Natrafiłem na wątek, który znalazł sie w śmietniku, ale chciałbym dowiedzieć się jak można to sobie zaimplementować w A8 D3 i czy się da. Na niektórych screeneach tego systemu mam wrażenie, że to własnie w tym modelu zrobione, więc jakaś mozliwość chyba jest.
Ktoś to ma? Jak efektywnie to działa? Co do tego potrzeba?
System Audi drive select pozwala dostosować konfigurację poszczególnych układów samochodu i zmienia charakter pojazdu po naciśnięciu przycisku.
Do dyspozycji kierowcy jest pięć trybów jazdy: efficiency, comfort, dynamic, auto oraz tryb indywidualny, dostępny w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacji MMI plus, który pozwala dostosować konfigurację poszczególnych układów samochodu do oczekiwań kierowcy. Tryb comfort umożliwia pokonywanie długich tras bez uczucia zmęczenia. tryb auto gwarantuje żywiołową, ale i komfortową jazdę. Tryb dynamic sprawdza się w sportowej jeździe i daje kierowcy satysfakcję podczas pokonywania krętych odcinków dróg. Z kolei tryb efficiency dla silników TFSI a także TDI gwarantuje możliwie jak najoszczędniejszą jazdę. Jako integralny element systemu Audi drive select tryb ten wyróżnia się zmodyfikowanym programem przełączania biegów i zoptymalizowanymi pod względem zużycia energii parametrami jazdy.
Konfiguracja poszczególnych układów w ramach danego trybu zależy od wyposażenia samochodu. Seryjnie Audi drive select zmienia charakterystykę silnika, skrzyni biegów, i układu kierowniczego. Dodatkowo system może regulować także działanie sportowego układu jezdnego z regulacją tłumienia amortyzatorów , dynamicznego układu kierowniczego i napędu na wszystkie koła quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym. W zależności od wybranego trybu silnik i skrzynia biegów reagują łagodnie lub żywiołowo na każde wciśnięcie pedału przyspieszenia. W skrzyni biegów przesunięciu ulegają obroty silnika, przy których zachodzi zmiana biegu – w trybie dynamic następuje ona przy wyższych obrotach, w trybie comfort już w niskim zakresie obrotów. Do warunków drogowych dostosowuje się także układ kierowniczy, oferujący jazdę od komfortowej po sportową. Oferowany opcjonalnie napęd quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym elastycznie rozdziela siłę napędową między koła tylnej osi, gwarantując żywiołową jazdę na zakrętach i bezkompromisową dynamikę.
Audi drive select może sterować pracą:
-silnika
-skrzyni biegów
-układu kierowniczego (też opcjonalnego dynamicznego)
-napędu quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym
-układu jezdnego z regulacją tłumienia
-napinacza pasów bezpieczeństwa
-układu wydechowego (zmiana dźwięku)