![]() |
![]() |
[D2 98 4.2PB/LPG ] Tryb awaryjny skrzyni.
[D2 98 4.2PB/LPG ] Tryb awaryjny skrzyni.
Witam. Ostatnio stałem coś około godziny w korku, później droga ekspresowa i hamowanie z około 120 km/h do mniej więcej 40 km/h mocne szarpniecie i zapalił mi się tryb awaryjny skrzyni. Zjechałem na bok, uruchomiłem silnik ponownie, ale ten tryb pozostał i musiałem pokonać jeszcze jakieś 80 km do domu. Wróciłem, podpinam kompa i wyskoczyły mi błędy 17117 i 17114. Skasowałem błędy i skrzynia działa normalnie. Dzisiaj zrobiłem około 200 km i nic, wszystko jest ok, błędów nie ma. Co myślicie o tym? Bo raczej robię duże trasy i nie chce aby nagle coś się posypało. Dodam, że auto ładnie samo rusza po puszczeniu hamulca i jak stoję na wzniesieniu to nie cofa się tylko stoi w miejscu.
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Witam! Skorzystam z tego tematu i opiszę swój problem. Posiadam D2 98 3,7pb/lpg. U mnie problem z awaryjnym trybem skrzyni biegów pojawia podczas jazdy w korkach. Podczas normalnej jazdy nie mam ze skrzynia problemów, jednak jak staję w korku i muszę jechać przez jakiś czas tak 1-2 bieg i stop, to w pewnym momencie pojawia się problem że auto można kręcić do wysokich obrotów a ono już nie chce jechać. Jak tak je przytrzymam to skrzynia przełącza się w tryb awaryjny, ale jak zjadę na bok, dam ostygnąć to wszystko wraca do normy. I znowu, dzieje się tak tylko na granicy 1,2 biegu. Po podłączeniu do komputera pokazały się błedy:
-Czujnik prędkości biegu G182 - brak sygnału
-Czujnik obrotów w skrzni G38 - wadliwe funkcjonowanie
Dodam na koniec, że problem pojawił się od momentu jak musiałem dojechać do znajomego drogą nie nadającą się na nasze auta, tzn polna + kratery. Po drodze parę razy przydrapałem podwoziem.
Proszę o pomoc i pozdrawiam!
-Czujnik prędkości biegu G182 - brak sygnału
-Czujnik obrotów w skrzni G38 - wadliwe funkcjonowanie
Dodam na koniec, że problem pojawił się od momentu jak musiałem dojechać do znajomego drogą nie nadającą się na nasze auta, tzn polna + kratery. Po drodze parę razy przydrapałem podwoziem.
Proszę o pomoc i pozdrawiam!
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
Błędy czujników prędkości obrotowej.sadorg pisze:-Czujnik prędkości biegu G182 - brak sygnału
-Czujnik obrotów w skrzni G38 - wadliwe funkcjonowanie
Do sprawdzenia gruby przewodów idący do skrzyni (wchodzi do miski olejowej). I to może być tylko to. Podaj jeszcze kody błędów, typ skrzyni i silnika a zobaczę piny do wtyki.sadorg pisze:Dodam na koniec, że problem pojawił się od momentu jak musiałem dojechać do znajomego drogą nie nadającą się na nasze auta, tzn polna + kratery. Po drodze parę razy przydrapałem podwoziem.
Czujnik g182 jest na 100% na rewersie płyty elektrozaworów. A ten g38 popatrzyłem i wskazuje na okolice zapadki ale ja sobie go nie przypominam w tym m-cu.
Od G182 kod błędu to 17101.P0717 a od G38 to 00297. Jeszcze wczoraj sprawdziłem błędy to wykryło mi jeden nowy błąd P0722 Output speed sensor circuit no signal. Skrzynię tiptronic, silnik 3,7 benzyna.
Co powinienem zrobić w takiej sytuacji? Udać się do elektryka czy bardziej do serwisu skrzyni biegów, czy lepiej, jest to coś z czym byłbym sam w stanie sobie poradzić? Z elektryką powinienem sobie poradzić tylko nie wiem czego w którym miejscu szukać.
Co powinienem zrobić w takiej sytuacji? Udać się do elektryka czy bardziej do serwisu skrzyni biegów, czy lepiej, jest to coś z czym byłbym sam w stanie sobie poradzić? Z elektryką powinienem sobie poradzić tylko nie wiem czego w którym miejscu szukać.
u mnie od kilku dni też coś zaczyna się dziać z ASB
dziwna sprawa bo skrzynia dwa razy wpadła w tryb awaryjny po przejechaniu przez "śpiącego policjanta" i tylko wtedy. Po zgaszeniu i odpaleniu wyskakuje mi kontrolka od niskiego stanu oleju i muszę jeszcze raz zgasić go i odpalić, dopiero wtedy wszystko wraca do normy.
mam jeszcze problem z przepustnicą bo co jakiś czas wywalą mi kontrolki na liczniku na kilka sekund.

dziwna sprawa bo skrzynia dwa razy wpadła w tryb awaryjny po przejechaniu przez "śpiącego policjanta" i tylko wtedy. Po zgaszeniu i odpaleniu wyskakuje mi kontrolka od niskiego stanu oleju i muszę jeszcze raz zgasić go i odpalić, dopiero wtedy wszystko wraca do normy.
mam jeszcze problem z przepustnicą bo co jakiś czas wywalą mi kontrolki na liczniku na kilka sekund.
to cosik Ci podpowiem
poszukałbym po kablach
dlatego że: z ecu wylatuje sobie zasilanie 5V leci sobie ładnie do przepustnicy zahacza po drodze o czujnik położenia wałka i stamtąd leci na skrzynie brak tego napięcia między czujnikiem a skrzynią skutkuje trybem awaryjnym skrzyni przy okazji wywala błąd przepustnicy w sterowniku od skrzyni i w ecu. jeden kabelek w ecu a robi bajzel
czarny z białym paskiem dodam 




-
- Forum Audi A8
- Posty: 116
- Rejestracja: 11 maja 2014, 07:18
- Lokalizacja: DE Hessen
Usterka pojawia się, jak wynika z Twojego opisu, podczas postoju w korku. Moim zdaniem to jest zapowiedź uszkodzenia mechanicznego. Podczas postoju w korku, jeśli dobrze zrozumiałem, zaczyna się ślizgać i szarpać. Olej jest rozgrzany i rzadki i spada wtedy ciśnienie na koszu i dlatego ślizga się. Ale mam nadzieję że się mylę.sadorg pisze:Od G182 kod błędu to 17101.P0717 a od G38 to 00297. Jeszcze wczoraj sprawdziłem błędy to wykryło mi jeden nowy błąd P0722 Output speed sensor circuit no signal. Skrzynię tiptronic, silnik 3,7 benzyna.
Co powinienem zrobić w takiej sytuacji? Udać się do elektryka czy bardziej do serwisu skrzyni biegów, czy lepiej, jest to coś z czym byłbym sam w stanie sobie poradzić? Z elektryką powinienem sobie poradzić tylko nie wiem czego w którym miejscu szukać.
Tak, wygląda tak jakby się zaczynał ślizgać w pewnym momencie, ale nic nie szarpie. Jeśli temperatura spadnie, np zostawię go na parę godzin, to znowu wszystko gra i buczy. Nie mam problemów na żadnym innym biegu.
Dodam, że wczoraj wjechał sobie na podnośnik żeby obadać ten czarny przewód idący do miski olejowej ale wszystko wygląda dobrze, przeczyściłem go, zamontowałem ale dalej to nic nie dało. A nigdzie indziej na podwoziu też nie widzę żadnego miejsca gdzie coś mogło być naruszone.
Dodam, że wczoraj wjechał sobie na podnośnik żeby obadać ten czarny przewód idący do miski olejowej ale wszystko wygląda dobrze, przeczyściłem go, zamontowałem ale dalej to nic nie dało. A nigdzie indziej na podwoziu też nie widzę żadnego miejsca gdzie coś mogło być naruszone.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 116
- Rejestracja: 11 maja 2014, 07:18
- Lokalizacja: DE Hessen
Czy nie jest tak, że gorący ślizga się przy starcie? Tzn obroty silnika wzrastają a auto nie przyspiesza i w pewnym momencie z uderzeniem lub bez wrzuca 2-gi bieg i ciągnie już dalej dobrze lub wskakuje tryb awaryjny?sadorg pisze:Tak, wygląda tak jakby się zaczynał ślizgać w pewnym momencie, ale nic nie szarpie. Jeśli temperatura spadnie, np zostawię go na parę godzin, to znowu wszystko gra i buczy. Nie mam problemów na żadnym innym biegu.
Dodam, że wczoraj wjechał sobie na podnośnik żeby obadać ten czarny przewód idący do miski olejowej ale wszystko wygląda dobrze, przeczyściłem go, zamontowałem ale dalej to nic nie dało. A nigdzie indziej na podwoziu też nie widzę żadnego miejsca gdzie coś mogło być naruszone.
Wygląda to tak, że w pewnym totalnie losowym momencie coś mu się odwidzi z tym pierwszym biegiem i dzieje się tak jak piszesz, daje mu w gaz, obroty rosną a auto jedzie coraz wolniej, ale w tym momencie auto nie pozwala mi juz zmienić biegu. I jeśli tak go przeciągnąć do wtedy załącza się tryb awaryjny.