części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] problemik przy odpalaniu

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

[D2 96 4.2PB/LPG ] problemik przy odpalaniu

Post autor: robsonik4 » 12 maja 2011, 23:19

Od około tygodnia mam delikatny problem z odpaleniem Niuni - wcześniej wystarczyło 1.5 -2.5 sek max i silnik zaskakiwał wskakując na obroty, teraz muszę przytrzymać na rozruszniku do 4-5 sek, gdyż jak tego nie zrobię mam obroty na poziomie 200 i silnik za chwilkę gaśnie.
Paliwa w baku mam 3/4, pompa wygląda na dobrze założoną - mogę na spokojnie zejść ze stanem paliwa do czerwonych kresek i nic się nie dzieje z silnikiem. VAG nic nie pokazuje tzn pokazuje coś nie związane ze sprzętem, ale tak jest od początku, po skasowaniu raz jest ten błąd potem długo nie ma itd, ogólnie na nic to nie wpływa.
Aby wykluczyć pompę pogoniłem Niunie po autostradzie i wszystko bez zarzutu działało; a zapomniałbym - czy silnik zimny czy ciepły trzeba dłużej kręcić.
Jeżdżę na Pb 98, tankuję na jednej stacji, gaz chwilowo zdemontowany, ale odpalam na Pb więc to nie ma znaczenia.

Ma ktoś z Was jakieś pomysły co sprawdzić ??

Awatar użytkownika
Wacek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 30 mar 2011, 22:13
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Wacek » 12 maja 2011, 23:40

Kolego miałem ten sam problem. Myślałem że to świece więc pojechałem na wymiane. Wymienili Mi świece auto odpaliło potelepało nim i zgasło. Potem znowu. Aż wkońcu nie odpaliło, pompa się skończyła. Nie ma na to zasady. U mnie działa normlanie. Moc auta była ok, lecz były problemy z odpaleniem. Jedź do jakiegoś mechanika niech zobaczy jakie ciśnienie Ci daje pomka.

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 14 maja 2011, 10:47

wczoraj odpiąłem aku i po ponownym podłączeniu objaw ustąpił. Napisałem do DICE111 zapytanie o koszt nowej pompy, tak czy owak trzeba mieć w zapasie.

Awatar użytkownika
Wacek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 30 mar 2011, 22:13
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Wacek » 14 maja 2011, 15:29

Ja za siemensa płaciłem 699 zł :( Oby działał jak najdłużej

robsonik4
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 09 lip 2010, 21:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: robsonik4 » 14 maja 2011, 15:45

na All koszt 450 pln VDO niby nówka z gwarancją, oznaczenia się zgadzają, ale czekam na odpowiedź od DICE 111 wolę z pewnego źródła niż potem sie pałować w trasie :evil:

barrettm82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barrettm82 » 22 maja 2011, 18:29

ja przechodziłem ten problem kilka razy. wymieniłem pąpke ale polecam sprawdzić ciśnienie pąpki już po wyjęciu jej z kosza (umnie były takie rewelacje że nowa pąpka simens VDO padła mi po 100km a po włożeniu starej jagle ozdrowiała i daje 7 bar.

do sprawdzenia są też wtryski jak któryś jest nieszczelny to są straty ciśnienia i auto trudno odpala. a padające wtryski to domena aut które odjeździły swoje na gazie.
(sprawdzenie wtrysków to drobnostka wystarczy odpiąć kable od wtrysków odkręcić listwę i podnieść ją trochę do góry nie odkręcając przewodów paliwowych wytrzeć wtryski i włączyć zapłon który się zawilgoci to jest do wymiany)

i jeszcze regulator ciśnienia na listwie (u mnie miał nieszczelność i przez rurkę z podciśnieniem z kolektora puszczał paliwo do kolektora)
dopiero po wymianie tego bączka samochód zawsze odpala od szczała.

tomekzabrze
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: tomekzabrze » 22 maja 2011, 22:21

niezle ze uzywana pompka po magicznym ozdrowieniu daje o 3 bary wiecej niz fabrycznie nowa:)

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 22 maja 2011, 22:27

tomekzabrze pisze:niezle ze uzywana pompka po magicznym ozdrowieniu daje o 3 bary wiecej niz fabrycznie nowa:)

Tak to trochę dziwne? Moja stara pompa, która odmówiła posłuszeństwa też zaczęła działać po podłączeniu jej odwrotnie i działa dalej ( po prostu szczotki które się kończyły w pewnym momencie się zawiesiły). Ale ciśnienie prawie dwa razy większe?
Dążenie do doskonałości.

stan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 193
Rejestracja: 07 lip 2010, 10:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: stan » 23 maja 2011, 09:03

Próbuj z pompą. Ale może być też prostsza sprawa. U mnie było podobnie, w pewnym momencie b. źle silnik odpalał, dławił się, nie wchodził na obroty, telepacja z rana gorzej niż w dieslu. Wymieniłem czujnik temp. (przy grodzi silnka), od roku nie mam problemów.

barrettm82
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 49
Rejestracja: 20 sty 2011, 21:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barrettm82 » 23 maja 2011, 21:30

oryginalna pompa simens VDO daje ciśnienie maksymalne 6 bar. badałem ja jeszcze u mechanika jak chodziła. a 4 bary to ma zawór upustowy na listwie pompa musi mieć te 2 bary zapasu aby zawsze dostarczać odpowiednią ilość paliwa.

A z cudownym ozdrowieniem przypuszczam ze wystarczyło wymienić wężyk który jest w baku. tam jest tak agresywna atmosłera że tylko solidny wężyk wytrzymuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl