Poza wymianą płynu chłodzącego na bardziej odporny na niskie temperatury( w tej chwili wszystko wskazuje na to , że ten , który wlano do chłodnicy zamarza w -25 stopniach. Już dwa testery na to wskazały) nie zamierzam modyfikować Dustera w żaden sposób. Jest opcja zamontowania dwóch dodatkowych szperaczy na belce od bagażnika dachowego , ale to sprawa otwarta.
Niestety S8 mimo napędu na 4 koła jest gorsze na tą wyprawę - pali dwa razy więcej i nie ma opieki serwisowej gwarantowanej przez Renault.
Termin podróży 04-11.02.2012
Plan podróży wygląda następująco:
dzień 1. Gdańsk - Ryga 760km v=54km/h t=14h nocleg w hostelu
dzień 2. Ryga - Jyväskylä 580km v=53km/h t=11h+3,5h prom
dzień 3. Jyväskylä - Patokoski 600km v=50km/h t=12h nocleg w hotelu
dzień 4. Patokoski - Nordkapp 680km v=50km/h t=14h nocleg w Dacii
dzień 5. Nordkapp - Övertorneå 720km v=50km/h t=14h nocleg w Dacii
dzień 6. Övertorneå - Sundsvall 670km v=60km/h t=11h nocleg w Etap hotel
dzień 7. Sundsvall - Karlskrona 870km v=67km/h t=13h nocleg na promie Stenaline
dzień 8. Gdynia - Gdańsk 20km v=300km/h t=4min

__________________________________________________________________________________________________________
~5000km v~55km/h t~3dni17h +dwie przeprawy promowe
Za wszelkie uwagi i sugestię z góry dziękuję, wyprawa będzie dość 'hardkorowa' więc trzeba przygotować się na wszystko

Link do tematu omawianego na forum Dacii: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic ... sc&start=0
przykładowy widok z przydrożnej kamerki na naszej drodze, 500km od celu: http://www2.liikennevirasto.fi/alk/engl ... 52201.html