[D3 ALL ] Czy S8 miały inne palety barw nadwozia?
[D3 ALL ] Czy S8 miały inne palety barw nadwozia?
Witam wszystkich. Takie pytanie. Czy paleta barw nadwozia była inna w S8 D3 niż w A8 D3. Inni mi słowy czy np w S8 był kolor LY7W, a czy w A8 był np kolor LX7W? Niby i to srebrny i to srebrny ale chyba różni się odcieniem. Chodzi o to czy można np dorwać części blacharskie do A8 od S8 lub na odwrót w tym samym kolorze bez lakierowania.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Re: Czy S8 miały inne palety barw nadwozia?
"Domyślna" tak. Czyli to co proponuje Ci konfigurator. Były wspólne, jak i różne. Ale mogłeś zamówić jaki kolor chciałeś, poczytaj o Audi Exclusive.denveco pisze:Witam wszystkich. Takie pytanie. Czy paleta barw nadwozia była inna w S8 D3 niż w A8 D3.
Można.denveco pisze:Chodzi o to czy można np dorwać części blacharskie do A8 od S8 lub na odwrót w tym samym kolorze bez lakierowania.
Black Cars Matters
Kolor to kolor jak kod się zgadza to i kolor się zgadza, kod jest inny to kolor jest inny.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
OMG... rozumiem i nie rozumiem. Rozglądam się za klapą od S8 i jest kilka srebrnych wyglądających odcieniem dokładnie tak samo jaki ma moja A8. Ale sądziłem (jak napisałem wyżej), że A8 i S8 były lakierowane tą samą farbą ale dla A8 miała inny kod natomiast S8 miała inny kod. Ale jeśli paleta barw i odcieni była zupełnie inna dla S8 to przynajmniej wiem, że nie znajdę klapy z lotka bez lakierowania pod mój kolor.
Jest wiele podobnych odcieni lakierów. Srebrne, szare, grafitowe i inne... Znajdź z takim samym kodem to będzie taki sam. A dodatkowo z Audi Exclusive mogli pomalować na każdy możliwy kolor wiec niektóre mogą być jedyne w swoim rodzaju...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Ze srebrnym jest ten problem, że ciężko się go dobiera, nawet jak Ci mieszają. Położyć tez trzeba umieć. Z resztą po takim czasie kolory niezabezpieczone i nie dbane od nowości w odpowiedni sposób płowieją.denveco pisze:Rozglądam się za klapą od S8 i jest kilka srebrnych wyglądających odcieniem dokładnie tak samo jaki ma moja A8.
Dalej nie rozumiesz. Zarówno A8 i S8 mogły mieć ten sam kolor, ale wtedy kod jest identyczny. LY7W, i LX7W to dwa rożne lakiery, różnice poznasz jak se przystawisz oba elementy do siebie.denveco pisze:Ale sądziłem (jak napisałem wyżej), że A8 i S8 były lakierowane tą samą farbą ale dla A8 miała inny kod natomiast S8 miała inny kod.
Mogła być inna, mogła być ta sama. Jak pisałem wyżej, wszystko zależy kto se co w salonie zamówił, albo przelakierował. Chcesz mieć w miarę pewność, sprawdzaj kody lakieru, ale tak jak pisałem, po tylu latach i tak się mogą różnic (rocznik, stan, w zależności gdzie samochód jeździł, UV itp itd).denveco pisze:Ale jeśli paleta barw i odcieni była zupełnie inna dla S8 to przynajmniej wiem, że nie znajdę klapy z lotka bez lakierowania pod mój kolor.
Black Cars Matters
Cała dyskusja jest niepotrzebna bo sprowadza się praktycznie do wypowiedzi powyżej.dice111 pisze:Dalej nie rozumiesz. Zarówno A8 i S8 mogły mieć ten sam kolor, ale wtedy kod jest identyczny. LY7W, i LX7W to dwa rożne lakiery, różnice poznasz jak se przystawisz oba elementy do siebie.
Kod lakieru jest elementem podstawowym.
Nie ma takiej sytuacji żeby fabrycznie wyszły dwa auta o tym samym kodzie lakieru ale innym odcieniu. Ten sam kod lakieru to ten sam lakier niezależnie od modelu.
Jak lakiernik kupuje oryginalny lakier to LZ9W to zawsze będzie taka sama czarna perła - nie musi się zastanawiać czy to A8 czy S8.
Po to są kody lakierów aby wszystko było powtarzalne.
Proste.
Pomijam tu paletę Exclusive ale w tej palecie też nikt tego z palca nie miesza tylko maszynowo, wg. ściśle określonej proporcji i tam też nadane są konkretne kody dla każdego z lakierów.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
nie masz racji, ten sam kod lakieru ma kilka odcieni, może w A8 to jeszcze jakoś wygląda ale w samochodach niższego segmentu i innych marek to możesz mieć mocno różniące się kolory pod tym samym kodem, i nie mówię tu tylko że jaśniejszy czy ciemniejszy ale np bardziej zielony czerwony a nawet z większym lub mniejszym ziarnem kupowanie elementów w kolor to zawsze ryzyko.FOSS pisze:Nie ma takiej sytuacji żeby fabrycznie wyszły dwa auta o tym samym kodzie lakieru ale innym odcieniu. Ten sam kod lakieru to ten sam lakier niezależnie od modelu.
Na różnice kolorystyczne JAKIE ROBI JUŻ SAMA FABRYKA ! wpływa bardzo dużo rzeczy i nie będę tu was zanudzał i opisywał wszystkiego ale głupi przykład:
na linii produkcyjnej lecą samochody 10szt w kolorze czarnej perły za chwilę 10 szt w kolorze biały, 20 szt w jakimś szarym i potem 5 jeszcze w czerwonym, wyobraź sobie że płukanie całego sprzętu w fabryce trwa kilkanaście sekund między zmianami kolorów
Auto które jedzie jako 1 po zmianie koloru na bank jest inne jak to ostatnie.
Inny przykład, auta mają być lakierowane lakierami firmy x no i tak są lakierowane 1 modele najlepsze lakiery odpowiednia grubość itd itp, aż ktoś mądry postanowi oszczędzić i "tyłem wdraża po cichu coś tańszego" i już kolor się zmienia, lub przykładowo do lakieru wchodzi drogi składnik jak xirallic, ktoś wymyślił że żeby było taniej zastąpi go perłą bo i tak się nikt nie kapnie i tak też robią,
Jakiś czas temu była głośna sprawa z zatopieniem jedynej fabryki produkującej xirallic i zmienili go na perłę w niektórych kolorach bo przecież produkcja musi iść.
Inny ciekawy przykład to masz kolor, masz załóżmy ocynk, jakiś podkład, na to jakiś podkład koloryzujący pozwalający uzyskać lepszą głębie lakieru itd itp i tak auta lecą na początku, i znowu ta sama sytuacja ze ktoś postanawia nie dawać tego podkładu (zeby było taniej) i już ten sam kolor ma inny odcień.
Pomijam już sprawę fabrycznych niedomalowań gdzie dach czy maska mają inny odcień niż np dolna część drzwi (bo na dole jest cieniej lakieru)a wnęki to w ogóle prześwitują, pomijam też sprawę technologi użytej do lakierowania bo też są różne, powtarzalność surowych materiałów do produkcji gotowych lakierów bo tam też zdarzają się błędy itd.
Można by tego trochę na wymieniać, z tym że w modelach flagowych te różnice nie są już tak zauważalne jak w tych gorszych,
Ciekawostka prosto z serwisu np KIA,
lakiernik kładzie na 3 nowe zderzaki ten sam lakier zrobiony na 1 raz duża ilość by na raz wszystko polakierować. Kolor srebrny 9s, polakierował 3 zderzaki
do 1 auta kolor ok, do drugiego lekko za niebieskawy do 3 lekko za czerwonawy
A i żeby jeszcze było śmieszniej to np Fiaty mają naklejki z kodem kolorów i na tych naklejkach też wypisane firmy którymi to jest polakierowanie np PPG czy DuPont.
Idąc do mieszalni lakierów która sprzedaje lakiery jednej z tych marek np ppg, NIE kupujecie tego samego lakieru którym było lakierowane auto w fabryce ! Lakiery do refninishu czyli stosowane do naprawa samochodowych to nie jest to samo co na aucie:)
miłej lektury
mkbewe, ciekawe piszesz rzeczy i podejrzewam, że poparte jest to głębszą wiedzą.
Noi pewnikiem masz rację - ja takiej wiedzy w tym zakresie nie posiadam.
Ale właściwie to pytającemu chodziło o to czy LZ9W w A8 to jest to samo co LZ9W w S8.
Z założenia producenta LZ9W to jest zawsze czarna perła i zawsze taka sama.
To co opisujesz jest pewnie możliwe choć w autach klasy premium, moim zdaniem, nie powinno mieć miejsca.
Inna sprawa jest też taka, że nawet jeżeli z fabryki wyjechały 2 sztuki A8 naprawdę identycznie polakierowane w LZ9W to po 10-ciu latach życia każdego z nich i tak mogą wyglądać inaczej.
Zakładając nawet, że obydwa nie były nigdy uszkodzone i polakierowane to wystarczy, że jeden był użytkowany w klimacie umiarkowanym jak w PL i praktycznie zawsze garażowany a drugi całe te 10 lat jeździł po południowym wybrzeżu Hiszpanii i garażu nie widział właściwie nigdy... i to, moim zdaniem, już nie będą te same lakiery.
Więc kupując używane części blacharskie ciężko liczyć na trafienie idealnie pod kolor swojego auta.
A biorąc pod uwagę to co opisałeś to szanse na trafienie czegoś pod kolor są zdecydowanie mniejsze niż nam się wydaje
Noi pewnikiem masz rację - ja takiej wiedzy w tym zakresie nie posiadam.
Ale właściwie to pytającemu chodziło o to czy LZ9W w A8 to jest to samo co LZ9W w S8.
Z założenia producenta LZ9W to jest zawsze czarna perła i zawsze taka sama.
To co opisujesz jest pewnie możliwe choć w autach klasy premium, moim zdaniem, nie powinno mieć miejsca.
Inna sprawa jest też taka, że nawet jeżeli z fabryki wyjechały 2 sztuki A8 naprawdę identycznie polakierowane w LZ9W to po 10-ciu latach życia każdego z nich i tak mogą wyglądać inaczej.
Zakładając nawet, że obydwa nie były nigdy uszkodzone i polakierowane to wystarczy, że jeden był użytkowany w klimacie umiarkowanym jak w PL i praktycznie zawsze garażowany a drugi całe te 10 lat jeździł po południowym wybrzeżu Hiszpanii i garażu nie widział właściwie nigdy... i to, moim zdaniem, już nie będą te same lakiery.
Więc kupując używane części blacharskie ciężko liczyć na trafienie idealnie pod kolor swojego auta.
A biorąc pod uwagę to co opisałeś to szanse na trafienie czegoś pod kolor są zdecydowanie mniejsze niż nam się wydaje
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 660
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Dokładnie. Ostatnio miałem tak z oplem nocturnoblau - 3 odcienie. Na kolor ma wpływ barwa podkładu, ciśnienie lakierowania, prowadzenie pistoletu (ułożenie ziarna). Część można wytracić cieniowaniem, ale nie zawsze się to udaje. Dodatkowo dorabianie koloru po kodzie przy aucie, w którym nie dbano o lakier od początku nie ma sensu.mkbewe pisze:nie masz racji, ten sam kod lakieru ma kilka odcieni, może w A8 to jeszcze jakoś wygląda ale w samochodach niższego segmentu i innych marek to możesz mieć mocno różniące się kolory pod tym samym kodem, i nie mówię tu tylko że jaśniejszy czy ciemniejszy ale np bardziej zielony czerwony a nawet z większym lub mniejszym ziarnem kupowanie elementów w kolor to zawsze ryzyko.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.