części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 ALL ] Kontrolka cisnienia oleju

xdamianek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 19 gru 2009, 17:09
Lokalizacja: Giżycko

[D2 ALL ] Kontrolka cisnienia oleju

Post autor: xdamianek » 19 gru 2009, 17:30

Witam,
Mam problem z kontrolka cisnienia oleju, zapala sie ona dopiero gdy silnik jest rozgrzany i przy wolnej jezdzie, powyzej 2000 obrotow gasnie kontrolka a gdy spadnie ponizej 2000 znowu sie zapala. Bardzo mnie to niepokoi i nie wiem od czego to moze zalezec. Olej jest w silniku. Czy ktos spotkal sie z taka usterka? Co mam zrobic?
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 13:37 przez xdamianek, łącznie zmieniany 1 raz.

kuczlaw

Post autor: kuczlaw » 19 gru 2009, 17:44

Jakiej marki masz filtr oleju ?

xdamianek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 19 gru 2009, 17:09
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: xdamianek » 19 gru 2009, 17:49

mobile

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 19 gru 2009, 18:05

Prawdopodobnie silnik niedomaga i nie trzyma ciśnienia oleju lub pompa olejowa jest
już na ojomie i utrzymuje ją tylko respirator czyli wysokie obroty. Musisz znaleźć dobrego
mechanika który to dokładnie sprawdzi.
Dążenie do doskonałości.

kuczlaw

Post autor: kuczlaw » 19 gru 2009, 18:32

xdamianek pisze:mobile
A co to za marka bo nie słyszałem....

Tak jak kolega wyżej napisał ale jest jeszcze inna możliwość, mianowicie felerny filtr oleju. Wymień na maana, knechta przy okazji zmień olej i powiedź czy pomogło

tx-didi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 31 maja 2009, 22:34
Lokalizacja: Krakow

Post autor: tx-didi » 20 gru 2009, 02:13

podobnie jak kolega daro72 podpowiada, szybko poszukalbym warsztatu (wlasciwie pierwszy lepszy powinien wystarczyc) aby zmierzyc faktyczne cisnienie oleju (podpinajac manometr). Nie wiem nawet czy nie pojechalbym tam na lawecie....

to co mnie zastanawia to logika dzialania twojego czujnika cisnienia - badajac zachowanie mojego czujnika wydawalo mi sie ze czujnik dziala zero-jedynkowo (przy okreslonym poziomie cisnienia - bodajze 1.8 bara zmienia stan) zachowujac odwrotna logike (czyli odpiety kabelek lub niewlaczony (cisnienie mniejsze niz 1.8 bara) to stan alarmu niskiego cisnienia. ECU sprawdza sygnal z czujnika przy okreslonych obrotach i stan alarmowy oznajmia kierowcy piskiem, mruganiem itp.

U mnie wlasnie tak sie to zachowuje. Ostrzezenie przy wypietym kabelku z czujnika bylo dopiero po przekroczeniu 2k rpm, przy wolnych obrotach nawet nie pisnął....
identycznie zachowywal sie przy wykreconym, lecz podpietym elektrycznie czujniku -> cisza do momentu przekroczenia 2k rmp.

Z Twojego opisu wynika ze ostrzezenia masz wlasnie na niskich obrotach i to mnie zastanawia...

Fifo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 06 mar 2010, 16:23
Lokalizacja: Krakoof

Post autor: Fifo » 03 kwie 2010, 01:24

Nie ma co się zastanawiac. pompa oleju ledwo ciagnie i żeby wytworzyć jako takie cisnienie potrzebuje obrotów. Jak sa za niskie lub olej się rozgrzeje i jest rzadki to cisnienie spada poniże żądanego poziomu i to własnie sygnalizuje kontrolka cisnienia.

Pers
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 28 wrz 2009, 09:16
Lokalizacja: Poznań/Suchy Las

Post autor: Pers » 03 kwie 2010, 10:11

Najtańsza naprawa to Filter i Olej lecz tak jak koledzy mówią Pompa Oleju jest na wykończeniu. Ja bym na wszelki wypadek autkiem nie jeździł w pierwszej kolejności pujdą panewki...
Miłość od pierwszego kontaktu :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl