![]() |
![]() |
[D2 01 3.3TDI ] Skrzynia biegów - powoli się odzywa
[D2 01 3.3TDI ] Skrzynia biegów - powoli się odzywa
Witam. Ostatnio powoli zaczęła odzywać mi się skrzynia biegów, wiadomo przebieg 291 tyś i jeszcze nie było remontu skrzyni. Otóż opiszę objawy:
1. Tym się za bardzo nie przejmowałem, ale wolę napisać, przy wrzuceniu na R, jak zaczynam cofać to niekiedy tak sobie szarpnie
2. Na niskich obrotach, po zmianie biegu (np. przy wyjeździe ze skrzyżowania) niekiedy samochód ma takie wibracje, gdy dodam więcej gazu i obroty podskoczą to wibracje mijają
3. W temacie wibracji, to niekiedy przy zmianie biegu, gdy są już jakieś wysokie obroty, to tak samo przy zmianie wyczuwalne są wibracje
4. Niekiedy przy zrzucaniu z biegu na mniejszy np. przy hamowaniu, jest odczuwalny taki nie wiem jak to napisać, może taki poślizg
5. No i wydaje mi się, że przeciąga biegi
Pomóżcie, czy mam się szykować na coś porządnego, czy może czytałem coś o konwerterze czy co? Pozdrawiam
1. Tym się za bardzo nie przejmowałem, ale wolę napisać, przy wrzuceniu na R, jak zaczynam cofać to niekiedy tak sobie szarpnie
2. Na niskich obrotach, po zmianie biegu (np. przy wyjeździe ze skrzyżowania) niekiedy samochód ma takie wibracje, gdy dodam więcej gazu i obroty podskoczą to wibracje mijają
3. W temacie wibracji, to niekiedy przy zmianie biegu, gdy są już jakieś wysokie obroty, to tak samo przy zmianie wyczuwalne są wibracje
4. Niekiedy przy zrzucaniu z biegu na mniejszy np. przy hamowaniu, jest odczuwalny taki nie wiem jak to napisać, może taki poślizg
5. No i wydaje mi się, że przeciąga biegi
Pomóżcie, czy mam się szykować na coś porządnego, czy może czytałem coś o konwerterze czy co? Pozdrawiam
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Profilaktycznie warto wymienic , tylko nie koniecznie na olej FEBI , tym razem Ravenol lub Mobil
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Te objawy to konwerter bardziej.Ale ja bym najpierw olej wymienił, co 60tys powinno się wymieniać, jak po remoncie to co 30tys. Tu masz gotowy zestaw do wymiany:
http://www.midparts.com.pl/pl/p/ZF-5HP2 ... DI-A8/2299
http://www.midparts.com.pl/pl/p/ZF-5HP2 ... DI-A8/2299
Ok dzięki panowie. Robił ktoś konwerter w tej skrzyni 5hp24? Znacie przybliżone koszta? Wymienię na razie olej, a nóż się poprawi
Chociaż w sumie nawet nie zrobiłem jeszcze 60 tyś od poprzedniej wymiany bo niecałe 50 tyś, ale spróbuję. Aha i takie pytanko, jeżeli wymienię olej i się nie poprawi to później przy robieniu konwertera znowu muszè wymieniać olej?

Zdecydowanie tak, a co do regeneracji:SamackA8 pisze:Aha i takie pytanko, jeżeli wymienię olej i się nie poprawi to później przy robieniu konwertera znowu muszè wymieniać olej?
http://www.midparts.pl/conwe.php
Nie wiem, czy jest jakiś porządny serwis ASB na Śląsku ;D A po drugie to na razie lipnie z $ bo zrobiłem A6
I troszkę się wykosztowałem. Nic najwyżej schowię Ósemkę do garażu, żeby nie stało się nic więcej i będę jeździł A6. A jeszcze jest sprawa kodowania otóż oryginalnie mam kodowanie 00001, zrobiłem 00021 i przyjął, później 01011, też przyjął, tylko nie wiem które będzie dobre. Robiłem według tego poradnika tylko dziwi mnie to, że przyjął np. 00021 jak podobno przed ostatnia cyfra to jest DSP i może tam być tylko 1 lub 2
Non-DBW (Drive-by-Wire) Cars:
00000 = Standard (DSP active)
00010 = Standard (DSP inactive)
DBW (Drive-by-Wire) Cars:
0?xxx: Tiptronic Installation
0 = Tiptronic Buttons/Paddles not installed
1 = Tiptronic Buttons (shifter +/- switch) and/or Paddles installed
0x?xx: Tiptronic Strategy
0 = Old Strategy (Shifts to first Gear when braked to Standstill)
1 = New Strategy (Automatic Up/Down Shift before RPM Limit & Down Shift at Kick-Down)
0xx?x: Dynamic Shift Program (DSP)
0 = DSP active
1 = DSP inactive
0xxx?: Region/Powertrain
1 = All-Wheel-Drive (Rest of World)
2 = All-Wheel-Drive (North American Region)
3 = Front-Wheel-Drive (Rest of World)
4 = Front-Wheel-Drive (North American Region)

Non-DBW (Drive-by-Wire) Cars:
00000 = Standard (DSP active)
00010 = Standard (DSP inactive)
DBW (Drive-by-Wire) Cars:
0?xxx: Tiptronic Installation
0 = Tiptronic Buttons/Paddles not installed
1 = Tiptronic Buttons (shifter +/- switch) and/or Paddles installed
0x?xx: Tiptronic Strategy
0 = Old Strategy (Shifts to first Gear when braked to Standstill)
1 = New Strategy (Automatic Up/Down Shift before RPM Limit & Down Shift at Kick-Down)
0xx?x: Dynamic Shift Program (DSP)
0 = DSP active
1 = DSP inactive
0xxx?: Region/Powertrain
1 = All-Wheel-Drive (Rest of World)
2 = All-Wheel-Drive (North American Region)
3 = Front-Wheel-Drive (Rest of World)
4 = Front-Wheel-Drive (North American Region)
- tutenhamon
- Super Klubowicz
- Posty: 1674
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
- Lokalizacja: Choszczno