![]() |
![]() |
[D2 95 4.2PB ] Dziwny zapach, zgrzytanie
[D2 95 4.2PB ] Dziwny zapach, zgrzytanie
Witam wszystkich . W mojej A8 , skrzynia 4hp wydarzyło się cos takiego, że przy bardzo delikatnej jezdzie po ruszeniu przy zmianie z 1 na 2 odpuścilem gaz i nastąpilo tak jakby zredukowanie spowrotem na 1 ale z mocnym trzaskiem - zdarzylo mi sie tak dwa razy w podobnych okolicznosciach do tego od kilku dni czuje zaraz po ruszeniu jesli mam uchylona szybe , albo po wylączeniu jak postoje przy aucie troche , dziwny zapach podobny do topiacego sie albo palacego sie plastiku ale nie za kazdym razem- czy to bedzie wyciek ze skrzyni? Dodam , ze auto mam dopiero od kilku miesiecy , ostatnio pare razy naprawde je pogonilem ( predkosci 220 -240 km/h na odcinkach kilkukilometrowych ) . Po za tym skrzynia plynnie zmienia biegi ( wszystkie ) zadnych szarpniec ani nic z tych rzeczy - tylko na zimno zmiana jest troche odczuwalna ale raczej delikatna ( oleju w skrzyni nie zmienialem ) . Dodatkowo chcialbym zapytac o opinie na temat skrzyni 4-biegowej - slyszalem ze moze byc problematyczna , ze 5 jest duzo lepsza i bez wad konstrukcyjnych z 4. Bede wdzieczny za sugestie na temat objawow w mojej skrzyni i za opinie o 4 hp . Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 sie 2014, 01:41 przez patr1, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Dziwny zapach , mocne trzasniecia
Skrzynia 4 hp jest ponoć nie do zaorania,ale oczywiście trzeba też o nią dbaćpatr1 pisze: Dodatkowo chcialbym zapytac o opinie na temat skrzyni 4-biegowej - slyszalem ze moze byc problematyczna , ze 5 jest duzo lepsza i bez wad konstrukcyjnych z 4. Bede wdzieczny za sugestie na temat objawow w mojej skrzyni i za opinie o 4 hp . Pozdrawiam

Olej olejem,wiadomo,ale i też dobrze wyrobić sobie nawyki typu np.zaciąganie zawsze ręcznego żeby nie obciążać skrzyni,nie katować auta zaraz po ruszeniu jak zimny...Ja mam taką zasadę,że zawsze trochę poczekam jak auto zimne i dopiero ruszam ( niech się to wszystko trochę rozrusza i dopiero ja ruszam

Jak dbasz to masz,u mnie efekt jest taki ,że moja skrzynia z 94 roku chodzi o wiele lepiej niż kumpla skrzynia w bmw E60,a brykę ma naprawdę zadbaną.
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli 

- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno
Moim zdaniem jaką prędkością byś nie jechał to utrzymana skrzynia będzie godnie służyć . Ale wystarczy że będzie za niski stan oleju lub jego jakoś będzie pozostawiać dużo do życzenia , to wcześniej czy później będą jakieś problemy .Nie napisałeś jaki masz przebieg i czy poprzedni właściciel dbał o kondycję skrzyni .Oczywiście możesz mieć wycieki , olej z ASB rozpryskuje się po wydechu i z tond ten zapach .
Trzaśnięcie w czasie redukcji może być objawem np. luzu na przegubach lub na wale napędowym a nie koniecznie wadliwą pracą ASB .
Trzaśnięcie w czasie redukcji może być objawem np. luzu na przegubach lub na wale napędowym a nie koniecznie wadliwą pracą ASB .
Wlasnie przymierzam sie do wymiany oleju w skrzyni - nie wiem jaki tam jest teraz ale chce wlac esso ten polecany na forum , przebieg auta ???? Tylko Pan Bog wie jaki jest naprawde - na liczniku 263 tysiace ale moim zdaniem jest dużo wiekszy - auto nie jest zorane , silnik i skrzynia ladnie pracuja i zawieszenie tez. Skrzynia nie szarpie tylko na zimno jest wyczuwalna zmaina przelozen po rozgrzaniu w zasadzie niezauwazalna. Czy jak podniose auto na podnosniku bede w stanie zauwazyc wyciek? Ten wspomniany dziwny zapach nie zawsze wystepuje a wlasciwie to pojawil sie pare razy a dzis pojezdzilem autem juz troche a zapachu nie ma
??
??
wycieki od spodu jak najbardziej zobaczysz .w mojej skrzyni jest wyciek z wałka na wsteczny i nic nie śmierdzi ... zobacz w przednim prawym kole czy nie masz wycieku z półosi bo tam rozbryzguje na katy i może śmierdzieć w środku . brakowało mi litrę w skrzyni i tez tak kilka razy mocniej walneło przy redukcji (koniecznie sprawdz stan w skrzyni i przedniej skrzynce)