części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 4.2PB/LPG ] Gruszki podciśnienia problem !!

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

[D2 99 4.2PB/LPG ] Gruszki podciśnienia problem !!

Post autor: michalwruszak » 22 maja 2013, 22:00

Pytanie do znawców tematu , jaki wpływ na pracę silnika może mieć peknięta gruszka podciśnienia ta przy rozrządzie ?, chciałem dodać ze zauważylem jeszcze brak tego elementu na głowicy do którego mocuje się cięgno od gruszki.

Możliwe ze jest to przyczyną falowania obrotów na zimnym silniku ? a na ciepłym lekko kulejącej jego pracy ?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 23 maja 2013, 06:47

Jak podciśnienie nie jest otwarte (nie łapie lewego powietrza), to nie powinno to tak wpływać na silnik. Piszemy tutaj o wolnych obrotach.

Gruszka zmienia geometrię dolotu ale dopiero pod sporym obciążeniem, którego nie
generuje silnik pracując na wolnych obrotach. Czyli brak nie powinien mieć wpływu.

Zdjąć przewód z podciśnieniem z zaworu elektrycznego. Zaślepić.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 23 maja 2013, 12:15

zazwyczaj falowanie obrotów jest z winy lpg :-D
a jakie babole masz
podpinałeś ?

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 23 maja 2013, 17:24

Ostatnio jak sprawdzalem auto Vasem to byl tylko jeden blad , cos zwiazanego z alternatorem , zauwazylem ze masa silnika jest , tzn przewody pod maska sa cale zielone , ale nie sadze ze moglo by miec to wplyw na falowanie obrotow , dzisiaj jeszcze rano zapalilo sie EPC , po ponownym uruchomieniu zniknelo

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 23 maja 2013, 18:19

michalwruszak skoro masz zerwaną gruszke to i pewnie masz zapieczone klapy,ja u siebie jak miałem zerwana gruszke to do 2tyś. obrotów nie dało sie wkręcić bo szarpało -przerywało ,a po wyżej tej wartości jak dechą w plecy.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 24 maja 2013, 07:19

michalwruszak pisze:, dzisiaj jeszcze rano zapalilo sie EPC
-szukaj lewizny ;-)

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 26 maja 2013, 13:24

marekp750 pisze:Jak podciśnienie nie jest otwarte (nie łapie lewego powietrza), to nie powinno to tak wpływać na silnik. Piszemy tutaj o wolnych obrotach.

Gruszka zmienia geometrię dolotu ale dopiero pod sporym obciążeniem, którego nie
generuje silnik pracując na wolnych obrotach. Czyli brak nie powinien mieć wpływu.
Prawda to i nie prawda.

Po pierwsze w po-liftach gruszki po uruchomieniu silnika przestawiają klapy w dolocie (gruszki wciągnięte). Jeżeli gruszki są niesprawne lub układ podciśnienia jest nieszczelny to klapy się nie przestawią i wtedy mogą się pojawić problemy właśnie z wolnymi obrotami oraz z przyspieszaniem na niskich obrotach.

Po drugie klapy w dolocie przestawiają się ponownie przy obrotach 4000-5000 (gruszki odpuszczone) więc niesprawne gruszki czy też nieszczelny układ podciśnienia ma mniejszy wpływ na jazdę na wysokich obrotach bo wtedy klapy w kolektorze dolotowym są w pozycji poprawnej do obrotów silnika.

W układzie podciśnienia i zmiennej fazy kolektora dolotowego jest też oczywiście zawór sterujący pracą gruszek - jeżeli on jest uszkodzony ale gruszki są sprawne i cały układ podciśnienia jest szczelny to po uruchomieniu silnika gruszki zostaną wciągnięte i auto na wolnych obrotach powinno pracować poprawnie ale na wysokich obrotach klapy nie zostaną przestawione i auto będzie dostawać zadyszki.
Taką właśnie usterkę zdiagnozowałem wczoraj koledze w S8 D2 podczas zlotu w Ułęży jak mi opowiedział o swoich wrażeniach z jazdy i obejrzeliśmy wykres z hamowni.


Generalnie zmienne fazy dolotu (gruszki) mają współpracować ze zmiennymi fazami rozrządu co ma się przekładać na jak najlepsze wartości mocy i momentu w całym zakresie obrotów silnika.
Trzeba też zrozumieć, że komputer silnika nie diagnozuje poprawnej pracy układu podciśnienia i klap w kolektorze dolotowym i steruje silnikiem tak jakby te układy były sprawne więc każda usterka z tym związana często ma wyraźny wpływ na pracę silnika i jednocześnie nie koniecznie skutkuje jakimikolwiek błędami ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 06 maja 2014, 08:19

Czym najlepiej rozruszac te gruszki? Bo mam jedna troche co ciężko chodzi

Awatar użytkownika
adam666
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 1
Rejestracja: 19 lut 2014, 17:37
Lokalizacja: rumia

Post autor: adam666 » 28 maja 2014, 18:12

witam panowie podepne sie pod temat u mnie w aucie sa uszkodzone dwie gruszki co otwierają klapki kolektora i problem jest taki ze nigdzie nie mogę ich dostać ;( mowa o silniku 3.7 Quattro rok 99.
ma ktoś dojście żeby załatwić?

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 28 maja 2014, 18:27

adam666 <table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

badstuff
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 21 sie 2011, 20:25
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: badstuff » 01 cze 2014, 23:44

Witam Panów. Podepne się pod temat, a przy okazji może komuś sie przydadzą moje doświadczenia z gruszkami :) Pacjent, A8d2 4.2 FL mojego taty, problem sie zaczął w ten sposób, że samochód stracił moc (choć moj tata tego nie zauważył;), silnik delikatnie drżał, oraz skrzynia troszke mniej płynnie zmieniała biegi... pierwsza diagnoza u mechanika, gruszka podcisnienia ma pekniecie na gumie. Załatanie siliconem, jeden dzien jakby lepiej, ale po chwili znow gorzej. Zacząłem analizować, że zapewne skoro grucha pękła to klapy stoją... nie stały, ale bardzo ciężko chodziły. Rozebrałem góre, dostalem się do klap, po wyjeciu wyczyściłem i przesmarowalem, złożyłem, gruche jeszcze raz probowałem skleić silikonem, samochód kilka dnia chodzi jakby dostał 100KM wiecej (z dolnych obrotów). Bajka...niesttey tylko przez pare dni...znow te same objawy...gruch anie trzyma kiepsko zasysa.... szuakm gruszek, nie mogłem akurat namierzyć a na szybko potrzebne bo samochód leci w trase....I tu potrzeba matka wynalazków (polecam spróbować na początek w ten sposób naprawić) ŁATKA DO DĘTEK ROWEROWYCH :) Idealnie spełnia funkacje jesli guma pęknie a naprawa kosztuje 7-10zł :) Ale ale.... Kiesy byłem wielce szczęśliwy na przemian dumny z naprawy ;) po kilku dniach objawy wróciły!! :( Grucha zassana idealnie, a raz chodzi tak że czuć te 300KM a innym razem przyspiesza jakby miał ze 150 :( Co zauważyłem,że jak sie przytnie ma te 150KM to jak sie zdejmie noge z gazu i wciśnie raz jeszce, wystrzela jak z procy.... jakby ten ruch odblokowywał coś.... Jeszcze zauważyłm że pare razy na trasie sie zapaliła kontorla trakcji i abs( znika po zgaszeniu i zapaleniu) ale nie wiem czy to ma coś wspólnego.... Prosze o pomoc bo byłem pewny że grucha (bo była uszkodzona a klapy praktycznie stały) a tu lipton :(

Awatar użytkownika
FOSS
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 7579
Rejestracja: 15 maja 2009, 00:48
Lokalizacja: WPR

Post autor: FOSS » 13 cze 2014, 21:21

badstuff pisze:Prosze o pomoc bo byłem pewny że grucha (bo była uszkodzona a klapy praktycznie stały) a tu lipton :(
A to nie wasze D2 kwitnie co jakiś czas u Myślińskiego?.... bo widuję tam jedną D2-kę która sterczy długo i można odnieść wrażenie, że nic wokół niej się nie dzieje <hmm>

Jakbyś potrzebował pomocy to dzwoń, wydaje mi się że mogę pomóc :)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-

badstuff
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 21 sie 2011, 20:25
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: badstuff » 17 cze 2014, 06:37

Witam, nie to nie nasze, nasze caly czas jezdzi :) sprawa zostala rozwiazana, wystarczylo wykasowac bledy po dziurawej gruszce :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl