[D2 98 4.2PB/LPG ] Nie odpala!
[D2 98 4.2PB/LPG ] Nie odpala!
witam. Mój problem wygląda następująco: auto było użytkowane codziennie, ale ostatnio stało przez 3 dni i po tej przerwie odpalam, ładnie od razu silnik sie uruchomił po 3 min zgasł i teraz nie mogę go odpalić. Auto posiada inst. lpg i próbowałem odpalić go w trybie awaryjnym na lpg ale też bez efektów. Rozrusznik ładnie kreci czasem coś się odezwie prawie jakby chciał załapac ale nie odpala. Dodam jeszcze że brak błędów i na próbe zmieniłem też moduły od kumpla a8 ale dalej nic... Macie jakieś pomysły???
Pisze kolega, że awaryjnie próbował odpalić na gazie, więc nawet gdyby było benzyny 0 w baku, lub nie działała pompa samochód powinien zapalić na gazie.
owszem przy takiej temperaturze będzie kulał na początku na gazie, ale powinien zapalić.
Jak nie odpala coś z elektryką.
Może jakiś wąż od mrozu sparciał, pękł i ma za dużo powietrza, ale dziwne, żeby w ogóle nie zaskoczył.
Nie wiem, przy jakim mrozie próbowałeś go odpalić, jak przy sporym, może przyłapało reduktory albo dysze i na gazie też nie chce zaskoczyć.
owszem przy takiej temperaturze będzie kulał na początku na gazie, ale powinien zapalić.
Jak nie odpala coś z elektryką.
Może jakiś wąż od mrozu sparciał, pękł i ma za dużo powietrza, ale dziwne, żeby w ogóle nie zaskoczył.
Nie wiem, przy jakim mrozie próbowałeś go odpalić, jak przy sporym, może przyłapało reduktory albo dysze i na gazie też nie chce zaskoczyć.
[you] when was the last time you just went for a drive?
Paliwa miałem prawie pół zbiornika, ale jeszcze dzisiaj dolałem 15l. Próby odpalanaia robiłem przy -10. Podpinałem dzis kompa i wyskoczyły mi dwa błedy 18010 i 16502 ale to odpinałem czujnik i akumulator mi padł od kręcenia. Przy próbach odpalania obrotomierz od czasu do czasu się podnosi. Iskre spr i jest. Paliwo też spr czy dochodzi i też dochodzi tylko że przy odkręcaniu na początku leciało paliwo z powietrzem teraz już tylko paliwo. Instalacje gazową mam staga 300plus wtryski hanna reduktor gold i mam odpalanie awaryjne.
Błąd 18010 może być od aku,
16502 czujnik g62 high input, ja mam to samo u siebie, błąd 16500 cały czas, ale silnik odpala, pracuje normalnie, tylko temp. cały czas ok 60 stopni i pali 25 litrów Czujnik kupiłem nowy za 12 PLN, nie mam kiedy wymienić.
Jak nie chce zaskoczyć ani na gazie ani na benzynie sprawdził bym czujnik położenia wału.
Dziwne, że błędu nie wywala...
16502 czujnik g62 high input, ja mam to samo u siebie, błąd 16500 cały czas, ale silnik odpala, pracuje normalnie, tylko temp. cały czas ok 60 stopni i pali 25 litrów Czujnik kupiłem nowy za 12 PLN, nie mam kiedy wymienić.
Jak nie chce zaskoczyć ani na gazie ani na benzynie sprawdził bym czujnik położenia wału.
Dziwne, że błędu nie wywala...
[you] when was the last time you just went for a drive?
18010 P1602 465A Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
Wyrzuca w momencie kiedy napięcie na akumulatorze spadnie poniżej jakiejś granicy. Dodatkowo pojawia się na FIS-ie ikona żółtego akumulatora.
Aku do pełnego naładowania.
16502 P0118 4076 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT- wysokie napięcie
Do sprawdzenia czy ponownie nie wyskoczy ten błąd. Uszkodzony czujnik może powodować problemy z paleniem na zimnym.
Skoro leciało powietrze mogła zrobić się wilgoć w układzie która podłapała wtryski.
Dla świętego spokoju podniósł bym listwę do góry i dał na rozruch. Wtedy będziesz miał pewność, że paliwo dociera do komory spalania i czy wtryski pracują prawidłowo.
Wyrzuca w momencie kiedy napięcie na akumulatorze spadnie poniżej jakiejś granicy. Dodatkowo pojawia się na FIS-ie ikona żółtego akumulatora.
Aku do pełnego naładowania.
16502 P0118 4076 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT- wysokie napięcie
Do sprawdzenia czy ponownie nie wyskoczy ten błąd. Uszkodzony czujnik może powodować problemy z paleniem na zimnym.
To ewidentnie problem ze słabym akumulatorem, niskim napięciem, słabą masą na silniku itplukas08 pisze:Przy próbach odpalania obrotomierz od czasu do czasu się podnosi.
Ja bym podgrzał listwę wtryskową benzyny lub ją zdemontował do celów sprawdzenia czy nie przymarzły wtryskiwacze.lukas08 pisze: Paliwo też spr czy dochodzi i też dochodzi tylko że przy odkręcaniu na początku leciało paliwo z powietrzem teraz już tylko paliwo.
Skoro leciało powietrze mogła zrobić się wilgoć w układzie która podłapała wtryski.
Dla świętego spokoju podniósł bym listwę do góry i dał na rozruch. Wtedy będziesz miał pewność, że paliwo dociera do komory spalania i czy wtryski pracują prawidłowo.