części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 preFL ALL ] Pasta honująca Sunnen AN30

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

[D2 preFL ALL ] Pasta honująca Sunnen AN30

Post autor: Ukaniu » 19 lis 2019, 00:41

Czołem,

Macie może dostęp do towaru firmy Sunnen. Zmieniam pierścienie w ABZ i chciałbym przejechać pastą do honowania
https://goodson.com/products/an-30-silicon-compound
Dobrze by było mieć słoiczek tego w garażu, mnie potrzeba niewiele. Może zrobimy jakiś forumowy zakup? Czy już ktoś ma i może mi sprzedać porcyjkę?

Pozdrawiam
- Łukasz
Kot też jest Quattro

sasquatch
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 50
Rejestracja: 25 lis 2016, 06:12
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: sasquatch » 19 lis 2019, 10:21

Zakładasz nadwymiarowe tłoki i pierścienie, że chcesz honować cylindry? Stare tłoki z honowanymi na nadwymiar cylindrami to jest bardzo słaby pomysł...
Nie ruszaj cylindrów, załóż stare tłoki z nowymi pierścieniami i będzie dobrze. W jednym z samochodów wymieniałem tylko komplet pierścieni, tłoki oczyszczone możliwie jak najlepiej, cylindrów nie ruszałem w ogóle, po poskładaniu docieranie "na ostro" i auto w moich rękach polatało jeszcze 90tys km bez brania oleju

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 19 lis 2019, 11:40

Honowanie w przypadku alusilu to tylko lekka obróbka powierzchniowa mająca na celu odświeżyć warstwę wtrąceń krzemu. Zmiany średnicy są niemierzalne. Wykonuje się ją honownicą z filcowymi wkładkami i wspomnianą pastą. Cylinder będzie matowy i szary bez broń Cię wszyscy świeci jodełki.
Nadwymiar to może by był i dobry pomysł bo lekki próg jest już wyczuwalny ponad pierścieniem kompresji ale ABZ to nie jest moja inwestycja na starość ;-) Swoją drogą ciekawe ile kosztuje nadwymiarowy tłok z pierścionkami.
Kot też jest Quattro

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 19 lis 2019, 14:35

Producent orginalny ani zamiennikowy nie przewidział takiego Tłoka z nadwymiaru , pierścieni także .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 20 lis 2019, 07:03

no bo jak ile tej powłoki jest ?
i teoretycznie jest nie naprawialna

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 20 lis 2019, 08:59

Ale my mamy alusil a nie nicasil. Nicasil był nakładany powierzchniowo a alusil jest w całości bloku. Można rozwiercać, honować co kto lubi. Więcej entuzjastów na takie roboty w alusilu jest w przypadku silników Porsche oni tam ćwiczą sprawę. Nasze silniki są za popspolie i tanie. Ba nawet Ci z siłą w portfelu i porsze w garażu narzekają na cenę tłoków. Do tego stopnia, niesamowitym wydaje się, że wiercą bloki wstawiają nowe tuleje z alusilu by zachować nominalne tłoki!
Kot też jest Quattro

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 20 lis 2019, 12:08

polemizował bym z tym ale mniejsza z tym bo im dalej w las to więcej ... <fujarka>

lukstorpeda
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 40
Rejestracja: 07 cze 2015, 11:16
Lokalizacja: Malbork

Post autor: lukstorpeda » 24 lis 2019, 23:00

sasquatch pisze:Zakładasz nadwymiarowe tłoki i pierścienie, że chcesz honować cylindry? Stare tłoki z honowanymi na nadwymiar cylindrami to jest bardzo słaby pomysł...
Nie ruszaj cylindrów, załóż stare tłoki z nowymi pierścieniami i będzie dobrze. W jednym z samochodów wymieniałem tylko komplet pierścieni, tłoki oczyszczone możliwie jak najlepiej, cylindrów nie ruszałem w ogóle, po poskładaniu docieranie "na ostro" i auto w moich rękach polatało jeszcze 90tys km bez brania oleju
wiesz co to w ogole jest honowanie i w jakim celu to sie robi ??????

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 25 lis 2019, 05:32

tak się spytam na marginesie czy wy sprawdzacie czy tłoki nie mają rozbitych rowków pod pierścienie ?
robi się to po to aby dopracować tuleje cylindra do tłoka bardziej dokładnie w wyniku tej obróbki powstaje taka jodełka w tych rowkach zostaje olej i smaruje nam tłok -rysy pionowe są niebezpieczne które powstają z różnych przyczyn niekiedy po gazownikach <boisie>

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 28 lis 2019, 09:46

Kupiłem puszkę. Jak by nie patrzeć - nietypowo - w firmie Sunnen.
Kot też jest Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl