[D2 98 2.5TDI ] ustawienie dawki w vp44 ?
[D2 98 2.5TDI ] ustawienie dawki w vp44 ?
Postanowilem zajrzeć w ustawienia ,vag pokazuje w polu 001 dawke 11mg,podobno powinna byc mniejsza,pompa jest po naprawie,odpala ladnie,nie kopci,drazac temat dowiaduje sie ze dawke nie mozna zmienic poprzez ustawienia,lecz recznie w pompie-cytat :trzeba odkręcić sterownik i pod nim na taśmie z przewodami jest czujnik i trzeba go przesunąć , jest to niewielki ruch czujnika a powoduje zmiany w dawce. Czy ktos juz to z was u siebie robil i moze potwierdzić ta teorie?
[ Dodano: 2017-05-05, 09:51 ]
czy dawka 11mgna wolnych to dawka bogata czy uboga?,ja juz sie pogubiłem
[ Dodano: 2017-05-05, 09:51 ]
czy dawka 11mgna wolnych to dawka bogata czy uboga?,ja juz sie pogubiłem
Dawkę regulujesz w sposób następujący: Odkręcasz dekielek pompy z 5 śrub torx 25, następnie odkręcasz jeszcze trzy takie śrubki troszkę niżej, odejmujesz całą elektronikę i ujrzysz taśmę z czujnikiem wałka obrotu zamontowanym na dwie śrubki torx 10. Lekko je luzujesz i suwasz minimalnie (praktycznie ledwo zauważalne) w lewo (zmniejszasz dawkę paliwa) bądź w prawo (zwiększasz dawkę paliwa).
Dawka 11mg na biegu jałowym jest to dawka uboga (Podawane wartości przez program diagnostyczny traktujemy zawsze odwrotnie proporcjonalnie - im wyższa wartość, tym niżej w realu).
dzieki za konkretPiotr_Bocian pisze:
Dawkę regulujesz w sposób następujący: Odkręcasz dekielek pompy z 5 śrub torx 25, następnie odkręcasz jeszcze trzy takie śrubki troszkę niżej, odejmujesz całą elektronikę i ujrzysz taśmę z czujnikiem wałka obrotu zamontowanym na dwie śrubki torx 10. Lekko je luzujesz i suwasz minimalnie (praktycznie ledwo zauważalne) w lewo (zmniejszasz dawkę paliwa) bądź w prawo (zwiększasz dawkę paliwa).
Dawka 11mg na biegu jałowym jest to dawka uboga (Podawane wartości przez program diagnostyczny traktujemy zawsze odwrotnie proporcjonalnie - im wyższa wartość, tym niżej w realu).
Co prawda w a8 tego nie robiłem Ale w a4 2.5 AFB 150KM szłoPiotr_Bocian pisze:Adaptacja dawki VP44 VAGiem nic nie daje. Możesz wpisywać co tylko zechcesz - nic się nie zmieni, nie drgnie nawet o 0,1mg.
Może login zły?
Tutaj cytat:
2.5 TDI V6 Login (Adaptation):
Automat / Manual
BDG: 35341 / 35342
BDH: 35331 / 35332
BAU: 35361 / 35362
Opis zmiany dawki startowej,wolnych obrotów, EGR
Wybieramy:
1 engine
11 login i tu wpisujemy kod który odpowiada naszemu silnikowi
10 adaptacja i tu jest możliwość wybrania 5 logów:
1 Możemy ustawić dawkę paliwa na wolnych obrotach
2 ustawienie wolnych obrotów
3 współczynnik wypełniania egr
4 nie wiem co znaczy
5 zmiana dawki startowej przy uruchomieniu
Pamiętamy żeby sobie zapisać wszystkie parametry które będziemy zmieniać,żeby było można sobie do nich wrócić
Po zmianie parametru wciskamy test a później Save i gotowe
Obojętne, czy jest to jeszcze KL, czy już CAN, w VP44 nie ma możliwości zmiany dawki biegu jałowego VAGiem. Oczywiście możemy wpisywać wartości w okno adaptacji, aczkolwiek pragnę zauważyć (porównanie) kanał dawki startowej masz wartości do pewnej liczby i innych wpisać nie możesz (najmniejsza i największa), natomiast w kanale adaptacji dawki biegu jałowego możesz wpisać co Ci do głowy przyjdzie, sterownik przyjmie tą wartość, ale i tak nic z niej nie wyniknie.
Jedyna zmiana dawki biegu jałowego, to właśnie lekkie przesunięcie tego czujniczka kąta obrotu, ale to też jest taki niewielki zakres.
Jedyna zmiana dawki biegu jałowego, to właśnie lekkie przesunięcie tego czujniczka kąta obrotu, ale to też jest taki niewielki zakres.