Witam
Mam problem z autem i brak mi pomysłów co by można sprawdzić jeszcze. Mianowicie powyżej 3 tys obrotów jak mocno daje gazu z pod maski dochodzi dziwny świst i nie mam pojęcia co to może być. Dziś zdjalem pasek wielorowkowy aby sprawdzić czy przypadkiem to nie któraś rolka lub napinacz ale niestety dzwiek jest nadal. Czy ktoś może miał taki problem i wie co to może być? Bardzo proszę o pomoc bo strasznie ten świst mnie irytuje. Dołączam filmik na YT gdzie nagrałem jak ten dźwięk się nasila z obrotami.
Do tego jeszcze po montażu paska zrobiłem jazdę próbną gdzie nagrałem właśnie ten filmik powyżej nie wiem jakim cudem ale osłona pod silnikiem mi pękła i zrobiła dziurę w przewodzie od płynu chłodniczego i muszę teraz znaleźć taki wężyk. Ma ktoś może namiary na ten wąż chodzi mi o numer? Na pierwszych dwóch zdjęciach na dole widać biały sznurek od rozcietego wężyka. Wchodzi od w metalowa rurkę pod chłodnica. Poniżej dołączam zdjęcia
https://tufotki.pl/LnstU
Pozdrawiam i bardzo proszę Was o pomoc
[D3 03 4.2MPI ] Dziwny świst powyżej 3 tys obrotów
Re: Dziwny świst powyżej 3 tys obrotów
Łukasz94 pisze:Do tego jeszcze po montażu paska zrobiłem jazdę próbną gdzie nagrałem właśnie ten filmik powyżej nie wiem jakim cudem ale osłona pod silnikiem mi pękła...
Patrząc po zdjęciach to twoja osłona to jakiś badziewny zamiennik.
Łukasz94 pisze: ... i zrobiła dziurę w przewodzie od płynu chłodniczego i muszę teraz znaleźć taki wężyk. Ma ktoś może namiary na ten wąż chodzi mi o numer? Na pierwszych dwóch zdjęciach na dole widać biały sznurek od rozcietego wężyka. Wchodzi od w metalowa rurkę pod chłodnica.
Domniemuję że jest to rura 4E0121445D - nowa w ASO to 37,9pln netto detal
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Tak dokładnie, osłona to był jakiś zamiennik i teraz szukam nowej. Nie wiem może jakiś kamień trafił czy coś ze mi poszla na strzępy
Czy wiesz gdzie mógłbym dostać taki wężyk od ręki? U Michała niestety musiałbym czekać 7 dni a auto muszę mieć na już sprawne i trochę przez ten wężyk jestem zablokowany
Czy wiesz gdzie mógłbym dostać taki wężyk od ręki? U Michała niestety musiałbym czekać 7 dni a auto muszę mieć na już sprawne i trochę przez ten wężyk jestem zablokowany
- dice111
- Moderator
- Posty: 6010
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Ten zamiennik jest grubszy i mocniejszy od OE, a tu widać, że koło Ci zrobiło dziurę w nadkolu, a że tam jest kolek mocujący i było dobrze zamontowane to wciągnęło pod kolo i wyrwało. U Marka w starych nadkolach było to samo, dlatego zaraz po kupnie zostały oba wymienione, łącznie z osłoną (nie wiem jak żeście to zrobili, ja jeździłem tyle czasu i było ok)
A co do świstu, może być wszystko od jakiejś nieszczelności, podciśnienia, poprzez za mocno naprężony pasek rozrządu, lub nawet pompę wody.
Co do przewodu, nie ma go w PL, także do zamówienia, trzeba czekać.
PS - hamulec postojowy do zrobienia, masz błąd na FISie
A co do świstu, może być wszystko od jakiejś nieszczelności, podciśnienia, poprzez za mocno naprężony pasek rozrządu, lub nawet pompę wody.
Co do przewodu, nie ma go w PL, także do zamówienia, trzeba czekać.
PS - hamulec postojowy do zrobienia, masz błąd na FISie
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez dice111, łącznie zmieniany 1 raz.
Black Cars Matters
Ja też nie wiem jak to mogło się stać ale może być tak że coś mi uderzyło w nadkole lub osłonę pod silnikiem i dlatego mi wszystko polamalo
Z tego co udało mi się ustalić i wyczytać na forum to ten świst jest od wydechu prawdopodobnie i muszę jechać na sprawdzenie bo na złączu elastycznym ( harmonijce) Marek zobaczył wydostajace się z tamtąd spaliny i u kolegi z forum było to samo. W wszystkie podcisnienia wymieniłem na nowe, pompa wody z rozrząd em też robiona niecały rok temu więc tego raczej nie obstawiam. Zajmę się najpierw uszczelnieniem tego złącza a jeśli nie ustąpi to będę szukał dalej.
No nic to muszę zamówić chyba używke jedyna na allegro. Muszę to mieć na już niestety a tydzień czekać nie mogę.
Co do błędu to check dalej od sondy diagnostycznej co jakiś czas się pojawia a piorun od hamulca bo poprawiłem wtyczkę i błędu nie usuwalem przed przejażdżka.
Z tego co udało mi się ustalić i wyczytać na forum to ten świst jest od wydechu prawdopodobnie i muszę jechać na sprawdzenie bo na złączu elastycznym ( harmonijce) Marek zobaczył wydostajace się z tamtąd spaliny i u kolegi z forum było to samo. W wszystkie podcisnienia wymieniłem na nowe, pompa wody z rozrząd em też robiona niecały rok temu więc tego raczej nie obstawiam. Zajmę się najpierw uszczelnieniem tego złącza a jeśli nie ustąpi to będę szukał dalej.
No nic to muszę zamówić chyba używke jedyna na allegro. Muszę to mieć na już niestety a tydzień czekać nie mogę.
Co do błędu to check dalej od sondy diagnostycznej co jakiś czas się pojawia a piorun od hamulca bo poprawiłem wtyczkę i błędu nie usuwalem przed przejażdżka.