Audi Q7 swap
Audi Q7 swap
Witam
Szykuje mi się wymiana tarcz i klocków (przód i tył) w Audi Q7 (2010r).
Standardowo mam tarcze 350mm przód i 358mm tył. Czy da się wsadzić z przodu i tyłu większe tarcze np 385mm lub 400mm bez większego dłubania? Auto jest delikatnie dłubnięte i przydało by się aby lepiej to hamowało.
Z góry dziękuję za wszelkie porady.
Szykuje mi się wymiana tarcz i klocków (przód i tył) w Audi Q7 (2010r).
Standardowo mam tarcze 350mm przód i 358mm tył. Czy da się wsadzić z przodu i tyłu większe tarcze np 385mm lub 400mm bez większego dłubania? Auto jest delikatnie dłubnięte i przydało by się aby lepiej to hamowało.
Z góry dziękuję za wszelkie porady.
Coś takiego podejdzie na przód?
https://allegro.pl/oferta/zaciski-385mm ... 9096926663
https://allegro.pl/oferta/zaciski-385mm ... 9096926663
Było:
Volvo V70
Audi A8 D3
Mercedes GL
Volvo XC70
Jest:
Q7 4,2tdi 340/800 @ 400KM /950Nm
Volvo V70
Audi A8 D3
Mercedes GL
Volvo XC70
Jest:
Q7 4,2tdi 340/800 @ 400KM /950Nm
A nie trzeba jakiegoś dystansu zastosować aby odsunąć zacisk od środka tarczy? Czy zacisk jest już tak skonstruowany, że zdejmę ten swój i tamtego będę mógł od razu założyć? I czy zacisk przedni można zamontować też na tył aby z przodu i tyłu były tarcze 385/400?
Było:
Volvo V70
Audi A8 D3
Mercedes GL
Volvo XC70
Jest:
Q7 4,2tdi 340/800 @ 400KM /950Nm
Volvo V70
Audi A8 D3
Mercedes GL
Volvo XC70
Jest:
Q7 4,2tdi 340/800 @ 400KM /950Nm
- dice111
- Moderator
- Posty: 5158
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
To ci robią jarzma, które zazwyczaj kupisz w komplecie z zaciskami. Do D2 także chłopak z BB wrzucał 400m z SQ7, na forum jeżdżą co najmniej juz ze dwie D3 na takim setupie. Jedyny ewentualny problem jaki możesz napotkać to przeróbka wtyczek czujników klocków (w tych nowych juz sa tylko na jedna stronę (prawa albo lewa, nie pamietam)) i dobór tarcz (być może trzeba je będzie dystansować), wiekszosc wyjdzie w praniu (zapytałbym ludzi na forum, tyle, że nie wiem czy w Q7 będziesz miał analogicznie jak w D3. Bez żadnych przeróbek tzw plug'n'play zapewne podejdzie zestaw z V12 TDI, ale t juz ceramika i koszta 10x wyższe.
Ja bym sie w 2 tłok nie pchał w kazdym razie przy tej mocy i masie . Sam latam na 6 tłokowym zestawie z S4 B9, tyle, że na tarczy 385 z S8/W12 D3.
Co do tyłu, możesz zastosować nawet dwa zaciski, ale to głownie ludzie robią jak dają na tył big brake'a i osobny zacisk tylko na reczny (głownie linka), albo dwa małe jak nie ma miejsca na duże itd. Tu opcja rowniez moglby być tyl z ceramiki Q7 V12 TDI (bodaj 4 tłoczkowy), tylko wrzucic tam standardowe klocki (o ile sie da) np i tarcze (trzeba by z czegos dopasować). Przód musi miec wieksza siłe hamowania niz tył, dlatego tez nie ma to sensu pchac tam 6 tłokowy zacisk, jedno lub dwu też wystarczy.
Ja bym sie w 2 tłok nie pchał w kazdym razie przy tej mocy i masie . Sam latam na 6 tłokowym zestawie z S4 B9, tyle, że na tarczy 385 z S8/W12 D3.
Co do tyłu, możesz zastosować nawet dwa zaciski, ale to głownie ludzie robią jak dają na tył big brake'a i osobny zacisk tylko na reczny (głownie linka), albo dwa małe jak nie ma miejsca na duże itd. Tu opcja rowniez moglby być tyl z ceramiki Q7 V12 TDI (bodaj 4 tłoczkowy), tylko wrzucic tam standardowe klocki (o ile sie da) np i tarcze (trzeba by z czegos dopasować). Przód musi miec wieksza siłe hamowania niz tył, dlatego tez nie ma to sensu pchac tam 6 tłokowy zacisk, jedno lub dwu też wystarczy.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez dice111, łącznie zmieniany 2 razy.
Black Cars Matters
Dzięki wielkie za informację. Czy jest tutaj na forum ktoś kto to ogarnia i powie czy trzeba będzie dystansować tarczę? Czy jakieś warsztaty tuningowe ogarną temat tych wtyczek i ewentualnego dystansowania tarcz?
Czy zacisk z przodu można zamontować na tył?
Czy zacisk z przodu można zamontować na tył?
Było:
Volvo V70
Audi A8 D3
Mercedes GL
Volvo XC70
Jest:
Q7 4,2tdi 340/800 @ 400KM /950Nm
Volvo V70
Audi A8 D3
Mercedes GL
Volvo XC70
Jest:
Q7 4,2tdi 340/800 @ 400KM /950Nm
- dice111
- Moderator
- Posty: 5158
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Tak jak pisałem, teoretycznie można, ale nie ma to sensu. Ty masz jak w D3 elektryczny reczny. Jeśli chcesz duże tarcze na tył to celowałbym w to uprzednio sprawdzając czy jest mozliwosc wsadzic tam zwykle klocki i dopasowac standardowa (a nie ceramiczna) tarcze (poszukac z czego by podeszła, moze byc i wiekszy rozmiar bo zawsze mozna ja przetoczyc na mniejszy, tak jak ja robiłem u siebie majac kiedys zacisk z D4, gdzie nice chcac łądowac tarcz 380 z D4 na podkładkach wolałem przetoczyc 385 z D3 na 380 i zamontowac bez nich, albo też pozostac przy SQ7 i 350mm.tomdro666 pisze:Czy zacisk z przodu można zamontować na tył?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez dice111, łącznie zmieniany 2 razy.
Black Cars Matters
Nie mam na szczęście elektrycznego ręcznego :-))) też widziałem zaciski od hamulców ceramicznych i cena zacisku jest akceptowalna. Pytanie tylko czy da się tam zamontować normalne klocki.
https://allegro.pl/oferta/zaciski-bremb ... 9963699230
Jeszcze takie coś znalazłem. Tylko czekam na info od sprzedawcy czy podejdzie tam tarcza 400mm
https://allegro.pl/oferta/zaciski-bremb ... 9963699230
Jeszcze takie coś znalazłem. Tylko czekam na info od sprzedawcy czy podejdzie tam tarcza 400mm
Było:
Volvo V70
Audi A8 D3
Mercedes GL
Volvo XC70
Jest:
Q7 4,2tdi 340/800 @ 400KM /950Nm
Volvo V70
Audi A8 D3
Mercedes GL
Volvo XC70
Jest:
Q7 4,2tdi 340/800 @ 400KM /950Nm
- dice111
- Moderator
- Posty: 5158
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Te starsze 8 tłokowce lubia byc awaryjne (lubia sie tłoczki zapiec).
Na customowym jarzmie byc może udało by sie jakos te 400mm wsadzic (choc szczerze watpie, że ta tarcza wlezie w oglle w niego) ale nie ma szans by klocek w nich Ci pokrył cała tarcze, wiec jaki to me sens ?
Aha i jeszcze jedno, przy 400mm felgi minimum 20''
Na customowym jarzmie byc może udało by sie jakos te 400mm wsadzic (choc szczerze watpie, że ta tarcza wlezie w oglle w niego) ale nie ma szans by klocek w nich Ci pokrył cała tarcze, wiec jaki to me sens ?
Aha i jeszcze jedno, przy 400mm felgi minimum 20''
Black Cars Matters
Mam 21 cali i mniejszych raczej nie założę :-) dostałem info, że te 8 tłoczkowe to normalnie się stosuje przy tarczach 365 lub 375. Tak samo napisałem do osoby, która regeneruje zaciski do hamulców ceramicznych. Może uzyskam odpowiedź czy da się jakieś zwykłe klocki zamontować do nich.
Było:
Volvo V70
Audi A8 D3
Mercedes GL
Volvo XC70
Jest:
Q7 4,2tdi 340/800 @ 400KM /950Nm
Volvo V70
Audi A8 D3
Mercedes GL
Volvo XC70
Jest:
Q7 4,2tdi 340/800 @ 400KM /950Nm