włączysz LPG.
Jeszcze możesz spróbować obpiąc aku na 20min. później pojeździc dzień na PB nie właczająć LPG nawet na chwile i zobaczyc czy drgania dalej będą.
Czyli u Ciebie 16 blok 2 kanał jest to 6cewka, zamień ja miejscami z inna i zobacz czy to napięcie tez zmieni pozycje na vagu, jak tak to wymień tą cewkę i bedziesz wiedział.
Co do korekt paliwowych, to troche duży rozjazd masz między stronami.
Skasuj błedy w silniku nawet jak ich nie ma, pojeździj dzien na PB i sprawdz na koniec dnia jak Ci się korekty ustawiły na PB.
Nastepny dzien to samo tylko juz na LPG.
A jak nie chce Ci sie czekać to poprostu kasuj błedy jedź w traske powiedzmy z 20km na PB sprawdz jakie są korekty, znowu skasuj bledy wlącz LPG i znowu 20km tym samym stylem jazdy(oczywiście styl może byc mieszany, agresywny i na emeryta, tylko w drodze powrotnej zeby był taki sam

[ Dodano: 2013-09-15, 09:01 ]
Dziwne że u Ciebie to napięcie tak spada jak włączysz LPG.
Jeszcze możesz spróbować obpiąc aku na 20min. później pojeździc dzień na PB nie właczająć LPG nawet na chwile i zobaczyc czy drgania dalej będą.
A to przepraszam, wyrwałem sięmarekp750 pisze:Tomi5, dla ABZ, AEW, AKG, AKJ bloki pomiarowe 15 i 16 to KNOCK CONTROL (wartości napięcia knock sensorów).
To nie są napięcia na cewkach. Nie wprowadzać w błąd... druga sprawa, jakie napięcia
cewek, 0,7 V ???

Może lepiej usunac mój post żeby w błąd nie wprowadzał - nie obrażę się
