[S8 D3 07 ] elektryka oszalała :)
[S8 D3 07 ] elektryka oszalała :)
Panowie, ja wiem, że S8D3 to 'dziwne' auto.. ale bez przesady..
Krótko o historii sprzed paru chwil, bo może to kogoś naprowadzi:
Motałem się ostatnio znów z problemami elektrycznymi dotyczącymi przepustnic, w rezultacie czego wywalało mi awaryjny itd.. pisałem już o tym. Kilka tyg temu wygląda na to, że Pan z pobliskiego ASO to ogarnął (przetarte kabelki wiązki, która była mocno 'rezana'), rok wcześniej wymiana wiązki rozwiązała problem na rok właśnie (ale nie wiem czy tej samej..pewnie nie, bo wymiana na nową w ASO)
Dopiero co przed paroma dniami zrobiłem zabieg usunięcia klap wirowych u polecanego tu fachowca z Kalisza, przy okazji czyszczenie dolotu, którego nie trzeba było czyścić (czyściutki) i programowe usunięcie sond za katami (co jakiś czas check związany z katami..)
Wczoraj po przejechaniu paru km i postoju na kawie dosłownie, odpalam i CHOINKA! wywaliło cuda - brak wspomagania, poziomowanie świateł, pneumatyka, klima, ręczny, abs, esp, nie działają czujniki parkowania, kamera.. cała elektryka oszalała.. (co ciekawe brak trybu awaryjnego..) Sczytaliśmy błędy - cuda, w zasadzie wszystko co z elektro związane.. po wyłączeniu auta słychać jak pompa abs brzęczy, ale odpięcie jej nic nie zmieniło (tylko brak brzęczenia). Kasowanie błędów nic nie daje - wracają.
Bezpieczniki przejrzałem, bo co mogę więcej zrobić, są ok..
Macie jakieś sugestie wobec mojego dziwnego auta? zanim oddam go do ASO (nie ze wszystkim tam latam, ale nauczyłem się, że z elektryką chyba lepiej do nich..)
Krótko o historii sprzed paru chwil, bo może to kogoś naprowadzi:
Motałem się ostatnio znów z problemami elektrycznymi dotyczącymi przepustnic, w rezultacie czego wywalało mi awaryjny itd.. pisałem już o tym. Kilka tyg temu wygląda na to, że Pan z pobliskiego ASO to ogarnął (przetarte kabelki wiązki, która była mocno 'rezana'), rok wcześniej wymiana wiązki rozwiązała problem na rok właśnie (ale nie wiem czy tej samej..pewnie nie, bo wymiana na nową w ASO)
Dopiero co przed paroma dniami zrobiłem zabieg usunięcia klap wirowych u polecanego tu fachowca z Kalisza, przy okazji czyszczenie dolotu, którego nie trzeba było czyścić (czyściutki) i programowe usunięcie sond za katami (co jakiś czas check związany z katami..)
Wczoraj po przejechaniu paru km i postoju na kawie dosłownie, odpalam i CHOINKA! wywaliło cuda - brak wspomagania, poziomowanie świateł, pneumatyka, klima, ręczny, abs, esp, nie działają czujniki parkowania, kamera.. cała elektryka oszalała.. (co ciekawe brak trybu awaryjnego..) Sczytaliśmy błędy - cuda, w zasadzie wszystko co z elektro związane.. po wyłączeniu auta słychać jak pompa abs brzęczy, ale odpięcie jej nic nie zmieniło (tylko brak brzęczenia). Kasowanie błędów nic nie daje - wracają.
Bezpieczniki przejrzałem, bo co mogę więcej zrobić, są ok..
Macie jakieś sugestie wobec mojego dziwnego auta? zanim oddam go do ASO (nie ze wszystkim tam latam, ale nauczyłem się, że z elektryką chyba lepiej do nich..)
Nie pływał. Od początku były problemy z wiązkami, bo był wymieniany silnik na prawie nowy (to było główne kryterium zakupu). Ale to dziś normalne, wiązek nie powinno się lutować, tylko wymieniać na nowe, wszelkie anomalie z opornością etc prowadzą do usterek/błędów. BTW - nowa wiązka główna silnika od sterowników do wszystkich peryferii (chyba ok 40 różnych wtyczek) - 7200,00 brutto w ASO
Pytałem, bo przy okazji ściągniętego dolotu (przy wymianie klap) za niedużą dopłatą mogłem ją zmienić.. no ale bez przesady..
Pytałem, bo przy okazji ściągniętego dolotu (przy wymianie klap) za niedużą dopłatą mogłem ją zmienić.. no ale bez przesady..
- krzychu22.p1i
- Super Klubowicz
- Posty: 3904
- Rejestracja: 14 sie 2011, 01:51
- Lokalizacja: Oderwany od rzeczywistości
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Zapytaj chłopaków z parts2cars na allegro, od nas Daniel z forum, mają całe, kompletne wiązki, nie raz brałem, lub elementy (D3 ma lepiej to modułowo robione niż D2), a rozbierali S8 D3, teraz mają kolejną W12. Ceny bardzo dobre.kor pisze:BTW - nowa wiązka główna silnika od sterowników do wszystkich peryferii (chyba ok 40 różnych wtyczek) - 7200,00 brutto w ASO .
W D3 jest jeden wielki problem z masami, zimnymi lutami, po takim czasie, najlepiej wszystko rozbierać i kontaktem pryskać.
Black Cars Matters
hmm ostatnio słyszałem pisk paska przy uruchamianiu przez klika sek.. tak kilkanaście razy prawie za każdym razem, myślałem o pasku wspomagania, ale w sumie mam elektryczne (czy jakaś hybryda?) poprawcie mnie jak coś.. może to być alternator?SenatorS8 pisze:alternator?
moduł zarzadzania energią?
to dwa główne powody choinki usterek w D3
Naładownie aku wg mmi 100% ale podpiąłem prostownik 'procesorowy' boscha i ładował cały dzień (wizja sprzed paru godzin, a rano podpiłąłem..)
[ Dodano: 2016-09-02, 14:32 ]
Mam diagnozę ASO: padł sterownik pompy abs.. teraz szukam, konkretnie nr 4e0614517cs. Z doświadczenia wiem, że musi być dokładnie ten sam nr. Przerabiałem temat w a6c5. Jak nie znajdę - to może regeneracja. Polecacie kogoś konkretnego?
ehhehe cena nowego 13000,00 niewiem czy z pompą czy samego
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Sam sterownik to raczej dużo niższy koszt - około 5k
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
No dziś przysiadłem tu na forum i widzę, że dużo z Was miało z tym problemy. Obczajam używki właśnie, bo jak już wyczytałem, tych serii sterowników nie da się naprawić..?
Mam pytanko. Z etki wynika, że cała jednostka abs ma nr 4e0614517cs, ale jest tam wyszczególnienie "do zastosowania z:" i są podane 4 modele różniące się końcówkami: ab, ae, bt, cb. Zauważyłem, że oznaczenie na pompie i sterowniku jest takie same (wg zdjęć z allegro, bo ja mam fotkę jedynie samej pompy z numerem), więc czy można przyjąć, że można zakodować moją pompę z końcówką AB z tymi pozostałymi sterownikami?
Mam pytanko. Z etki wynika, że cała jednostka abs ma nr 4e0614517cs, ale jest tam wyszczególnienie "do zastosowania z:" i są podane 4 modele różniące się końcówkami: ab, ae, bt, cb. Zauważyłem, że oznaczenie na pompie i sterowniku jest takie same (wg zdjęć z allegro, bo ja mam fotkę jedynie samej pompy z numerem), więc czy można przyjąć, że można zakodować moją pompę z końcówką AB z tymi pozostałymi sterownikami?
No właśnie nie wiem jak to jest z "opcjami". Słyszałem, że różnią się one (sterowniki) obsługą odpowiednich funkcji, np mam distronic, może któryś o jakimś tam oznaczeniu nie obsługiwać tej funkcji.. To trochę podobnie jak z modułem komfortu, nie można doposażać auta w cuda, skoro moduł tego nie ogarnie..