[D2 ALL ] Filtry (pyłkowe i powietrza)
- JuniorPoznan
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 01 wrz 2010, 00:25
- Lokalizacja: Poznań
[D2 ALL ] Filtry (pyłkowe i powietrza)
Panowie... wymiana filtrów... kabinowe 2x węglowe czy zwykłe ? i jakiej firmy... proponują mi valeo i nie wiem czy dobre... slyszalem, ze lepiej zalozyc zwykle papierowe niz weglowe to prawda ?
i jeszcze jedna sprawa... filt powietrza ? K&N ? co sadzicie o tej firmie i tym filtrze ?
Pozdr.
i jeszcze jedna sprawa... filt powietrza ? K&N ? co sadzicie o tej firmie i tym filtrze ?
Pozdr.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2011, 15:59 przez JuniorPoznan, łącznie zmieniany 1 raz.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6004
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Teoretycznie weglowe filtry sa polecane do samoochodów z klimatyzacją. Pochłania on rownież wilgoć i nieprzyjemne zapachy. Zazwyczaj 2x drozszy i 2x szybciej nalezaloby go wymieniać. Natknalem się rowneż niedawno na dyskusje dotyczaca wyzszosci zwyklego filtru nad weglowkami, ale nie majace nic wspolnego z rzeczywistoscia pseudo argumenty do mnie nie przemawiaja. Co do firm - zazwyczaj stosuję MANNa (czy to powietrze, paliwo, czy kabinówki)
O filtrze K&N poczytasz na forum, bo temat był ten omawiany.
O filtrze K&N poczytasz na forum, bo temat był ten omawiany.
Black Cars Matters
- JuniorPoznan
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 01 wrz 2010, 00:25
- Lokalizacja: Poznań
no wlasnie nie moge tego znalezc... wiec stad ten post... czytalem wiele o tym ale na innych stronach www, wiele pozytywnych opini o filtrze powietrza k&N a chcialbym taka opinie uzyskac od uzytkownikow audi co do filtru kabinowego cena weglowego jest o wiele wyzsza niz zwyklego... hmm ktos ma jakies doswiadczenia ?
Myślę, że filtr powietrza k&n to najlepszy wybór, bo nie trzeba wymieniać tylko czyścić i smarować a kabinowe można i zwykłe i węglowe. Podobno węglowe lepsze, ja mam obecnie zwykłe, ale teraz przy wymianie będę zmieniał już na węglowe
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
- JuniorPoznan
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 01 wrz 2010, 00:25
- Lokalizacja: Poznań
Wymieniam te dwa filtry w masce na zwykłe papierowe MANN'a co przegląd, czyli 12-15 tys km. Wcześniej były założone węglowe- nie odczuwam żadnej różnicy.
Filtr powietrza tez zwykły MANN'a. Wkładki K&N to dość sprytne czary mary, absolutnie nie wpływające na nic poza samopoczuciem właściciela, jego portfelem oraz wiadomo, dodają z 10 km :mrgreen: W silnikach atmosferycznych i bez modyfikacji dolot jest zazwyczaj tak policzony, że więcej da pilnowanie czystości filtra niż tuningowe patenty, skąd inąd zdające egzamin silnikach doładowanych (szczególnie pomodzonych), gdzie kwestia zapotrzebowania na powietrze jest kluczowa
Podsumowując:
:arrow: filtry kabinowe: zwykłe papierowe,markowe, wymieniaj co przegląd
:arrow: filtr powietrza: zwykły papierowy, markowy
Filtr powietrza tez zwykły MANN'a. Wkładki K&N to dość sprytne czary mary, absolutnie nie wpływające na nic poza samopoczuciem właściciela, jego portfelem oraz wiadomo, dodają z 10 km :mrgreen: W silnikach atmosferycznych i bez modyfikacji dolot jest zazwyczaj tak policzony, że więcej da pilnowanie czystości filtra niż tuningowe patenty, skąd inąd zdające egzamin silnikach doładowanych (szczególnie pomodzonych), gdzie kwestia zapotrzebowania na powietrze jest kluczowa
Podsumowując:
:arrow: filtry kabinowe: zwykłe papierowe,markowe, wymieniaj co przegląd
:arrow: filtr powietrza: zwykły papierowy, markowy
Marcin
4WD + 1WD
4WD + 1WD
- JuniorPoznan
- Forum Audi A8
- Posty: 107
- Rejestracja: 01 wrz 2010, 00:25
- Lokalizacja: Poznań
Kolego... zastanawiam sie nad tym K&N nie ze wzgledu na podnoszenie mocy, ale zeby tez sprawdzic jakie bedzie spalanie... bo filtr powietrza ma podobno na to tez jakis wplyw wiec jak mam cos wlozyc mysle ze zaryzykuje raz i wloze k&n... podnoszenie mocy czy tuningowanie, nie w moim stylu... wystarczajaco mam narazie pod maską
nie wiem ile kosztują zwykłe kabinowe filtry, ale ja za dwie sztuki węglowe płaciłem niecałe 100zł dlatego uważam że warto dołożyć
odnośnie filtrów K&N, powiedz, jakiego rzędu różnicy w spalaniu się spodziewasz? osobiście uważam, że będzie to niezauważalne, przy takim dużym silniku wiele czynników ma wpływ na spalanie.
Sam jeżdżę z motorem 2,8 V6, niby styl mam ten sam a spalanie zawsze trochę się różni. Czasem człowiek chce trochę rozkręcić motor od tak, innym razem w korku się stanie dłuższym niż zazwyczaj i tak można wymieniać bez końca...
Jeżeli nawet przynosi on oszczędności to nie wierzę w to aby pokryły one koszt zakupu.
odnośnie filtrów K&N, powiedz, jakiego rzędu różnicy w spalaniu się spodziewasz? osobiście uważam, że będzie to niezauważalne, przy takim dużym silniku wiele czynników ma wpływ na spalanie.
Sam jeżdżę z motorem 2,8 V6, niby styl mam ten sam a spalanie zawsze trochę się różni. Czasem człowiek chce trochę rozkręcić motor od tak, innym razem w korku się stanie dłuższym niż zazwyczaj i tak można wymieniać bez końca...
Jeżeli nawet przynosi on oszczędności to nie wierzę w to aby pokryły one koszt zakupu.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 352
- Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
- Lokalizacja: Zabrze
np przeplwy powietrza............. zrob sobie test i zatkaj otwor powietrza da ci troche dfo myslenia ze to istotna sprawa.....DoRuS pisze:ok to teraz odpowiedzcie na pytanie... co by spowodowalo albo co ten filter k&n ma takiego w sobie ze niby ma dodac koni albo zmniejszyc zurzycie..?
lepiej te pieniadze wydajcie na cukierki dla dziecka albo kwiatki dla zony bedzie lepszy pozytek :evil: