Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 95 4.2PB/LPG ] Średnica węży ASB do chłodnicy

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

[D2 95 4.2PB/LPG ] Średnica węży ASB do chłodnicy

Post autor: robsonik4 » 14 gru 2016, 20:42

Hejka

Może ktosik wie jaka jest fi wew. węży gumowych idących w stronę chłodnicy ASB ?

Dokładam zew. chłodnicę ASB i potrzebuję się wpiąć.
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 14 gru 2016, 20:55

Black Cars Matters

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 14 gru 2016, 21:28

To mnie trochę zmartwiłeś bo liczyłem na 10 mm bo tyle mają metalowe rurki z krućcami wchodzącymi do chłodnicy. Czyli trzeba ciąć metalowe wężyki <hmm>
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 14 gru 2016, 22:03

robsonik4 pisze:To mnie trochę zmartwiłeś bo liczyłem na 10 mm bo tyle mają metalowe rurki z krućcami wchodzącymi do chłodnicy
I tyle mają też ori węże idące do chłodnicy, przynajmniej u mnie.

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 659
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 14 gru 2016, 22:35

10mm jeśli utniesz króćce wchodzące do chłodnicy płynu. 14mm (a nawet 16) jeśli węża będziesz nakładał na fabryczne króćce wchodzące w chłodnicę. Jeśli zakupisz 16mm nie ściągaj oringów na fabrycznych króćcach. Jeśli je utniesz załóż co najmniej po dwie opaski ślimakowe a najlepiej wysmaruj rurkę masą dirko albo reinzosil i dopiero nakładaj wąż i skręcaj opaskami.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 14 gru 2016, 22:48

Pepek pisze:14mm (a nawet 16) jeśli węża będziesz nakładał na fabryczne króćce wchodzące w chłodnicę
Masz na myśli wymiar wewnętrzny węża ?

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 659
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 14 gru 2016, 22:57

Tak.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 15 gru 2016, 20:50

Pepek pisze: najlepiej wysmaruj rurkę masą dirko albo reinzosil i dopiero nakładaj wąż i skręcaj opaskami.
Silikonów nie używamy do uszczelniania oleju! Jeśli już stosujemy pasty poliuretanowe jak Hylomar M
Silikony do uszczelniania chłodziwa. Poliuretany do olejów.

Węże zaciskamy na sucho! Czy silikon czy poliuretan są jest śliskie i łatwiej będzie mu spaść.

Nie można dopuścić aby syf dostał się w obieg chłodnicy oleju ASB bo może zablokować zawory na płycie. Przynajmniej w 4HP24 jest włączona bezpośrednio w zawory smarowania konwertera wraz ze sterowaniem lock-up.
Kot też jest Quattro

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 15 gru 2016, 21:59

Czym przepłukać "nową starą" chłodnicę ?
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Awatar użytkownika
Pepek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 659
Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
Moje auto: S8 D5
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Przemek
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Pepek » 15 gru 2016, 22:50

Ukaniu pisze:Silikonów nie używamy do uszczelniania oleju!
To ciekawe. Dobrze że o tym nie wie moja miska oleju i pokrywa zaworów. Zwłaszcza że wymienione masy uszczelniające są do tego przeznaczone.
Nie ma szans by bez dodatkowego uszczelnienia węże się utrzymały zważywszy na ewentualny brak spęcznienia końcówki rurki po obcięciu fabrycznego króćca. To się zacznie po czasie pocić. Ale każdy niech se robi jak uważa.
robsonik4 pisze:Czym przepłukać "nową starą" chłodnicę ?
Zmywaczem do hamulców pod ciśnieniem z ropownicy na przykład.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 15 gru 2016, 23:39

Ja Dirko stosuję tylko do maźnięcia uszczelki pod pompę wody.
Nie wiem skąd taka miłość do silikonów :-) One naprawdę nie są najlepsze do wszystkiego.
Jak kiedyś jednak się zawiedziesz (ja się zawiodłem) to sprawdź Hylomar M, Loctite 5972, do uszczelniania oleju, rantów uszczelek itd.. Do połączeń metal metal - Loctite 574 albo coś innego anaerobowego.

Węża z olejem nie można zacisnąć opaskami na gładkiej rurce bo zleci i w tym bardziej pomoże niż zaszkodzi smarowanie. Trzeba spęczyć ją na końcu albo choć naciąć rowki szlifierką bo będzie bieda. Z wiekiem guma pod opaską siada i zejdzie.
Kot też jest Quattro

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 17 gru 2016, 16:41

Montowałem nie raz nie dwa rurki do gładkich powierzchni i jeżeli wyczyścimy np, benzyną ekstrakcyjną obie powierzchnie to guma przyklei się. Ja rurkę zaznaczam białym markerem przy końcu węża więc rzut okiem wystarczy na stwierdzenie czy się zsuwa <kocham>

[ Dodano: 2016-12-17, 16:41 ]
Bypass zrobiony, chłodnica dopiero w tygodniu będzie przeszczepiana.

Wąż od chłodziwa ASB ma 12/20 mm (wew/zew), rurka idąca do krućca fi 12 mm.
Wew. średnica węża ma ciutke więcej o jakieś 0.1 - 0.3 mm tak, że rurka wchodzi z lekkim oporem.

Musiałem przeciąć węże więc trzeba porobić nypelki redukcyjne z 12 na 10 mm, gdyż ponieważ <jezyk2> nowa chłodnica ma rurki fi 10 mm.

Do zaciśnięcia nie nadają się obejmy ze ślimakiem - wąż jest twardy więc przy skręcaniu puszczają na "blaszce gwintowanej" więc trzeba kupić te na śrubie.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2016, 17:03 przez robsonik4, łącznie zmieniany 1 raz.
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

miaziol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 16 maja 2016, 12:51
Lokalizacja:

Post autor: miaziol » 18 gru 2016, 13:11

Hmm ja jak robiłem takie cuda to podjechałem do punktu gdzie zakuwają węże i dali mi łączówki i opaski. Łączówki karbowane więc nie było problemu że spadną. Założone to zostało między chłodnicę a skrzynie w jagu jakiś czas temu i lata tak do tej pory. Będzie ponad rok.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 23 gru 2016, 21:40

Kupiłem takie coś w firmie od hydrauliki siłowej:

Wąż firmowy 120 bar wytrzymuje, łączówki po 350 bar, ale trzeba zaprasować , na obejmy max 250 bar wytrzymają - cóż więcej chcieć.

[ Dodano: 2016-12-23, 21:40 ]
U Pawełka w Magnicach wsio (czyt. wszystko) złożone, skręcone, olej uzupełniony i śmigam (czyt. jeżdżę)


PS w nawiasach dla nie znających żargonu jak i Adm <kocham>
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl