[D3 03 ] Lampy tylne - raz dziają a raz nie
[D3 03 ] Lampy tylne - raz dziają a raz nie
Witam
Proszę Was o pomoc bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny . Mój problem zaczął się od momentu jak zdemontowałem lampy aby je wysuszyć bo nagromadziło się tam trochę pary , wody . W domu je wysuszyłem i chciałem ponownie zamontować . Zamontowałem je i odpaliłem auto a po włączeniu świateł chwilę później pojawiła się kontrolka lamp najpierw prawej od błotnika i później druga prawa i nie świecą (brak ich podświetlenia ) . Co jakiś czas lewa od błotnika też się wyłącza i nie świeci .
Dodam , że gdy zamykam auto czy otwieram to wszystko jest ok i świecą jak gdyby nigdy nic aż do momentu odpalenia i włączenia świateł . Wtedy za chwilę daje błąd i nie świecą .
Po naciśnięciu hamulca wszystkie lampy świecą i wszystko jest ok , żadnych przepalonych żarówek itp. , kierunki też w porządku i świecą .
Mierzyłem wartości jakie są w kostkach od lamp i na prawej wszystko jest w porządku ( 1 pin - masa , 2 pin - wartości od 12.6 do 12.8 V , 3 pin 13,94V , 4 pin 0,33V i pin 5 0,44V
Na lewej lampie po próbie pomiaru brak żadnych wartości . Po przyłożeniu miernika do masy , raz na kilka prób pokaże pomiar na pinie 2 12.53 - 12,70 V lecz po sekundzie spada do zera i nie pokazuje nic . Na pozostałych pinach również zero . Czy to problem z masą ? Tylko dlaczego prawe nie świecą a lewa tak mimo , że przy próbie pomiaru na masie brak wartości lub sekundowy pomiar .
Błędy jakie mi się pojawiły , które wskazują na błąd elektryczny:
01828 - Bulb for Tail-Lamp; Left
009 - Open or Short to Ground - Intermittent
02231 - Brake Light Request from ABS Control Module
008 - Implausible Signal - Intermittent
01505 - Bulb for Blinkers; Rear Right (M8)
004 - No Signal/Communication
02199 - Bulb for Tail Light 2; Right (M50)
014 - Defective
02198 - Bulb for Tail Light 2; Left (M49)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
01565 - Luggage Compartment Light (W3)
009 - Open or Short to Ground
01501 - Bulb for Blinkers; Rear Left (M6)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
02198 - Bulb for Tail Light 2; Left (M49)
014 - Defective
Tych błędów usunąć nie można w żaden sposów . Dodam jeszcze , że lampy były kupione nowe ledowe u Michała i mają jakieś 2 lata .
Proszę Was o pomoc bo nie wiem gdzie szukać problemu , czy w aucie czy może to wina lamp chodź są prawie nowe ale ja już nie wiem gdzie szukać .
Proszę Was o pomoc bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny . Mój problem zaczął się od momentu jak zdemontowałem lampy aby je wysuszyć bo nagromadziło się tam trochę pary , wody . W domu je wysuszyłem i chciałem ponownie zamontować . Zamontowałem je i odpaliłem auto a po włączeniu świateł chwilę później pojawiła się kontrolka lamp najpierw prawej od błotnika i później druga prawa i nie świecą (brak ich podświetlenia ) . Co jakiś czas lewa od błotnika też się wyłącza i nie świeci .
Dodam , że gdy zamykam auto czy otwieram to wszystko jest ok i świecą jak gdyby nigdy nic aż do momentu odpalenia i włączenia świateł . Wtedy za chwilę daje błąd i nie świecą .
Po naciśnięciu hamulca wszystkie lampy świecą i wszystko jest ok , żadnych przepalonych żarówek itp. , kierunki też w porządku i świecą .
Mierzyłem wartości jakie są w kostkach od lamp i na prawej wszystko jest w porządku ( 1 pin - masa , 2 pin - wartości od 12.6 do 12.8 V , 3 pin 13,94V , 4 pin 0,33V i pin 5 0,44V
Na lewej lampie po próbie pomiaru brak żadnych wartości . Po przyłożeniu miernika do masy , raz na kilka prób pokaże pomiar na pinie 2 12.53 - 12,70 V lecz po sekundzie spada do zera i nie pokazuje nic . Na pozostałych pinach również zero . Czy to problem z masą ? Tylko dlaczego prawe nie świecą a lewa tak mimo , że przy próbie pomiaru na masie brak wartości lub sekundowy pomiar .
Błędy jakie mi się pojawiły , które wskazują na błąd elektryczny:
01828 - Bulb for Tail-Lamp; Left
009 - Open or Short to Ground - Intermittent
02231 - Brake Light Request from ABS Control Module
008 - Implausible Signal - Intermittent
01505 - Bulb for Blinkers; Rear Right (M8)
004 - No Signal/Communication
02199 - Bulb for Tail Light 2; Right (M50)
014 - Defective
02198 - Bulb for Tail Light 2; Left (M49)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
01565 - Luggage Compartment Light (W3)
009 - Open or Short to Ground
01501 - Bulb for Blinkers; Rear Left (M6)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
02198 - Bulb for Tail Light 2; Left (M49)
014 - Defective
Tych błędów usunąć nie można w żaden sposów . Dodam jeszcze , że lampy były kupione nowe ledowe u Michała i mają jakieś 2 lata .
Proszę Was o pomoc bo nie wiem gdzie szukać problemu , czy w aucie czy może to wina lamp chodź są prawie nowe ale ja już nie wiem gdzie szukać .
Ostatnio zmieniony 06 mar 2018, 16:51 przez Łukasz94, łącznie zmieniany 1 raz.
Tu niestety pojęcia nie mam , dlaczego na lewej nie pokazuje nic a prawe nie świecą Dziwne to . Czyli trzeba całą elektrykę z lewej lampy wyciągać i szukać przebicia na masie ?
Ktoś może ma schematy jak ida przewody od lamp i gdzie ?
[ Dodano: 2018-02-25, 19:58 ]
Koledzy ktoś coś jeszcze może powiedzieć o tej całej sytuacji i czy to faktycznie wskazuję na winę braku masy?
Ktoś może ma schematy jak ida przewody od lamp i gdzie ?
[ Dodano: 2018-02-25, 19:58 ]
Koledzy ktoś coś jeszcze może powiedzieć o tej całej sytuacji i czy to faktycznie wskazuję na winę braku masy?
Jak dla mnie to problemu szukałbym najpierw w samych lampach.
Wilgoć je zabija i nawet jak komuś się wydaje że wilgoci nie ma albo że lampy wysuszył to nie znaczy że problem nie istnieje.
Zdemontuj lampy, zamień stronami to sprawdzisz czy problem jest w lampie czy w wiązce elektrycznej.
Wilgoć je zabija i nawet jak komuś się wydaje że wilgoci nie ma albo że lampy wysuszył to nie znaczy że problem nie istnieje.
Zdemontuj lampy, zamień stronami to sprawdzisz czy problem jest w lampie czy w wiązce elektrycznej.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Dzięki Damian za odpowiedź. Co do lamp to już od dłuższego czasu w środku były zaparowane i pełne kropel wody dlatego je zdemontowalem i wysuszylem. Po ich ponownym montażu niestety takie cyrki się zaczęły.
Już wcześniej zmieniłem stronami lampy i niestety też nie swiecila ta lampa z lewej. to by wskazywało na problem w aucie ale też nie mam jak sprawdzić czy moje lampy działają tak jak powinny po wysuszeniu
Już wcześniej zmieniłem stronami lampy i niestety też nie swiecila ta lampa z lewej. to by wskazywało na problem w aucie ale też nie mam jak sprawdzić czy moje lampy działają tak jak powinny po wysuszeniu
Czesc, u mnie gasla lewa lampa po odpaleniu, a przy zamykaniu czy otwieraniu swiecila normalnie. Przyczyna tego gaszenia jest plytka od diod LED w lampie klapy bagaznika, po wymontowaniu lampa w blotniku swieci bez problemu, teraz tylko musze wsadzic inna plytke do lampy w klapie i mam nadzieje ze bedzie swiecic.
Tylko ze ja mam lampy przed liftowe a Ty jak kupywales dwa lata temu to pewno masz poliftowe? Chociaz troche szkoda ze nowe lampy tak szybko padly.
Tylko ze ja mam lampy przed liftowe a Ty jak kupywales dwa lata temu to pewno masz poliftowe? Chociaz troche szkoda ze nowe lampy tak szybko padly.
To te poliftowe Ci się tak zaparowały i rozszczelniły? Z tym się jeszcze nie spotkałem, do tej pory myślałem, że są wiele porządniejsze. Podłączenie jest p&p więc chyba można je wykluczyć. Przemierz sobie instalację może.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Średnio mi się podoba to co piszesz.panton pisze:drago_o, ja te poliftowe mam drugi komplet - pierwszy został wymieniony na gwarancji bo kilka diod się spaliło
Po pierwsze dlatego, że sprzedałem trochę tych kompletów i raczej nie po to aby ludzie mieli z tym problemy. A po drugie dlatego, że sam mam takie na samochodzie dodatkowo przyciemnione więc ja na swoich mogę nie zauważyć kiedy będą parować
Jakaś porażka z tymi lampami - nowe gorsze od starych?
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Niestety były zaparowane i to dość mocno . Nie wiem dlaczego i jak się tam ta woda, para dostały . Ja nic z nimi nie robiłem tylko wypiąłem kostki i zabrałem do domu aby wyschły , z resztą nadal mam je w domu po tym jak po podłączeniu przestały świecić aby w 100 % znikła wilgoć , chodź nie wiem czy to nastąpi
To nie były śladowe ilości pary tylko na każdej lampie były całe w kroplach i w jednej lampie było nawet spora ilość wody
To co udało mi się sprawdzić opisałem w pierwszym poście . W prawej kostce jest napięcie wszędzie a na lewej przykładam miernik do masy i pierwszego pinu i albo nie wskazuje nic albo pokaże jakieś napięcie ale dosłownie na sekundę lub dwie i spada do zera
Co do lamp to się nie wypowiem bo nie mam auta na tyle długo aby stwierdzić jak trwałe są w porównaniu z przedliftowymi , jednak ta para na tyle mnie denerwowała , że psuła cały wizerunek auta a , że jestem na punkcie każdej niedoskonałości w aucie wrażliwy to musiałem je wyjąć i coś z tym zrobić ale nie miałem pojęcia , że tak to się skończy
To nie były śladowe ilości pary tylko na każdej lampie były całe w kroplach i w jednej lampie było nawet spora ilość wody
To co udało mi się sprawdzić opisałem w pierwszym poście . W prawej kostce jest napięcie wszędzie a na lewej przykładam miernik do masy i pierwszego pinu i albo nie wskazuje nic albo pokaże jakieś napięcie ale dosłownie na sekundę lub dwie i spada do zera
Co do lamp to się nie wypowiem bo nie mam auta na tyle długo aby stwierdzić jak trwałe są w porównaniu z przedliftowymi , jednak ta para na tyle mnie denerwowała , że psuła cały wizerunek auta a , że jestem na punkcie każdej niedoskonałości w aucie wrażliwy to musiałem je wyjąć i coś z tym zrobić ale nie miałem pojęcia , że tak to się skończy
Do tej pory słyszałem same super opinie o nich i o ich wytrzymałości w porównaniu z przedliftowymi. Sam nie mam takich ale z każdej strony mi mówili/pisali, że dużo lepsza jakość niż prefl. Trochę mnie zdziwiłeś bo te prefl to 10 lat spokojnie bez problemu na aucie działają zanim trzeba się nimi interesować. No to nie fajnie.panton pisze:drago_o, ja te poliftowe mam drugi komplet - pierwszy został wymieniony na gwarancji (wszystko sprawnie załatwione u kolegi Michała ) bo kilka diod się spaliło
[ Dodano: 2018-02-28, 10:26 ]
Bo sterownik odłącza niedziałające lub źle działające żarówki. Jak spaliło mi się za dużo diod to wtedy ta funkcja przestawała działać. Najpierw w kierunku i po włączeniu zamrugał dwa razy a później przestawał z komunikatem na FIS (po wyłączeniu auta migało razem z otwieraniem i zamykaniem) i później miałem to samo z postojem. Działało w leaving home ale po włączeniu auta i później na coming home już nie jak sterownik odłączył.Łukasz94 pisze:To co udało mi się sprawdzić opisałem w pierwszym poście . W prawej kostce jest napięcie wszędzie a na lewej przykładam miernik do masy i pierwszego pinu i albo nie wskazuje nic albo pokaże jakieś napięcie ale dosłownie na sekundę lub dwie i spada do zera
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG