[D2 00 4.2PB ] Katalizator
[D2 00 4.2PB ] Katalizator
Witam wszystkich.
Od paru dni na niskich obrotach zaczęło mi coś brzęczeć, taki metaliczny dźwięk na wysokości katalizatorów. Miałem cichą nadzieję że może jakaś osłona czy coś podobnego. Dzisiaj byłem u mechanika i się okazało że katalizator mi się posypał i teraz moje pytanko do Was. Co z tym zrobić? Nowy katalizator w ASO to grubsza kasa, z tego co słyszałem to ludzie wycinają "katy" i zastępują je rurami ( nie chciałbym takiego druciarstwa w swojej niuni :-/ ) używany katalizator też raczej odpada bo nie wiadomo kiedy padnie... Czy są jakieś zamienniki które moglibyście polecić i jaki jest ich koszt ??Proszę o podpowiedzi co można z tym zrobić... Ps. Za 3 tygodnie jadę w trasę w sumie ok. 3000km i chciałbym się z tym uporać. Z góry dziękuję za pomoc i sorki jeśli post jest chaotycznie napisany.
Pozdrawiam,
Marcin
Od paru dni na niskich obrotach zaczęło mi coś brzęczeć, taki metaliczny dźwięk na wysokości katalizatorów. Miałem cichą nadzieję że może jakaś osłona czy coś podobnego. Dzisiaj byłem u mechanika i się okazało że katalizator mi się posypał i teraz moje pytanko do Was. Co z tym zrobić? Nowy katalizator w ASO to grubsza kasa, z tego co słyszałem to ludzie wycinają "katy" i zastępują je rurami ( nie chciałbym takiego druciarstwa w swojej niuni :-/ ) używany katalizator też raczej odpada bo nie wiadomo kiedy padnie... Czy są jakieś zamienniki które moglibyście polecić i jaki jest ich koszt ??Proszę o podpowiedzi co można z tym zrobić... Ps. Za 3 tygodnie jadę w trasę w sumie ok. 3000km i chciałbym się z tym uporać. Z góry dziękuję za pomoc i sorki jeśli post jest chaotycznie napisany.
Pozdrawiam,
Marcin
Ostatnio zmieniony 01 sie 2011, 17:39 przez CIERNI, łącznie zmieniany 4 razy.
Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic
No to tak.
Wymieniasz oczywiście dwa.
Mozliwa zamiana na katalizatory metaliczne, metalowe - wkładka jest zrobiona z metalu nie z ceramiki. około 450zł za sztukę.
Wstawienie tłumików przelotowych 200zł za dwie sztuki plus spawanko.
Dzwięk wydechu troszkę się zmieni.
Nie wstawiaj zadnych strumienic itp.
Pozdrawiam
Wymieniasz oczywiście dwa.
Mozliwa zamiana na katalizatory metaliczne, metalowe - wkładka jest zrobiona z metalu nie z ceramiki. około 450zł za sztukę.
Wstawienie tłumików przelotowych 200zł za dwie sztuki plus spawanko.
Dzwięk wydechu troszkę się zmieni.
Nie wstawiaj zadnych strumienic itp.
Pozdrawiam
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
Może zmienić się akustyka - bo po drodze pojawia się puste pudło, więc w pewnym zakresie obrotów mogą pojawiać się różne dźwięki (rezonans).paulo79 pisze:wysyp katy z puszek i wstaw puste puszki i po sprawie,nic sie nie zmieni i nic sie nie stanie.
Kiedyś po usunięciu wkładów z katalizatorów w B4 właśnie miałem coś takiego, acz nie było to dokuczliwe czy głośne. Po pewnym czasie wspawałem tam po kawałku kwasówki i było git. Później wstawiłem strumienice łuskowe i był fajny dźwięk i poprawiła się dynamika autka na wolnych obrotach (lepiej ruszał z wolnych do 1500 rpm).
Bądź dobry jak chleb.
tzn. co??paulo79 pisze:w mojej osemie 4.2 i w poprzedniej 3.7 nic sie nie zrobilo,bez roznicy czy mialy katy czy nie
wyciąłeś katy i zrobiłeś przelot...
czy wyciąłeś katy i wstawiłeś puste puszki...
:?:
bo widziałem efekty wstawienia puszek zamiast katów i dźwięk się trochę zmienia...
a po zrobieniu przelotu chyba tym bardziej :shock:
na fiacie tipo?? haha to nie ta epoka kolego.Proponuje abys wyjal katy ze swojego V8 i wtedy podjal dyskusje w temacie. Ja to przerabialem w 2 osemach,malo tego z jednej wyprulem ostatni tlumik i wtedy dopiero delikatnie zmienil sie dzwiek. Co do katow to je wysypalem bo dzwonily i zostawilem same puchy,dzwiek pozostal bez zmian.
jest i to zajebiaszcza :shock:
http://www.motofakty.pl/artykul/uklady_wydechowe.html
jest wiele publikacji , i prac doktorskich na ten temat , sam kiedyś nie wiedziałem ,że to takie skomplikowane
ps.przez nieprzemyślaną przeróbkę można sobie w audiku zrobić KUKU
http://www.google.pl/#hl=pl&q=projektow ... fp=1&cad=b
tu jest kilka wzorów do obliczeń takiego układu :idea:
http://www.motofakty.pl/artykul/uklady_wydechowe.html
jest wiele publikacji , i prac doktorskich na ten temat , sam kiedyś nie wiedziałem ,że to takie skomplikowane
ps.przez nieprzemyślaną przeróbkę można sobie w audiku zrobić KUKU
http://www.google.pl/#hl=pl&q=projektow ... fp=1&cad=b
tu jest kilka wzorów do obliczeń takiego układu :idea:
Hejka. Dzięki wszystkim za podpowiedzi, narazie założę chyba te tłumiki przelotowe żeby przejechać tą trasę spokojnie i bez przygód związanych z zapchaniem wydechu kawałkami katalizatora, a jak wrócę to na spokojnie poszukam tych katalizatorów z wnętrzem metalicznym czy metalowym ;-) Teraz nie mam za bardzo czasu na szukanie, bo muszę popracować i nadgonić z robotą żebym mógł spokojnie jechać na urlop :d
Pozdrawiam
Co do tych sond to zależy ile ich jest, ja mam u siebie jedną która jest przed katalizatorem i w tym momencie nie powinno wyświetlać błędów. Jeśli są dwie czyli jedna przed katem a druga za nim to mogą być przekłamania tak jak mówisz.Martinez pisze:witam ale przeciez przed katalizatorem i za nim są sondy ktore mierzą nam temperature spalin jezeli ich nie bedzie albo beda puste beda zle odczyty i bedzie nam wyświetlało check czyli awarie. 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
Pozdrawiam
Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic