![]() |
![]() |
[D2 95 4.2PB/LPG ] Średnica węży ASB do chłodnicy
[D2 95 4.2PB/LPG ] Średnica węży ASB do chłodnicy
Hejka
Może ktosik wie jaka jest fi wew. węży gumowych idących w stronę chłodnicy ASB ?
Dokładam zew. chłodnicę ASB i potrzebuję się wpiąć.
Może ktosik wie jaka jest fi wew. węży gumowych idących w stronę chłodnicy ASB ?
Dokładam zew. chłodnicę ASB i potrzebuję się wpiąć.
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 659
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
10mm jeśli utniesz króćce wchodzące do chłodnicy płynu. 14mm (a nawet 16) jeśli węża będziesz nakładał na fabryczne króćce wchodzące w chłodnicę. Jeśli zakupisz 16mm nie ściągaj oringów na fabrycznych króćcach. Jeśli je utniesz załóż co najmniej po dwie opaski ślimakowe a najlepiej wysmaruj rurkę masą dirko albo reinzosil i dopiero nakładaj wąż i skręcaj opaskami.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Silikonów nie używamy do uszczelniania oleju! Jeśli już stosujemy pasty poliuretanowe jak Hylomar MPepek pisze: najlepiej wysmaruj rurkę masą dirko albo reinzosil i dopiero nakładaj wąż i skręcaj opaskami.
Silikony do uszczelniania chłodziwa. Poliuretany do olejów.
Węże zaciskamy na sucho! Czy silikon czy poliuretan są jest śliskie i łatwiej będzie mu spaść.
Nie można dopuścić aby syf dostał się w obieg chłodnicy oleju ASB bo może zablokować zawory na płycie. Przynajmniej w 4HP24 jest włączona bezpośrednio w zawory smarowania konwertera wraz ze sterowaniem lock-up.
Kot też jest Quattro
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 659
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
To ciekawe. Dobrze że o tym nie wie moja miska oleju i pokrywa zaworów. Zwłaszcza że wymienione masy uszczelniające są do tego przeznaczone.Ukaniu pisze:Silikonów nie używamy do uszczelniania oleju!
Nie ma szans by bez dodatkowego uszczelnienia węże się utrzymały zważywszy na ewentualny brak spęcznienia końcówki rurki po obcięciu fabrycznego króćca. To się zacznie po czasie pocić. Ale każdy niech se robi jak uważa.
Zmywaczem do hamulców pod ciśnieniem z ropownicy na przykład.robsonik4 pisze:Czym przepłukać "nową starą" chłodnicę ?
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Ja Dirko stosuję tylko do maźnięcia uszczelki pod pompę wody.
Nie wiem skąd taka miłość do silikonów :-) One naprawdę nie są najlepsze do wszystkiego.
Jak kiedyś jednak się zawiedziesz (ja się zawiodłem) to sprawdź Hylomar M, Loctite 5972, do uszczelniania oleju, rantów uszczelek itd.. Do połączeń metal metal - Loctite 574 albo coś innego anaerobowego.
Węża z olejem nie można zacisnąć opaskami na gładkiej rurce bo zleci i w tym bardziej pomoże niż zaszkodzi smarowanie. Trzeba spęczyć ją na końcu albo choć naciąć rowki szlifierką bo będzie bieda. Z wiekiem guma pod opaską siada i zejdzie.
Nie wiem skąd taka miłość do silikonów :-) One naprawdę nie są najlepsze do wszystkiego.
Jak kiedyś jednak się zawiedziesz (ja się zawiodłem) to sprawdź Hylomar M, Loctite 5972, do uszczelniania oleju, rantów uszczelek itd.. Do połączeń metal metal - Loctite 574 albo coś innego anaerobowego.
Węża z olejem nie można zacisnąć opaskami na gładkiej rurce bo zleci i w tym bardziej pomoże niż zaszkodzi smarowanie. Trzeba spęczyć ją na końcu albo choć naciąć rowki szlifierką bo będzie bieda. Z wiekiem guma pod opaską siada i zejdzie.
Kot też jest Quattro
Montowałem nie raz nie dwa rurki do gładkich powierzchni i jeżeli wyczyścimy np, benzyną ekstrakcyjną obie powierzchnie to guma przyklei się. Ja rurkę zaznaczam białym markerem przy końcu węża więc rzut okiem wystarczy na stwierdzenie czy się zsuwa
[ Dodano: 2016-12-17, 16:41 ]
Bypass zrobiony, chłodnica dopiero w tygodniu będzie przeszczepiana.
Wąż od chłodziwa ASB ma 12/20 mm (wew/zew), rurka idąca do krućca fi 12 mm.
Wew. średnica węża ma ciutke więcej o jakieś 0.1 - 0.3 mm tak, że rurka wchodzi z lekkim oporem.
Musiałem przeciąć węże więc trzeba porobić nypelki redukcyjne z 12 na 10 mm, gdyż ponieważ
nowa chłodnica ma rurki fi 10 mm.
Do zaciśnięcia nie nadają się obejmy ze ślimakiem - wąż jest twardy więc przy skręcaniu puszczają na "blaszce gwintowanej" więc trzeba kupić te na śrubie.

[ Dodano: 2016-12-17, 16:41 ]
Bypass zrobiony, chłodnica dopiero w tygodniu będzie przeszczepiana.
Wąż od chłodziwa ASB ma 12/20 mm (wew/zew), rurka idąca do krućca fi 12 mm.
Wew. średnica węża ma ciutke więcej o jakieś 0.1 - 0.3 mm tak, że rurka wchodzi z lekkim oporem.
Musiałem przeciąć węże więc trzeba porobić nypelki redukcyjne z 12 na 10 mm, gdyż ponieważ

Do zaciśnięcia nie nadają się obejmy ze ślimakiem - wąż jest twardy więc przy skręcaniu puszczają na "blaszce gwintowanej" więc trzeba kupić te na śrubie.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2016, 17:03 przez robsonik4, łącznie zmieniany 1 raz.
Kupiłem takie coś w firmie od hydrauliki siłowej:
Wąż firmowy 120 bar wytrzymuje, łączówki po 350 bar, ale trzeba zaprasować , na obejmy max 250 bar wytrzymają - cóż więcej chcieć.
[ Dodano: 2016-12-23, 21:40 ]
U Pawełka w Magnicach wsio (czyt. wszystko) złożone, skręcone, olej uzupełniony i śmigam (czyt. jeżdżę)
PS w nawiasach dla nie znających żargonu jak i Adm
Wąż firmowy 120 bar wytrzymuje, łączówki po 350 bar, ale trzeba zaprasować , na obejmy max 250 bar wytrzymają - cóż więcej chcieć.
[ Dodano: 2016-12-23, 21:40 ]
U Pawełka w Magnicach wsio (czyt. wszystko) złożone, skręcone, olej uzupełniony i śmigam (czyt. jeżdżę)
PS w nawiasach dla nie znających żargonu jak i Adm
