części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] [BFM+LPG] banalnych pytań ciąg dalszy

Alek6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 17 sie 2022, 12:27
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Alek6 » 27 gru 2022, 10:50

Obiecanych zdjęć kilka.

A tematów do naprawy dalej sporo.
np. Sterowniki drzwi,... drzwi same się zatrzaskują podczas jazdy i nie odblokowywują po zatrzymaniu!?. Przednie drzwi i do kierowcy i od pasażera nie "widzą" że się są otwarte!.
Podczas otwierania gdy naciśniesz klamkę i tak do ok 1cm.. sterownik widzi otwarte drzwi. Gdy dalej otworzysz drzwi sterownik rozpoznaje je jako zamknięte.?


Szczerze to jeszcze nic nie czytałem na forum i internecie w tym temacie, ale to jest troszkę "irytujące"


W tym podejściu zrobiłem:

-Wyciek płynu spryskiwaczy
-Uruchomienie spryskiwaczy reflektorów
-Przelutowanie uszkodzonej wiązki czujników parkowania przód
-Wymianę uszkodzonego czujnika parkowania tył
-Zmianę uszczelnień i pierścienia w kompresorze pneumatyki
-To co na zdjęciach (przelutowanie sterownika ABS i uszkodzonej wiązki)
-Uszczelnienie delikatnego wycieku przy zbiorniku oleju wspomagania

A do zrobienia jest dość długa lista
typu te sterowniki drzwi, podświetlenia tablicy rej., brak syreny, czujniki parkowania zmienię sterownik na "z wizualizacją", błędy od pływaków w baku, pneumatyka minimalnie puszcza miech z tyłu ale to tak mini,. irytujące przytkane nagrzewnice (a mamy ziemę!). O niedziałający przycisk od otwierania bagażnika? (podpowie ktoś co to może być?). Automatycznie otwieranie klapy bagażnika nie daje rady się podnieść, trzba go ręką unieść.. i błędy od miliona czujników... ale to nie wszystko na raz ;)


Udanego Nowego roku!.
A dla Sebastiana jeszcze raz Dziękuje za zaangażowanie :)

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 28 gru 2022, 17:10

Alek6 pisze:drzwi same się zatrzaskują podczas jazdy i nie odblokowywują po zatrzymaniu!?
Drzwi się ryglują jak ruszysz i przekroczysz chyba 20 km/h po zatrzymaniu nie otworzą się dopóki nie wyjmiesz kluczyka ze stacyjki, można to wyłączyć w MMI
Alek6 pisze:Przednie drzwi i do kierowcy i od pasażera nie "widzą" że się są otwarte!.
Najprawdopodobniej krańcówki w zamkach.

Co do ABS widzisz tak jak pisałem na początku o tych kabelkach.
Alek6 pisze:Zmianę uszczelnień i pierścienia w kompresorze pneumatyki
Sprawdziłeś drożność trójnika przy głowicy kompresora ? jak nie drożny to pierścień wykończy się za parę miesięcy.

Alek6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 17 sie 2022, 12:27
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Alek6 » 03 sty 2023, 19:44

Piszę tą odpowiedź co najmniej trzeci dzień ;) i nie mogę wysłać.


-Ryglowanie drzwi tak po przekroczeniu dokładnie 15km/h i do wyciągnięcia kluczyka. Działa OK! (zaskoczenie)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Marcin2013 pisze: Sprawdziłeś drożność trójnika przy głowicy kompresora ? jak nie drożny to pierścień wykończy się za parę miesięcy.
Trójnik?, a jak on wygląda?. Bo jakoś nie mogę skojarzyć o czym piszesz?.


A i tak koło weekędu będę tam zaglądał, bo muszę ściągnąć nadkole ponownie, błąd do czujnika wysokości zawieszenia (ten mały przykręcony do wahacza).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Podświetlenie tablicy i bagażnik:
Zrobiłem podświetlenie. Boże jak te led'y łupią po oczach!, chyba okleję je jakąś folią przyciemnianą!.

Jak napisał dice111 z podejrzanym awatarem w wątku:
d3-all-oswietlenie-tablicy-rejestracyjnej-vt27139.htm
dice111 pisze:Fajnie, ale ja tam wychodzę z założenia - im tablice mniej widoczne tym lepiej ;p
Coś w tym racji jest


Sprawdziłem przy okazji, sam przycisk od otwierania bagażnika, i przycisk i kable w okolicy są oki,. gdzieś będzie przerwany przewód, może w tych peszlach idących od karoserii do klapy. Ciekawe z której strony są te od przycisku bagażnika? bo przewody idą i z lewej i z prawej.

Kod: Zaznacz cały

00892 - Przycisk zamka tylnej klapy baga¿nika (F248) 
            007 - Zwarcie z mas¹
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I super ważne pytanie Sterownik ABS, PIN 5 - GND Masa. Wie ktoś może gdzie on jest przykręcony do "budy"?? na tym pinie mam ponad 200ohmów!, nie ma dobrego połączenia!.






Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 544
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 03 sty 2023, 22:00

Pobierz sobie oba załączniki.

Zmień im nazwy odpowiednio:

A8_D3_2003_BFM_masy.001.zip => A8_D3_2003_BFM_masy.zip.001
A8_D3_2003_BFM_masy.002.zip => A8_D3_2003_BFM_masy.zip.002

Wypakuj a otrzymasz PDF ze zdjęciami gdzie są rozlokowane masy w D3.
Niestety forum nie pozwala załadować pliku powyżej 555kb

Dobre podejście do tematu jeśli chodzi o poszukiwanie usterek <okok>
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Alek6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 17 sie 2022, 12:27
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Alek6 » 04 sty 2023, 22:05

sssebek pisze: Dobre podejście do tematu jeśli chodzi o poszukiwanie usterek <okok>
A dziękuje ;) - kilka razy coś się w życiu mi udało naprawiać. Więc i jakiś standard na tyle ile moje amatorskie podejście do mechaniki pozwoli staram się zachować. :)


Nie wiem jak się odwdzięczyć!. Dziękuje za plik!.
Chociaż po rozpakowaniu jedyne co pomyślałem to "ojojoj mama miała tych mas, nie będzie łatwo"


Dzięki jeszcze raz
i pewnie niebawem opowiem o sukcesach,.. i znalezionych kolejnych problemach ;)

Marcin2013
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1490
Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
Lokalizacja: SOsnowiec

Post autor: Marcin2013 » 06 sty 2023, 08:46

Alek6 pisze:Trójnik?, a jak on wygląda?. Bo jakoś nie mogę skojarzyć o czym piszesz?.
A więc tak można wymienić samą głowicę wraz z pierścieniem,ale trzeba spełnić dwa warunki:

- roznitować cztery nity zaznaczone na rysunku i dokładnie wyczyścić cały syf ze szczotek itd...

- NAJWAŻNIEJSZE trzeba udrożnić trójnik który się zapycha prawdopodobnie od syfu ze
szczotek i wysokiej temperatury powodując uszkodzenia pierścienia i cylindra dlatego że
kompresor zasysa świeże powietrze do głowicy od tyłu kompresora przez wirnik wraz ze
wszystkim syfem, a powinien przez trójnik który się zapycha, trójnik ciężko wyciągnąć z głowicy można go udrożnić bez wyciągania np. gwoździem i to cała tajemnica której nie zdradzą firmy regenerujące :P

jeszcze przed operacją trzeba sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik,sprawny powinien pobierać ok 20A


Obrazek

Alek6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 19
Rejestracja: 17 sie 2022, 12:27
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Alek6 » 08 sty 2023, 22:07

Dzięki chłopaki Marcin Sebastian!. Kupę dobrej pracy dla mnie robicie dzieląc się materiałami i doświadczeniem. Nawet nie wiem jak podziękować!.

Niech wam vcds'y nie straszą choinką błedów haha



Na razie mnie jakieś choróbsko łamie więc nie siedziałem w zimnym garażu. Ale jak tylko lepiej się poczuję idę dostać się do trójnika :))


Dziękuje!


//edit
Oo a tutaj jest taki przycisk "pomógł" ;)
Mogę w jednym temacie dwóm osobą kliknąć?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl