części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 2.5TDI ] Ślizganie

doncamillo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 06 sie 2014, 20:30
Lokalizacja: Kroczyce

[D2 00 2.5TDI ] Ślizganie

Post autor: doncamillo » 24 sie 2014, 15:27

Witam wszystkich jestem nowym użytkownikiem forum jak i AUDI A8 AKE 180 KM. Mój problem polega na tym iż skrzynia czy to jazda automatem czy tipem, na 2 i 3 biegu ślizga się przez jakies 3 bądź 4 sekundy po czym ustaje i samochód wraca na takie obroty jak powinny być, z innymi biegami nie mam takich problemów sprawdzałem skrzynie VAGiem i błędów też nie ma. Czytałem tu troche o tych skrzyniach dodam ze samochod ma 260 000 przebiegu, nie mam zielonego pojęcia czy olej był kiedykolwiek wymieniany. Zanim to zrobię chciałbym usłyszeć wasze zdanie na ten temat. Bo napewno bez mechanika się nie obejdzie moim skromnym zdaniem.

ernesto

Post autor: ernesto » 24 sie 2014, 16:47

doncamillo, Z tego co rozumie to jadąc na poszczególnym biegu dajmy na to na 2 lub 3 dodajesz gazu, obroty rosną po czym załapuje i spadają do prawidłowej wartości.
Najprawdopodobniej będzie to wina sprzęgła hydrokinetycznego inaczej nazywając konwerter.
Czas, przebieg robią swoje. Sprawdź jeszcze pod górę jak się zachowuje z niskich obrotów jak zblokujesz skrzynię na TIP na 2 lub 3.
Podejrzewam że zmiana oleju może nie pomóc.

doncamillo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 06 sie 2014, 20:30
Lokalizacja: Kroczyce

Ślizganie

Post autor: doncamillo » 24 sie 2014, 17:28

Dzieje się tak na 2 i na 3 biegu jeszcze nie probowalem zblokowac biegi ale zrobie to i napisze odczucia.

ernesto

Post autor: ernesto » 24 sie 2014, 17:36

Jadąc pod górę przejdź na TIP by był na 2 i od niskich obrotów daj w podłogę, to samo na 3.
Wtedy nie zredukuje biegu. Możesz sprawdzić to samo na 4 i 5 na 1 nie ma sensu bo jest za duże przełożenie i nie będzie czuć małego uślizgu.
Możesz też jadąc np 100 km/h zdjąć nogę z gazu i zobacz jak się zachowuje obrotomierz jeśli jego wartość nagle opadnie to będzie wnioskowało ślizganie

doncamillo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 06 sie 2014, 20:30
Lokalizacja: Kroczyce

Post autor: doncamillo » 25 sie 2014, 20:45

Witam ponownie odniosłem się do twoich wskazówek Ernesto i tak na zblokowanej 2 pod górke samochód rusza ale widać na obrotomierzu uślizg nie jest on co prawda bardzo długi ale jest, 3 bieg to samo co poprzedni. Dodam tylko ze 4 i 5 bieg wszystko jest ok. Obrotomierz normalnie reaguje na zdjęcie nogi z gazu nie ma z tym problemu. Nagrałem krótki filmik ukazujący to myślę że pomoże on w rozwiązaniu problemu. Oto link:

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 25 sie 2014, 21:19

Dobra rada, nie zarzynaj już skrzyni, podepnij vaga i sprawdź błędy.
[center]
Forum Audi A7.
Forum Audi A6.

[/center]

tomek808
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 192
Rejestracja: 26 mar 2013, 16:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: tomek808 » 26 sie 2014, 06:49

Witam ,podepnę pod temat bo mam problem ze ślizganiem na tip ..na d ciągnie ładnie do czerwonego pola tylko przy ostrym jeżdżeniu jakby zapinał 5 bieg, w tip powyżej 2,5 tyś jest jakby chwilowa zmiana biegu ,delikatnie zwolni i znów przyspiesza normalnie do czerwonego pola Błędów brak a skrzynia nie szarpie i jest super. Czy z takimi objawami można jeździć ? Czy zaszkodzi to skrzyni i czy to konwerter na 100% ? Mi te objawy nie przeszkadzają bo jeźdzę tylko na d i raczej spokojnie ale jak ma rozsypać się skrzynia to lepiej to naprawić..
Ostatnio zmieniony 26 sie 2014, 07:47 przez tomek808, łącznie zmieniany 1 raz.

ernesto

Post autor: ernesto » 26 sie 2014, 07:54

doncamillo, Nagraj jeszcze jeden filmik, z tym że nie blokuj skrzyni w pozycji 4,3,2 na pionowym wybieraku selektora tylko przejdź na +/- wyskoczy Ci podświetlenie 12345 i przejdziesz na ręczną zmianę biegów.
Rusz spokojnie na 1 potem + daj na 2 pod górę i wciśnij gaz w podłogę
To samo zrób dochodząc do 3. 1 + 2 spokojnie + 3 i gaz w podłogę.

Ewidentnie widać że podczas zdejmowania nogi z gazu obroty spadają i sprzęgło się ślizga

doncamillo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 06 sie 2014, 20:30
Lokalizacja: Kroczyce

Post autor: doncamillo » 26 sie 2014, 18:04

Robiłem tak jak mówisz i obroty wzrastają przez pewien czas a potem wracaja na takie jakie powinny być. Ewidentnie widać że coś jest nie tak ze sprzęgłem. Postaram się nagrać filmik. A mam VAGa niedawno zakupiłem i na skrzyni nie pokazuje mi błędów.

ernesto

Post autor: ernesto » 27 sie 2014, 06:30

doncamillo pisze:Robiłem tak jak mówisz i obroty wzrastają przez pewien czas a potem wracaja
ewidentnie to konwerter.

doncamillo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 06 sie 2014, 20:30
Lokalizacja: Kroczyce

Ślizganie

Post autor: doncamillo » 27 sie 2014, 17:06

Dzięki za pomoc wkrótce wrócę do tematu i powiem jak się skończyło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl