części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 94 2.8PB/LPG ] Grzejąca się tylna felga

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 30 mar 2018, 20:02

Po świętach znowu odstawię mojego rupiecia do mechanika. Na szczęście wyjazdy świąteczne mam w bliskiej odległości więc jakoś będę się toczył powolutku. Zastanawiam się czy nie posłać w czorty tych zacisków i nie wstawić nowych (nie używki tylko nowe). Tak jak pisałeś, że kupowałeś do swojej nowy zacisk tylko u mnie jest problem bo mam przedlifta i z tego co Michał Wruszak sprawdzał jest problem z zaciskami do przedliftów. Masz może wiedzę (albo ktokolwiek inny z forumowiczów) czy tylne zaciski podejdą z polifta bez problemu? Wiem, że w poliftach były większe tarcze z tyłu i tyle mojej wiedzy w tym zakresie.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 30 mar 2018, 20:41

Jarek1988, podeślij mi VIN to sprawdzę ;)

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 29 wrz 2018, 10:53

Wysłałem VIN na PW

[ Dodano: 2018-09-29, 10:53 ]
Wracam do tematu grzejącej się felgi. Całą wiosnę i lato nie działo się absolutnie nic - żadnego ocierania, felga się nie grzała. Teraz jak zrobiło się chłodniej temat powrócił - felga jest cieplejsza od innych, do tego widzę, że jest na niej więcej pyłu z klocków niż na pozostałych i (to nie zawsze) przy hamowaniu tak mniej więcej z prędkości 40-50 km/h słychać takie ,,stuk, stuk, stuk" po odpuszczeniu pedału hamulca ustaje. Czy temperatura może mieć wpływ na takie objawy uszkodzonego zacisku? Który, jak pisałem wcześniej po dwukrotnym rozbieraniu absolutnie nie wykazuję żadnych uszkodzeń - wszystko działa jak powinno.
Dla przypomnienia - nowy płyn hamulcowy, nowe linki hamulca ręcznego, nowe przewody hamulcowe, wszystko odpowietrzone, ABS działa, żadnych błędów na kompie, tarcze sprawdzone na bicie.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Jarek1988, łącznie zmieniany 1 raz.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 29 wrz 2018, 10:55

A może z dzigienką ręcznego coś się dzieje?
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 29 wrz 2018, 11:00

Właśnie chodzi lekko, tak jak powinna - mechanik 2 razy sprawdzał, dla świętego spokoju wymieniłem nawet na nowe linki od ręcznego chociaż poprzednie miały 3 lata. Tylko przez całą wiosnę i lato absolutnie nic się nie działo, dopiero jak temperatura otoczenia spadła tak poniżej 12 stopni C temat zaczyna powracać - czy temperatura powietrza może mieć wpływ na działanie dźwigienki ręcznego?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 29 wrz 2018, 11:17

A czy linki nie są przypadkiem za mocno naciągnięte? Masz lekki luz na dźwigni hamulca ręcznego czy w dolnym położeniu jest napięty?

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 29 wrz 2018, 11:19

No nie, a zobacz może tak, przejdź się i jeśli koło będzie cieplejsze podnieś auto i zakrec kołem, zobaczysz w ten sposób czy zacisk odbija, jak będzie się ciężko koło kręcić to ewidentnie zacisk nie oddaje
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Jarek1988
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 426
Rejestracja: 08 gru 2013, 17:06
Lokalizacja: LUB

Post autor: Jarek1988 » 29 wrz 2018, 19:14

danishow linki nie są za mocno naciągnięte, mechanik sprawdzał i mniejsze naciągnięcie to już za luźne by było. Dźwignia wg mnie chodzi normalnie. Zresztą nawet na niewielkim pochyleniu jak zwolnię ręczny to samochód swobodnie się toczy. pb41ns niby już ten sposób był sprawdzany ale może mechanik trafił na moment, że wtedy nic nie blokowało bo ta sytuacja nie jest za każdym razem. W piątek rano jechałem do roboty (ok. 12 km) to wszystko było ok, wracałem po południu kiedy na dworze było dużo cieplej to już czułem, że coś ociera i pod domem felga co prawda niewiele ale cieplejsza w porównaniu z innymi. Dzisiaj zrobiłem 80 km i kompletnie nic się nie działo (chociaż ze 2 razy słyszałem to lekkie pukanie przy hamowaniu z niewielkich prędkości). Zamówiłem już na podmianę inne zaciski, zobaczymy czy to coś zmieni.
Jeśli to nie pomoże to zostanie wymiana pompy i serwa bo nic innego już chyba się nie wymyśli.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 12 paź 2018, 22:01

elastyczny przewód rozwarstwiony pewnie jak jest ciepło to jest elastyczny i płyn wraca jak zimniej się robi to guma twarda i blokuje powrót płynu
To mechanik nie zmienił elastycznego przewodu gumowego ?

PanMariusz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 25 lis 2017, 20:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PanMariusz » 18 lis 2018, 19:18

A sprawdzałeś czy kiedy wracasz z gorącym kołem to w obu kołach masz podobny luz miedzy klockiem a tarczą? A więc czy zaciski w obu kołach odbijają w odpowiedni sposób?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl