Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 03 4.2MPI/LPG ] terkotanie/stuki z tyłu prawej głowicy

Rudpavv

[D3 03 4.2MPI/LPG ] terkotanie/stuki z tyłu prawej głowicy

Post autor: Rudpavv » 09 kwie 2018, 21:40

Witam,

Od zakupu auta jakieś pół roku temu za każdym razem przy zapalaniu zimnego silnika terkotało coś w silniku przez około 2s od zapłonu. Potem cichło i było wszystko ok, silnik pracował wzorowo. Niestety w sobotę zauważyłem że ten terkot przy zapłonie zimnego był głośniejszy niż zwykle ale też po 2s pracy ucichł więc się przejąłem tym zbytnio. Dzisiaj silnik zaczął terkotać non stop, niezależnie od temperatury silnika. Terkot ten brzmi jakby wrzucić do silnika wiadro kamieni więc uszkodzone hydro popychacze raczej można odrzucić. Po osłuchaniu stetoskopem zlokalizowałem źródło stuków. Pochodzą one z tyłu prawej glowicy, tam gdzie znajduje się ten nieszczęsny łańcuszek. Dźwięk narasta wraz z obrotami i potrafi się zmieniać. Jak przegazowałem do około 3 tyś obrotów to terkot całkowicie zmienił swój dźwięk. Poniżej zamieszczam filmik z pracy na jałowych obrotach.



Uważacie, że jest to na 100% uszkodzony nastawnik?

Naprawę będę wykonywał samodzielnie więc mam kilka pytań:

Jak z jakością tych zamienników z allegro za około 800zł? Ktoś z forum to montował?
Jakie specjalistyczne narzędzia są potrzebne do wymiany nastawnika? Mógłbym prosić o jakieś linki z tymi narzędziami?
Da się to wymienić bez ruszania paska rozrządu z przodu, czy trzeba jednak całość zrzucić?

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.


Edit: Byłbym zapomniał. Bezpośrednio po chwili w której zaczęly się stuki wyskoczył błąd cylinder 8 misfire i random misfire.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2018, 09:13 przez Rudpavv, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 kwie 2018, 06:31

Tak nastawnik.
Zamienniki to kupa i za rok, jak będziesz miał szczęście, znowu wrócisz do tematu a jak pecha to będzie wiecznie trajkotać.
Nie wiem czy wypadanie zapłonu może mieć związek z nastawnikiem, chociaż pewnie może na logikę. Ale sprawdź sobie cewki i ewentualnie czy miałeś akcję serwisową przeprowadzoną ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 10 kwie 2018, 08:03

O nastawnikach możesz poczytać sporo na forum , w dziale D2 i D3 są opisywane problemy - rozwiązania i czy kupować zamienniki .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Rudpavv

Post autor: Rudpavv » 10 kwie 2018, 16:18

Te napinacze są identyczne w D2 jak i w D3?

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 10 kwie 2018, 18:34

Skoro watek o nastawnikach juz zamkniety to podepne sie tutaj.Natrafilem na cos takiego ze zeszlifowanym logo audi.Komus cos to mówi?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/34cc57c1c5ac748b
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 10 kwie 2018, 20:54

To chinol
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 10 kwie 2018, 21:00

No wiem,tylko skad to logo?
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 10 kwie 2018, 21:02

Na alliexpress - można zamówić wszystko - nawet Ori karton
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 10 kwie 2018, 21:06

Nieźle, nawet nie wiedzialem ze są takie możliwości.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Re: 4.2 BFM terkotanie/stuki z tyłu prawej

Post autor: FOSS » 11 kwie 2018, 18:13

Rudpavv pisze:Dzisiaj silnik zaczął terkotać non stop, niezależnie od temperatury silnika. Terkot ten brzmi jakby wrzucić do silnika wiadro kamieni więc uszkodzone hydro popychacze raczej można odrzucić. Po osłuchaniu stetoskopem zlokalizowałem źródło stuków. Pochodzą one z tyłu prawej glowicy, tam gdzie znajduje się ten nieszczęsny łańcuszek. Dźwięk narasta wraz z obrotami i potrafi się zmieniać. Jak przegazowałem do około 3 tyś obrotów to terkot całkowicie zmienił swój dźwięk.
Pewnie ślizg się połamał i się rozsypał. Albo oba ślizgi bo terkocze słabo.
Osobiście to bym już raczej tym nie jeździł i nie gazował ale znam takich co i takimi jeździli i poniekąd na farcie przejeździli tym sporo kilometrów.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Rudpavv

Post autor: Rudpavv » 12 kwie 2018, 12:27

FOSS, Samochód stoi już nie ruszany od momentu w którym ten dźwięk się pojawił. Spotkałeś się kiedyś z sytuacją w której wystarczyło wymienić same ślizgi?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 12 kwie 2018, 13:37

Wymiana samych slizgów to zwykle tymczasowe rozwiązanie
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 12 kwie 2018, 14:42

Rudpavv pisze:Spotkałeś się kiedyś z sytuacją w której wystarczyło wymienić same ślizgi?
Tak, spotkałem się z takim zabiegiem - sam nawet w swoim aucie wymieniałem same ślizgi ale...
u mnie nic nie terkotało i nie terkocze, ani przy rozruchu ani później, a ślizgi wymieniałem zupełnie zapobiegawczo w trakcie innych prac.
W ubiegłym roku bawiłem się w modyfikacje silnika i zmieniałem wałki rozrządu na ostrzejsze. Mając zdemontowane wałki oraz nastawniki postanowiłem zmienić ślizgi na nowe.
To był zresztą, moim zdaniem, dobry ruch ponieważ stare ślizgi były już lekko powycierane.

Co do zasady jednak, w przypadku ewidentnych problemów z nastawnikiem, wymiana samych ślizgów, moim zdaniem, nie jest właściwą procedurą naprawczą.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

Rudpavv

Post autor: Rudpavv » 14 kwie 2018, 01:29

Zdjąłem tą prawą pokrywę zaworów i niestety zbyt dobrych wieści nie mam. Przede wszystkim straszny syf jest w głowicy. Pełno takiego jakiegoś błotka. Łańcuch obijał się o pokrywe zaworów i wytarł w niej dwa dosyc głebokie rowki. Ten syf spod pokrywy to chyba zmieszane resztki aluminium z pokrywy, z resztkami ślizgów i olejem. Sama pokrywa zaworów od góry jest czymś usyfiona. Nie wiem co to jest ale odchodzi płatami jak lakier.
Teraz mnie czeka demontaż drugiej pokrywy i misy olejowej zeby cały ten syf jakoś wypłukać... <niechce>

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Prezes-Artek » 14 kwie 2018, 07:27

Po tak krótkim czasie takie spustoszenie <boisie>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl