[D2 96 4.2PB/LPG ] Czy silnik 4,2 jest kolizyjny
[D2 96 4.2PB/LPG ] Czy silnik 4,2 jest kolizyjny
Witam, interesuje mnie co dzieje się po zerwaniu paska rozrządu w silniku 4,2 96r, czy jest to jednostka kolizyjna czy też nie...
uuuuuu ;/ to nie dobrze i tu mnie właśnie zastanawia niedopracowanie audi flagowego modelu ;/ bo np bmw i mercedes to tylko łańcuszek;) ze starości zacznie hałasować ale tragedii nie będzie. Jak to pokazują statystyki audi ma daleko za bmw i mercedesem, co widać na pierwszy rzut oka wewnątrz... jedyna przewaga to napęd quattro
Kolego co do tego wierzenia w łancuszki w Mercedesach to ja się już przekonałem czym to grozi. W żony Mercedesie na łancuszku rozrząd przeskoczył. I nie było żadnych ostrzeżeń wcześniej - piszesz o hałasowaniu na starość (tu 11 lat i silnik chodził cichutko). Po rozebraniu silnika przez mechanika jedyna słuszna decyzja kupić drugi, naprawa była nieopłacalna. Zresztą jak poczytasz opinie o Mercedesach to może zmienisz trochę zdanie (tych wyprodukowanych w połowie lat 90-tych do dnia dzisiejszego) i dopiero pisz o wyższości jednej marki nad drugą. Ja w domu mam Audi i Mercedesa (od kilku lat) i w najmniejszym stopniu Twojej opinii nie podzielamTomi87 pisze:bmw i mercedes to tylko łańcuszek;) ze starości zacznie hałasować ale tragedii nie będzie. Jak to pokazują statystyki audi ma daleko za bmw i mercedesem, co widać na pierwszy rzut oka wewnątrz
a to ciekawe:) też warto wiedzieć... ale np w moim poprzednim aucie E38 4,4 łańcuszek był ledwo słyszalny przy 250tys km i mechanik powiedział że nie ma konieczności jego wymiany ale jak już było rozebrane to się zmieniło, a mi chodzi że niby flagowa limuzyna audi a chodzi na... gumie;/ a słyszałem przypadki o pęknięciu paska po 10tys km bo tak samo jak opona, nie zawsze ma taką samą jakość... druga sprawa wymiana tego rozrządu , jednym słowem masakra i to nie tylko w A8 a nawet i w A4 1,9tdi kto to konstruował?? żeby cały przód rozbierać trzeba było ;/
- bobasgoleniow
- Forum Audi A8
- Posty: 108
- Rejestracja: 23 maja 2010, 15:06
- Lokalizacja: Goleniów
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Kolego nie ma co narzekać jeszcze nie jest tak najgorzej w nowszych konstrukcjach to jest dopiero kosmos połowę samochody trzeba rozebrać żeby wymienić żaróweczkę w przedniej lampie.Tomi87 pisze:wymiana tego rozrządu , jednym słowem masakra i to nie tylko w A8 a nawet i w A4 1,9tdi kto to konstruował?? żeby cały przód rozbierać trzeba było ;/
Tomi87, a pytałeś się mechanika czy powyżej tych 250kkm weźmie na siebie odpowiedzialność za łańcuch :?: :?:
przypuszczam , że nie .
rozmawiałem z ojcem (jest elektro-mechnikiem od 32lat) i powiedział mi że łańcuszki rozrządu powinno się wymieniać one nie są bezawaryjne , potrafi łańcuch przeskoczyć (rozciąga się łańcuch) bez żadnego ostrzeżenia tak jak pisze sylwekr,
przypuszczam , że nie .
rozmawiałem z ojcem (jest elektro-mechnikiem od 32lat) i powiedział mi że łańcuszki rozrządu powinno się wymieniać one nie są bezawaryjne , potrafi łańcuch przeskoczyć (rozciąga się łańcuch) bez żadnego ostrzeżenia tak jak pisze sylwekr,
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Samochody nie są teraz konstruowane aby je było łatwo naprawiać i to nie dotyczy tylko Audi. Łatwość naprawy przy konstruowaniu samochodu jest teraz chyba ostatnią rzeczą która jest brana pod uwagę. Nawet coraz częściej można się spotkać z tym, że producent celowo stosuje niestandardowe rozwiązania, aby pierwszy lepszy mechanik tego nie naprawił. Jakiś czas temu czytałem ciekawy artykuł poparty wieloma przykładami, gdzie producent stosuje nietypowe śruby, zabezpieczenia, sposobu montażu abyś tego sam nie rozebrał (i takie rzeczy właśnie w Mercedesach znajdziesz). Jak się popsuje masz przyjechać do ASO i zostawić worek $$$Tomi87 pisze: druga sprawa wymiana tego rozrządu , jednym słowem masakra i to nie tylko w A8 a nawet i w A4 1,9tdi kto to konstruował?? żeby cały przód rozbierać trzeba było ;/
- bobasgoleniow
- Forum Audi A8
- Posty: 108
- Rejestracja: 23 maja 2010, 15:06
- Lokalizacja: Goleniów
kolego i tutaj z przykrością muszę Cie poinformować że nie jest tak jak piszesz, podam dwa przykłady, zerwanie paska w audi 100 c4 z silnikiem 2,8 v6 AAH 12V nic nie robi. Wałek w głowicy zatrzymuje się w trzech pozycjach kiedy to zawory są otwarte ale niecałkowicie, w takim stopniu że tłok nie uderza w zawory. Drugi przykład to audi 100 c3 silnik 2,3 NF zerwanie ząbków na pasku przeskok paska, nic mu nie robi bo tłok dochodzi na styk do otwartego zaworu. Oba auta miałem i w obu miałem takie sytuacje i w jednej sytuacji była to wina nieuczciwego sprzedającego który troszeczke przesadził z datą wymiany paska a w zatarła pompa płynu chłodzącego. teraz wiem że po kupnie auta trzeba wymienić cały komplet, pasek, rolki, pompa wody.[/quote]PEPOL D2 pisze:W każdym aucie jest jednostka kolizyjna.Jesli stało się zerwanie podczas jazdy spokojnej to najczęściej idzie 60 proc zaworów a ten 1 proc to i tak możesz sobie wymontowac bo wszystko jest do naprawy .A jesli jechałeś pedałem do dechy no to
[ Dodano: 2011-12-29, 17:51 ]
Miałem mercedesa 126 z silnikiem 4,2 V8 i faktycznie łańcuszek hałasował, mechanik (najlepszy w Tomaszowie Lub.) powiedział że się nic nie dzieje, tak ma być, ok, tak jeździłem aż mi pół silnika szlak trafił, Poszukałem innego mechanika, okazało się że łańcuszek hałasował przez zużyte prowadnice i napinacz łańcucha, łańcuszek ocierał o obudowę aż zaprasowanie bolczyków łączących ogniwa ścięło i się rozpiął. Szlak trafił, głowice, dwa tłoki, obudowa łańcuszka. koszty naprawy ok. 12000zł. Sprzedałem, nie mam na to nerwów, teraz mam A8 i się cieszę że ma pasek. Koszt całego rozrządu 1050zł. dzień zabawy i 120000km spokoju, jedyne po 60000km sprawdzić stan i naciąg paska. Kolego, pasek jest świetnym rozwiązaniem, cichy i tańszy.Tomi87 pisze:uuuuuu ;/ to nie dobrze i tu mnie właśnie zastanawia niedopracowanie audi flagowego modelu ;/ bo np bmw i mercedes to tylko łańcuszek;) ze starości zacznie hałasować ale tragedii nie będzie. Jak to pokazują statystyki audi ma daleko za bmw i mercedesem, co widać na pierwszy rzut oka wewnątrz... jedyna przewaga to napęd quattro
johnmark, Popieram , czemu teraz w silnikach 1.4TSI VW po 32000km pada napinasz łańcuszka , a niby ma być bezobsługowy , tak że wolę ten pasek ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.