Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Jazda bez czynnika w klimatyzacji

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Jazda bez czynnika w klimatyzacji

Post autor: dracus6662 » 17 gru 2014, 17:57

Panowie jazda bez czynnika może uszkodzić spręzarkę ?

Pytam ponieważ będe mial zmienioną chłodnicę klimatyzacji na nową i wiadomo czynnik trzeba na nowo uzupełnić tylko będę dopiero w pl 24 grudnia pod wieczór i czy będę mógł samochodem jechać bez obaw że coś uszkodzę ???
Ostatnio zmieniony 17 gru 2014, 18:41 przez dracus6662, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 17 gru 2014, 17:59

Spręzarka ma sprzegło które w takim wypadku by i tak ja odłaczyło. A skoro nie pracuje to nie powinna wg mnie ulec jakiejs awarii.

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 17 gru 2014, 18:44

dzięki bo już się martwiłem że coś się może popsuć <tjaa>

pytanie jeszcze jedno związane z klimatyzacją a dokładniej ze spręzarką...

w A4B6 niemożna było wyłaczać klimy w czasie jazdy oraz jej właczać bo spręzarka mogła sie uszkodzić a jak jest w A8?

Gość

Post autor: Gość » 17 gru 2014, 18:51

dracus6662 pisze:w A4B6 niemożna było wyłaczać klimy w czasie jazdy oraz jej właczać bo spręzarka mogła sie uszkodzić a jak jest w A8?
W A8 masz climatronic i on sam potrafi sterować też spręzarka i załączac ją lub wyłączać w zależności od potrzeb. Nie widze przeciwskazań do tego.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 17 gru 2014, 19:02

W a4b6 sprężarka denso ciągle działa i jazda bez czynnika powoduje jej zatarcie.
Jest to sprężarka bez sprzegłowa a sterowanie odbywa sie elektrozaworem.

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 17 gru 2014, 19:10

W a4 b6 wystepuje tylko climatronic 2 strefowy i nie wiem dracus6662, dlaczego piszesz , ze nie mozna wlaczac i wylaczac klimatyzacji ? Mialem kilka a4 b6 i w kazdej jednej wlaczalem i wylaczalem klime kiedy chcialem.

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 17 gru 2014, 19:37

z tego co pamietam to sprzeglo klimy a4 b=nie bylo synchronizowane co sprawiało ze jej wylaczenie w trakcie jazdy lub tez wlaczenie mogło spowodowac jej uszkodzenie ..


Ale to tylko anegdota...

Sprawa tyczy się A8 D3 /....

czyli nie mam sie czego obawiać


dzięki panowie za zainteresowanie

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 21 gru 2014, 17:13

W d3 nie ma sprzegla i kompresor pracuje caly czas.Wiem bo jeden juz zatarlem wlasnie jazda bez czynnika.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 21 gru 2014, 20:37

No to się dowiedziałem coś nowego. Myślałem ze sprzęgło na kompresorze jest niemal w każdym aucie, a już na pewno w D3

aro51
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 23 lis 2010, 16:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: aro51 » 21 gru 2014, 21:54

leon0376 pisze:W d3 nie ma sprzegla i kompresor pracuje caly czas.Wiem bo jeden juz zatarlem wlasnie jazda bez czynnika.
Te informacje znasz z budowy kompresora czy mechanik Ci powiedzial ?

Gość

Post autor: Gość » 21 gru 2014, 22:09

To co specjalnie to robią? Przecież praca kompresora ciągła czy trza czy nie jest kompletnie bez sensu...

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 21 gru 2014, 22:12

leon0376 pisze:W d3 nie ma sprzegla i kompresor pracuje caly czas.Wiem bo jeden juz zatarlem wlasnie jazda bez czynnika.
dokladnie tak jest w D3 jaki i w b6, cisnieniem steruje elektrozawor, a kompresor bez czynnika ulega zatarciu
Ostatnio zmieniony 21 gru 2014, 22:15 przez Arthur, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 21 gru 2014, 22:15

Jakoś jeździłem ponad pół roku bez czynnika i nic się nie stało. W moim 4.0 tez mi mechanik powiedział ze sprzęgła nie ma Klima.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 21 gru 2014, 22:17

eno panowie zdecydujcie się <jezu> to jest czy nie??????

a ciul juz pogoniłem mechanika aby mi napełnił chciałem sam ale pal licho powiedziałm zeby jechał na stacje i nabił ...

ale jak to jest z tym w końcu??

można bez czynnika latać czy nie? nie chodzi o stałą jazde no ale naprzyklad taki przypadek jak ja mam zmieniona chłodnica i czy mozna pojechać na nabicie?czy nie :/

Awatar użytkownika
krzychu22.p1i
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3904
Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości

Post autor: krzychu22.p1i » 21 gru 2014, 23:46

Model D2 ma sprzęgło elektromagnetyczne na kompresorze klimatyzacji a D3 NIE ma go.

Kolejny powód na (-) dla młodszego braciszka..

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl