[D2 FL ALL ] 00283-Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
- -V-I-R-U-S-
- Forum Audi A8
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
- Lokalizacja: warm-maz
[D2 FL ALL ] 00283-Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
Koledzy potrzebuję pomocy
Od kilku tygodni co jakiś czas (sporadycznie) zapalają się kontrolki ABS ESP. Gdy zgaszę silnik i odpalę ponownie wszystko gaśnie.
Dzisiaj sprawdziłem VCDS'em no i jest zapisany błąd:
00283-Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
czyli czujnik lewe przednie koło.
Co to może być? Zamawiać już nowy przewód z czujnikiem?
Dodam jeszcze, że jak dojeżdżam wolno do skrzyżowania to przy muskaniu hamulca czuję jakby ABS się załączał (pedał lekko drży) tak też było dzisiaj przy ruszaniu na nierównościach. innych objawów nie ma.
W przyszłym tygodniu mam zamiar zmienić koła i chciałbym się zająć tym tematem
pozdrawiam wszystkich
Od kilku tygodni co jakiś czas (sporadycznie) zapalają się kontrolki ABS ESP. Gdy zgaszę silnik i odpalę ponownie wszystko gaśnie.
Dzisiaj sprawdziłem VCDS'em no i jest zapisany błąd:
00283-Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
czyli czujnik lewe przednie koło.
Co to może być? Zamawiać już nowy przewód z czujnikiem?
Dodam jeszcze, że jak dojeżdżam wolno do skrzyżowania to przy muskaniu hamulca czuję jakby ABS się załączał (pedał lekko drży) tak też było dzisiaj przy ruszaniu na nierównościach. innych objawów nie ma.
W przyszłym tygodniu mam zamiar zmienić koła i chciałbym się zająć tym tematem
pozdrawiam wszystkich
Ostatnio zmieniony 08 mar 2015, 09:22 przez -V-I-R-U-S-, łącznie zmieniany 1 raz.
Kudłaty
- -V-I-R-U-S-
- Forum Audi A8
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
- Lokalizacja: warm-maz
OK. Dziś zabrałem się za dziada. Zdjąłem koło, obejrzałem przewód i co ? cały (organoleptycznie) więc zacząłem rozbierać czujnik i nie było tak kolorowo - odkręcić śrubkę, wyjąć czujnik wyczyścić i założyć. Trochę siłowałem się z czujnikiem bo był dość mocno zapieczony, syf z brudu i rdzy przykleił go do zwrotnicy. po 20min walki udało mi się wycisnąć czujnik. Wyczyściłem papierem wodnym wszystko, łącznie z gniazdem gdzie on siedzi. złożyłem do kupy, wykasowałem błąd i gra, zobaczymy jak długo
Kudłaty
nie będę zakładał nowego tematu bo chodzi mi o ten sam czujnik...
ale u mnie inna sprawa, zwalił się jak zwykle sterownik Bosch 5,3 po cudowaniu i naprawianiu w pewnym momencie wyskoczył sporadycznie błąd właśnie przedniego lewego czujnika ABS, kable wyglądały dobrze, czujnika nie mogłem wyciągnąć przez pół dnia... ale miernikiem mierzyć to działał - oporność się zmieniała wiec zacząłem podejrzewać sterownik. Sterownik padł całkiem i kupiłem drugi, odziwo dalej pokazywał błąd przedniego lewego czujnika tylko na tym świeci mi się żółta kontrolka ABS bez wykrzyknika na fisie na szczęście ale ABS nie działa...
kupiłem z forum więc czujnik, mechanik wymienił czyli stary czujnik rozpieprzył w drobny mak bo nie mógł wyciągnąć, wsadzony nowy czujnik a dalej to samo...
po zimie bez ABS wczoraj przysiadłem przy sterowniku i z miernikiem wyszło że 3 koła mają oporność ok 960ohm a przednie lewe koło na pinach wtyczki 6-7 1300ohm... czyli że cholerny czujnik nie taki czy coś innego może mieć na to wpływ?!
ABSu nawet moge nie mieć, ale wkurza mnie ta żółta kontrolka na desce
ale u mnie inna sprawa, zwalił się jak zwykle sterownik Bosch 5,3 po cudowaniu i naprawianiu w pewnym momencie wyskoczył sporadycznie błąd właśnie przedniego lewego czujnika ABS, kable wyglądały dobrze, czujnika nie mogłem wyciągnąć przez pół dnia... ale miernikiem mierzyć to działał - oporność się zmieniała wiec zacząłem podejrzewać sterownik. Sterownik padł całkiem i kupiłem drugi, odziwo dalej pokazywał błąd przedniego lewego czujnika tylko na tym świeci mi się żółta kontrolka ABS bez wykrzyknika na fisie na szczęście ale ABS nie działa...
kupiłem z forum więc czujnik, mechanik wymienił czyli stary czujnik rozpieprzył w drobny mak bo nie mógł wyciągnąć, wsadzony nowy czujnik a dalej to samo...
po zimie bez ABS wczoraj przysiadłem przy sterowniku i z miernikiem wyszło że 3 koła mają oporność ok 960ohm a przednie lewe koło na pinach wtyczki 6-7 1300ohm... czyli że cholerny czujnik nie taki czy coś innego może mieć na to wpływ?!
ABSu nawet moge nie mieć, ale wkurza mnie ta żółta kontrolka na desce
ABS może też się zapalać przez nie równe opony lub ściąganie samochodu na którąś stronę, jak jedna opona jest bardziej zużyta (wystarczy 0,5-1 mm)to po jakimś czasie może wyskoczyć błąd abs-u dlatego że komputer zlicza obroty kół i w jednym występuje ich więcej.
Kierownica jak jest lekko skręcona podczas jazdy na wprost to też wyskoczy błąd abs względem danych zebranych z czujnika kąta skrętu (jazda na wprost, kiera skręcona a czujniki abs zliczają te same obroty kół).
Obydwa te przypadki padły też na mnie i udało mi się je zlikwidować, a błąd ABS pojawiał się po przejechaniu 5-20 km w zależności od krętości drogi.
Kierownica jak jest lekko skręcona podczas jazdy na wprost to też wyskoczy błąd abs względem danych zebranych z czujnika kąta skrętu (jazda na wprost, kiera skręcona a czujniki abs zliczają te same obroty kół).
Obydwa te przypadki padły też na mnie i udało mi się je zlikwidować, a błąd ABS pojawiał się po przejechaniu 5-20 km w zależności od krętości drogi.
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Re: 00283-Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
Jakis kontekst błedu? Tego nie podałes.-V-I-R-U-S- pisze: Dzisiaj sprawdziłem VCDS'em no i jest zapisany błąd:
00283-Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
Jesli pedął drzy to mozliwe jest zabrudzenie, pekniecie koronki lub wysuniecie czujnika
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
- -V-I-R-U-S-
- Forum Audi A8
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
- Lokalizacja: warm-maz
Witam
Po kilku miesiącach spokoju, problem ponownie powrócił. Może pojawiłby się wcześniej ale bardzo mało jeżdżę i nie dałem mu powodu
Po sprawdzeniu kompem (wystąpił ten sam błąd) postanowiłem jeszcze raz wyjąć czujnik.
Czujnik nie nosił śladów zabrudzenia czy uszkodzenia mechanicznego więc postanowiłem przejrzeć jeszcze cały przewód aż do kostki. Wszystko wyglądało dobrze, bez przetarć, bez pęknięć.
Na koniec, przez otwór czujnika sprawdziłem stan koronki ABS i moim oczom ukazało się to
Jak widać na zdjęciu, koronka jest w jednym miejscu uszkodzona i tu wysuwam do was pytanie:
Czy jest to część wymienna, czy mam wymienić cały przegub jeżeli cały to proszę podpowiedzcie producenta.
pozdrawiam
Kudłaty
Po kilku miesiącach spokoju, problem ponownie powrócił. Może pojawiłby się wcześniej ale bardzo mało jeżdżę i nie dałem mu powodu
Po sprawdzeniu kompem (wystąpił ten sam błąd) postanowiłem jeszcze raz wyjąć czujnik.
Czujnik nie nosił śladów zabrudzenia czy uszkodzenia mechanicznego więc postanowiłem przejrzeć jeszcze cały przewód aż do kostki. Wszystko wyglądało dobrze, bez przetarć, bez pęknięć.
Na koniec, przez otwór czujnika sprawdziłem stan koronki ABS i moim oczom ukazało się to
Jak widać na zdjęciu, koronka jest w jednym miejscu uszkodzona i tu wysuwam do was pytanie:
Czy jest to część wymienna, czy mam wymienić cały przegub jeżeli cały to proszę podpowiedzcie producenta.
pozdrawiam
Kudłaty
Kudłaty
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
w FL przegub razem z koronką występuje , nie widze żeby było można kupić osobno .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Tak na zdjęciu powiem szczerze widać że jest mini ubytek ale nie jestem pewien czy wystarczający żeby wywalało błąd. U mnie korona była w podobnym stanie. Ja u siebie też długo walczyłem z czujnikami (przednimi). A najwięcej z lewym. Mierzyłem go po milion razy miernikiem wyginając go co centymetr w każdą stronę i zawsze było ładnie 960 omów. Aż w końcu poszedłem po rozum do głowy - chwyciłem czujnik jedną ręką a koniec przewodu drugą i naciągnąłem go solidnie jednocześnie skręcając. Wynik był taki że przy mocnym naciąganiu wyszła na mierniku przerwa. Po rozkrojeniu izolacji znalazłem przerwę i po naprawie do dzisiaj (ponad rok) cisza i spokój. Tak więc trzeba te przewody nieraz solidnie pomęczyć żeby wykryć wadę.
Miskov51