[S8 D2 02 LPG ] stag-300 premium przełączanie na PB
[S8 D2 02 LPG ] stag-300 premium przełączanie na PB
witam serdecznie,
pytałem na forum LPG ale post pozostał bez podpowiedzi
dlatego zapytam tu gdzie zawsze można liczyć na fachową pomoc
od jakiegoś czasu mam problem z instalacją Stag-300 Premium, auto przełącza się na PB.
zależnie od dnia czasem po mocniejszym, czasem po lekkim naciśnięciu na pedał gazu. Zdarza się, że przez cały dzień jeździ bez problemu. Wcześniej taka sytuacja nie miała miejsca.
Wymieniłem filtry fazy ciekłej oraz filtr fazy lotnej - problem bez zmian.
Po podpięciu do komputera widzę spadek ciśnienia gazu na czujniku.
czy może być to wina brudnego/uszkodzonego wielozaworu?
czy wielozawór ma jakieś sitko/filtr?
czy bardziej obstawiać problem z reduktorami?
co jeszcze można sprawdzić by odnaleźć przyczynę problemu.
ps. poniżej zdjęcia podzespołów LPG z mojego auta, może w czymś pomoże:
https://1drv.ms/f/s!AgcAaoT8m4dQl4oVvKGMjpgwUJ3G-Q
Elektronika: Stag-300 premium
Wtryskiwacze: Hana 2000 green
Reduktor: 2x KME silver (red-1)
czy dobrze wydaje mi się, że reduktor to KME silver?
ps2. czy polecacie jakiś zakład z Bielska-Białej lub okolic gdzie mogliby to ogarnąć?
ps3. audi ma przejechane 300tyś km, instalacja LPG minimum 20tyś.
pozdrawiam
pytałem na forum LPG ale post pozostał bez podpowiedzi
dlatego zapytam tu gdzie zawsze można liczyć na fachową pomoc
od jakiegoś czasu mam problem z instalacją Stag-300 Premium, auto przełącza się na PB.
zależnie od dnia czasem po mocniejszym, czasem po lekkim naciśnięciu na pedał gazu. Zdarza się, że przez cały dzień jeździ bez problemu. Wcześniej taka sytuacja nie miała miejsca.
Wymieniłem filtry fazy ciekłej oraz filtr fazy lotnej - problem bez zmian.
Po podpięciu do komputera widzę spadek ciśnienia gazu na czujniku.
czy może być to wina brudnego/uszkodzonego wielozaworu?
czy wielozawór ma jakieś sitko/filtr?
czy bardziej obstawiać problem z reduktorami?
co jeszcze można sprawdzić by odnaleźć przyczynę problemu.
ps. poniżej zdjęcia podzespołów LPG z mojego auta, może w czymś pomoże:
https://1drv.ms/f/s!AgcAaoT8m4dQl4oVvKGMjpgwUJ3G-Q
Elektronika: Stag-300 premium
Wtryskiwacze: Hana 2000 green
Reduktor: 2x KME silver (red-1)
czy dobrze wydaje mi się, że reduktor to KME silver?
ps2. czy polecacie jakiś zakład z Bielska-Białej lub okolic gdzie mogliby to ogarnąć?
ps3. audi ma przejechane 300tyś km, instalacja LPG minimum 20tyś.
pozdrawiam
Czujnik ciśnienia masz przed filtrem fazy lotnej, więc problemy z tym filtrem można wykluczyć. Możliwe przyczyny:
1. Przygięta / załamana miedź przy wielozaworze.
2. Brudny / padnięty któryś reduktor. Tutaj zrobiłbym jazdy testowe obserwując ciśnienie lpg z wyłączonym z użytku jednym, a później drugim reduktorze. Na czas testów można odznaczyć opcję "Wyłącz przy pierwszym" w stagu.
3. Mało prawdopodobne, ale możliwe - uszkodzony/brudny czujnik.
1. Przygięta / załamana miedź przy wielozaworze.
2. Brudny / padnięty któryś reduktor. Tutaj zrobiłbym jazdy testowe obserwując ciśnienie lpg z wyłączonym z użytku jednym, a później drugim reduktorze. Na czas testów można odznaczyć opcję "Wyłącz przy pierwszym" w stagu.
3. Mało prawdopodobne, ale możliwe - uszkodzony/brudny czujnik.
ad1. to chyba można wykluczyć, bo wcześniej było okej. chyba ze gdzieś przywaliłem podwoziem ... ale miedz sprawdzałem i wygląda na nieuszkodzoną.krisker pisze:Czujnik ciśnienia masz przed filtrem fazy lotnej, więc problemy z tym filtrem można wykluczyć. Możliwe przyczyny:
1. Przygięta / załamana miedź przy wielozaworze.
2. Brudny / padnięty któryś reduktor. Tutaj zrobiłbym jazdy testowe obserwując ciśnienie lpg z wyłączonym z użytku jednym, a później drugim reduktorze. Na czas testów można odznaczyć opcję "Wyłącz przy pierwszym" w stagu.
3. Mało prawdopodobne, ale możliwe - uszkodzony/brudny czujnik.
ad2. próbowałem jeździć z jednym (odpięte/zaślepione podciśnienie na drugim) i albo trafiłem w okres gdzie wszystko było okej albo to nie to. Przy płynnym dodawaniu gazu do około 4500-4700RPM ciśnienie wydalało na jednym reduktorze, powyżej jeden już nie starczał. Objaw dokładnie taki sam na jednym i drugim reduktorze.
ad3. czy ta się to jakoś sprawdzić/wykluczyć czy tylko podpięcie innego/nowego czujnika?
generalnie najgorzej, że zdarza się aby auto na LPG jeździło normalnie (od czasu, do czasu).
Czemu miało służyć zaślepianie podciśnienia? Chcąc to sprawdzić najlepiej odłączyć jeden pin z elektrozaworu danego reduktora (masz chyba dwa oddzielne).Domowy pisze:próbowałem jeździć z jednym (odpięte/zaślepione podciśnienie na drugim)
Może zrób log z oscyloskopu (w programie stagowskim) w momencie przełączenia ze wskazaniami ciśnienia, map, temperatury reduktora i gazu.Domowy pisze:czy ta się to jakoś sprawdzić/wykluczyć czy tylko podpięcie innego/nowego czujnika?
myślałem, że w takim przypadku dany reduktor nie będzie podawał LPG.krisker pisze:Czemu miało służyć zaślepianie podciśnienia? Chcąc to sprawdzić najlepiej odłączyć jeden pin z elektrozaworu danego reduktora (masz chyba dwa oddzielne).Domowy pisze:próbowałem jeździć z jednym (odpięte/zaślepione podciśnienie na drugim)
spróbuję odpiąć zasilanie z elektrozaworu, są dwa, niestety po przeciwnej stronie komory silnika. Więc nie wiem, który jest do którego parownika. Ale to chyba bez znaczenia.
OK, zrobię logi w weekend. dadzą pewnie lepszy obraz co się dzieje.krisker pisze:Może zrób log z oscyloskopu (w programie stagowskim) w momencie przełączenia ze wskazaniami ciśnienia, map, temperatury reduktora i gazu.Domowy pisze:czy ta się to jakoś sprawdzić/wykluczyć czy tylko podpięcie innego/nowego czujnika?
okazało się, że problemem były źle wyregulowane reduktory. jeden dawał 0,89 drugi 1,28. Po zastosowaniu metody "krisker" z odpięciem elektrozaworu, udało się poprawnie je wyregulować i problem znikł. Dzięki krisker !
czy wtryski Hana 2000 green są ok?
jaki reduktor byś polecał do takiego auta?pepi pisze:kup reduktor
i zmień bo te co masz to szkoda nerwów i pracy
czy wtryski Hana 2000 green są ok?
przerobię to przy najbliższej okazji.karol208 pisze:No i wsadź czujnik PS za filtrem
https://www.google.pl/search?q=kme+twin ... 80&bih=671
lepiej kup barracudę
lepiej kup barracudę