Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 95 4.2PB/LPG ] A8 D2 4.2 problemy z błedami.

Awatar użytkownika
WojtaS90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 10 lis 2013, 18:57
Lokalizacja: Lędziny/Mysłowice

[D2 95 4.2PB/LPG ] A8 D2 4.2 problemy z błedami.

Post autor: WojtaS90 » 18 lis 2013, 16:47

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów ;)
Jestem nowy dlatego myśle ze na ew. popełnione błędy przymkniecie oko ;p

Mianowicie moje problemu polegają na tym:

kupilem niedawno d2 95' z silnikiem ABZ zasilanym LPG niestety 2gen. (musze to zmienic)

po podpieciu do VAGa wykazało nast błędy

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No: 4D0 907 557 B
Component: 4,2L V8/4V MOTR AT D03
Coding: 02263
Shop #: WSC 00000


750 - Lampka usterek, Obwód lampek kontrolnych

16487 - Masa lub poziom obwodu przepływu powietrza - wysokie wejście.

17800 - Czujnik pozycji wału rozrządczego w pozycji - otwarte (B2) - skrót do B+

17919 - Obwód zaworu wymiany przewodu poboru - usterka elektryczna

00532 - Napięcie (B+)

17917 - Obwód IAT - usterka elektryczna

16505 - Czujnik A pozycji przepustnicy - obwód - problem w działaniu - poza zasięgiem

16500 - Obwód temperatury chłodziwa silnika - problem zakresu / działania

17609 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #1 - usterka elektryczna

17610 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #2 - usterka elektryczna

17611 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #3 - usterka elektryczna

17612 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #4 - usterka elektryczna

17613 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #5 - usterka elektryczna

17614 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #6 - usterka elektryczna

17615 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #7 - usterka elektryczna

17616 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #8 - usterka elektryczna



To wszystko.

Od razu zakupilem nowy czujnik połozenia wałka rozrządu. wymienilem :

Z czego po skasowaniu wyświetla mi

17799 Czujnik pozycji wału rozrządczego (B2) - skrót do uziemienia
po wymianie na nowy taki bład teraz mam ;/

750 - Lampka usterek, Obwód lampek kontrolnych

16487 - Masa lub poziom obwodu przepływu powietrza - wysokie wejście.

17609 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #1 - usterka elektryczna

17612 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #4 - usterka elektryczna

17613 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #5 - usterka elektryczna

17616 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #8 - usterka elektryczna

16500 - Obwód temperatury chłodziwa silnika - problem zakresu / działania

Niewiem od czego zaczac. co wymienic.

Autko muli przy przyspieszaniu przez cały zakres obrotów czuc falowanie.

Szukałem na forum odpowiedzi na moje problemy ale nic konkretnego nei znalazłem.

Pomóżcie!
Ostatnio zmieniony 21 lis 2013, 19:55 przez WojtaS90, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 18 lis 2013, 16:50

Masz w A8 gaz II generacji?? :shock: No to sie nie dziwię że spustoszenie robi taki shit.
Żeby cokolwiek zacząć to najpierw wywal te instalacje i dopiero usuwaj poszczególne awarie.

Awatar użytkownika
WojtaS90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 10 lis 2013, 18:57
Lokalizacja: Lędziny/Mysłowice

Post autor: WojtaS90 » 18 lis 2013, 16:52

no niestety gaz juz jest 9 lat. ja tak jak pisze wyżej kupilem ją niedawno dokladnie w poniedzialek 11 listopada. Chce od razu to zmienic na sekwencje. ale nie o to tu chodzi. pytałem o wytłumaczenie poszczególnych błędów. co i jak dlaczego po co. Co sprawdzac itd.

Gość

Post autor: Gość » 18 lis 2013, 17:33

W błedach to ja CI akurat nie pomoge bo swoją podłączam raz na rok i zwykle tam nic nie znajduje :) Ale sa inni co z pewnością wyjaśnią.
Mam jeszcze pytanie czy po skasowaniu te błedy sa też czy to może jakieś stare babole?

Awatar użytkownika
WojtaS90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 10 lis 2013, 18:57
Lokalizacja: Lędziny/Mysłowice

Post autor: WojtaS90 » 18 lis 2013, 17:39

Apophis, po skasowaniu wyświetlają sie te:

17799 Czujnik pozycji wału rozrządczego (B2) - skrót do uziemienia
po wymianie na nowy taki błąd.

750 - Lampka usterek, Obwód lampek kontrolnych

16487 - Masa lub poziom obwodu przepływu powietrza - wysokie wejście.

17609 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #1 - usterka elektryczna

17612 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #4 - usterka elektryczna

17613 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #5 - usterka elektryczna

17616 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #8 - usterka elektryczna

16500 - Obwód temperatury chłodziwa silnika - problem zakresu / działania

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 18 lis 2013, 17:40

Kolego tu masz pewien zasób wiedzy wraz z proponowanymi solucjami .Posłuż sie tym Link do kodów

A co do pierwszego błedu (xx750) to mirek który Ci go sprzedał najpewniej wyjął żarówkę :wpale:
Błedy wtrysków począwszy od P1213 do P1220 to problem z kablami bądź uszkodzonymi wtykami po stronie wtrysków lub sterownika
Ostatnio zmieniony 18 lis 2013, 17:50 przez Pepeka, łącznie zmieniany 1 raz.
Złego diabli nie biorą ...

Awatar użytkownika
WojtaS90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 10 lis 2013, 18:57
Lokalizacja: Lędziny/Mysłowice

Post autor: WojtaS90 » 18 lis 2013, 17:46

Pepeka, co do tego 00750 to wiem albo nie ma zarówek albo coś pomostkowane bo ani airbagi sie nei swieca ani check. Licznik byl zmieniany kiedys ale nie za kadencji poprzednika. teraz jest licznik z S8

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 18 lis 2013, 17:51

a no to wiele tłumaczy ,połowa kłopotu ci zniknie gdybyś wrócił do orginału
Złego diabli nie biorą ...

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 18 lis 2013, 17:56

Cytuję:
daro72 pisze:Witam panowie. Jednak błąd 17799 to nie jest błąd czujnika wału. Jest to błąd czujnika wałków rozrządu który znajduje się na prawej głowicy od strony kierowcy. Między grodzią a podszybiem. Po wymianie tegoż czujnika problem ustąpił i auto chodzi jak przedtem. Koszt oryginału 250 zeta. Jeśli chodzi o czujnik wału to koszt oryginału ASO 815 zeta i 730 złotych moja hurtownia. Najciekawsze jest to że okres oczekiwania około tygodnia i niedostępny w Polsce, a do ściągnięcia z Rajchu. Dzięki wszystkim za pomoc. Dla potomnych dodam że czujnik wału da radę sprawdzić opornościowo wynik to około 855/860 ohm.
16487 P0103 4067 Przepływomierz powietrza (MAF) - wysokie napięcie
Tutaj obstawił bym, małe napięcie akumulatora, zaśniedziałe styki w ostateczności gdy wszystko inne zawiedzie przepływka do wymiany

16500 P0116 Obwód temperatury chłodziwa silnika - problem zakresu / działania
Czy pokazuje CI na zegarach po nagrzaniu 90°C Sprawdź połączenie do tego czujnika temperatury, ew zamień go na oryginalny.

Pepeka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 265
Rejestracja: 11 sty 2012, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pepeka » 18 lis 2013, 18:11

WojtaS90, to mieszkamy prawie po sąsiedzku, do Zatora masz rzut kamieniem. Gdybyś potrzebował pomocy .... sorki za off topic
Złego diabli nie biorą ...

Awatar użytkownika
WojtaS90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 10 lis 2013, 18:57
Lokalizacja: Lędziny/Mysłowice

Post autor: WojtaS90 » 18 lis 2013, 18:11

krzychu22.p1i, tekst zacytowany znam i zrozumiale do tego podeszłem.

co do napiecia aku to mam słabe ładowanie w granicach 13 - 13.3V i aku tez sie rozładowuje.
co do tej temp to roznie bywa bo nieraz przejechalem 20km i temp była 70st czasem jest 90st. czuje ze w tym samochodze masa błedów pochodzi z uszkodzeń okablowania. bede musial dokladnie przejżeć wszysko od A do Z.

Pepeka, fajnei ze jesteś chetny do pomocy ;) oczywiście nie odmowie bo nie jestem doświadczonym uzytkownikiem A8. dopiero zaczałęm wiec zdobywanie doświadczenia to dla mnie będzie przyjemność ;)

Gość

Post autor: Gość » 18 lis 2013, 18:26

A ja mam pytanko jaki jest ten licznik od S8 przedliftowy czy poliftowy?

Jeśli przedlift to powinien pasować w zasadzie bez żadnych problemów i nie czynić spustoszenia a jesli poliftowy to już jest większa kabelkologia i powrót do ori to będzie też trochę dłubania(inne kostki)

Awatar użytkownika
WojtaS90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 10 lis 2013, 18:57
Lokalizacja: Lędziny/Mysłowice

Post autor: WojtaS90 » 18 lis 2013, 18:29

Apophis, szczerze to niewiem czym sie różnia preFL od FL :(

Gość

Post autor: Gość » 18 lis 2013, 18:49

Oj różnią sie i to sporo choć wygląd auta w zasadzie podobny. Pooglądaj sobie w necie A8/S8 do powiedzmy 98roku i to masz przedlifty i poogladaj sobie takie 2000-2002 roczniki i tam są już tylko polifty :) Bedziesz wtedy wiedział na czym polegają wizualne róznice także zegarów.

Awatar użytkownika
WojtaS90
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 10 lis 2013, 18:57
Lokalizacja: Lędziny/Mysłowice

Post autor: WojtaS90 » 20 lis 2013, 10:21

Apophis, po porównaniu liczników stwirdzam ze mam przedliftowy założony ;)
Panowie kolejne pytanie, niewiem od czego zaczac czy od wymiany czujnikow, przeplywki itd. czy od gazu? wywalić ta 2gen i załozyc sekwencje? Pewnie jakbym teraz pojechał do gazownika to mnie wywali ze wzgledu na te błędy i niesprawna np przepływke.

Dodam jeszcze ze coraz bardziej wkurza mnie to ze auto jedzie jak muł. jakby mialo ze 100KM.

Rano przy odpaleniu i chęci ruszenia musze delikatnie naciskac pedał gazu ponieważ mocniejsze naciśniecie powoduje dławienie motoru. Na gazie nie ma tego efektu.

Pozatym podczas jazdy czy na benie czy na lpg autem "huśta" tzn przyspieszając faluje i nierowno przyspiesza. ;/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl