części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Błąd napięcia zasilania hamulca postoj

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Błąd napięcia zasilania hamulca postoj

Post autor: paweldzwo » 16 paź 2017, 21:21

Witam serdecznie drogich kolegów,

Mam od wczoraj mały problem i prosiłbym o pomoc.

Od kiedy kupiłem auto jeśli korzystałem z hamulca postojowego to czasami po zamknięciu auta pilotem nagle po 2-3 sekundach słychać było samoczynne kilkukrotne otwieranie się i zamykanie zacisku albo zacisków, tak jak samoczynnie się zaczynało tak samo samoczynnie przestawało więc odpuściłem sobie temat.

Wczoraj po raz kolejny doszło do takiej chwili po czym jak przyszedłem do auta i włączyłem zapłon nagle kilka kontrolek na liczniku związanych z hamulcem łącznie z mrygającą diodą na przycisku hamulca postojowego.

Po podłączeniu widnieje błąd 02432 napięcie zasilania silnika lewego hamulca postojowego- obwód nieprawidłowy ewentualnie układ otwarty.

Prosiłbym o diagnozę, dziś miałem chwilę wyczyściłem kostkę ale nic to nie pomogło, sprawdziłem napięcie na kostce 4 pinowej to największe jakie ustaliłem napięcie to trochę ponad 9V.

Jak podłączyć silniczek na krótko, są 4 piny i nie wiem do których dać napięcie. Z góry dzięki za zainteresowanie .
Ostatnio zmieniony 22 paź 2017, 14:38 przez paweldzwo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 17 paź 2017, 10:09

paweldzwo pisze:Od kiedy kupiłem auto jeśli korzystałem z hamulca postojowego to czasami po zamknięciu auta pilotem nagle po 2-3 sekundach słychać było samoczynne kilkukrotne otwieranie się i zamykanie zacisku albo zacisków, tak jak samoczynnie się zaczynało tak samo samoczynnie przestawało więc odpuściłem sobie temat.
Jest to prawidłowe zachowanie, bo auto czasem wykonuje taką procedurę aby sprawdzić grubość okładzin z tyłu. Tak mi to zostało kiedyś dano wytłumaczone :) Jeśli używa się często ręcznego to ta procedura się prawie nie pojawia :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 19 paź 2017, 16:03

postaram się zdiagnozować silniczek, wymontuję i dam go na sprawną prawą stronę, zobaczę jaki będzie efekt bo jednak do silniczka dochodzi 9V więc podłączanie 12v po akumulatorze może nie będzie zbyt dobrym pomysłem...?

[ Dodano: 2017-10-19, 16:03 ]
jak dostać się do środka silniczka?

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 19 paź 2017, 16:28

Zamieniałeś stronami ? Lepiej najpierw zamień żeby wykluczyć wiązkę - bo często gniją niestety przewody . Ja u siebie już z jednej strony zmieniałem a objawy miałem takie same jak u Ciebie .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 19 paź 2017, 16:38

Tak właśnie zrobiłem, niesprawny z lewej dałem na prawą stronę, po włączeniu zapłonu czuć na tym niesprawnym silniczku minimalny ruch, przy zaciąganiu ręcznego lub spuszczaniu również czuć minimalny ruch, podejrzewam że coś go blokuje.

Gdybym rozebrał obudowę to jeszcze dałbym prąd bezpośrednio na silniczek ale nie mogę tego dziadostwa rozebrać, kruszy mi się ten plastik jak próbuje go odgiąć śrubokrętem po podgrzaniu opalarką, tylko do silnika dochodzi 9V a aku ma 12V ale chyba nic się silniczkowi nie stanie jak przez chwilę dostanie 12? :)

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 19 paź 2017, 17:52

Fotka jak wygląda dekielek po zdjęciu :
Obrazek

Obrazek
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 19 paź 2017, 19:37

paweldzwo pisze:Gdybym rozebrał obudowę to jeszcze dałbym prąd bezpośrednio na silniczek ale nie mogę tego dziadostwa rozebrać, kruszy mi się ten plastik jak próbuje go odgiąć śrubokrętem po podgrzaniu opalarką, tylko do silnika dochodzi 9V a aku ma 12V ale chyba nic się silniczkowi nie stanie jak przez chwilę dostanie 12? :)
Jedź brzeszczotem lekko jak Ci się zintegrowała z całością i podważaj śrokrętem, w końcu puści, potem i tak to wszystko trzeba klejem oblecieć. U mnie w temacie na zdj dobrze widać jak to trzyma:
http://www.a8team.pl/d3-all-ebc-elektry ... t21461.htm
Black Cars Matters

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 20 paź 2017, 17:48

jeden obudowa bardziej zmasakrowana ale nabrałem wprawy i drugi mimo że był dobry silniczek postanowiłem że też go przeczyszczę i poszło dużo prościej... skleiłem na Dirko, ciekawe czy wytrzyma, bo działa na tą obudowę dość spora siła w momencie przekazywania napędu na zacisk... zrobiłem próbny rozruch to kręci się cały czas silniczek ale zacisku nie zamyka... muszę zrobić jakąś adaptację po tym demontażu?

[ Dodano: 2017-10-20, 17:48 ]
podrzuci ktoś info dlaczego silniczek kręci z 10 sekund, po czym zamyka zacisk, ale już w drugą stronę żadnej reakcji na przycisk, stoi w miejscu, słychać tylko krótki odgłos i nic się dalej nie dzieje...

leon0376
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 411
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:56
Lokalizacja: FR

Post autor: leon0376 » 21 paź 2017, 13:57

Wkoduj grubosc klocka bo odlaczales silniczki od źródła energii.
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla

mario3231
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 108
Rejestracja: 06 mar 2016, 15:41
Lokalizacja: siedlce

Post autor: mario3231 » 22 paź 2017, 13:18

Witam.Miałem podobnie na sucho silniczek chodził a po podłączeniu do auta już nie . Okazało się że padł moduł od sterowania . Znajduje się pod akumulatorem . Sprawdż jeszcze przejścia od wtyczki tego modułu do wtyczki co wpinasz w silniczek może coś nie łączy. Jak masz przejścia to na 100 procent moduł .

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 22 paź 2017, 17:37

prawy silniczek był sprawny, wszystko było z nim ok, a po odłączeniu kostki i ponownym podłączeniu zaczęły się kłopoty także na moduł bym nie stawiał... po prostu zrobię tą adaptację, jeśli jeden klocek ma około 5mm a drugi około 8mm to którą wartość podać? :)

mario3231
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 108
Rejestracja: 06 mar 2016, 15:41
Lokalizacja: siedlce

Post autor: mario3231 » 22 paź 2017, 19:46

Opiszę Ci swoją sytuację . Wymieniłem klocki , zrobiłem adaptację odpaliłem auto i pojawiła się choinka na desce od hamulców . Podpinam kompa i błąd brak napięcia w prawym silniczku. Sprawdzam silniczek na sucho działa, podpinam silniczek pod lewy zacisk działa ,sprawdzam przejścia na przewodach wszystko ok. Wymieniłem moduł i hamulec wrócił błędy zniknęły . Jeśli silniczek działa na sucho ( po podpięciu bezpośrednio do akumulatora ) i nie masz przerwanych przewodów to obstawiam moduł . Ja tak miałem nie wiem czemu się rozsypał ale tak właśnie miałem.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 22 paź 2017, 20:22

Moduly te czesto padaja lub sypia bledami (o ile te same w VCDSie mozna olac o tyle P na FISie straszy).
Pamietac tez o wlasciwiej adaptacji, bo malo kto pamieta by zablokowac kierownice.
Black Cars Matters

paweldzwo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 320
Rejestracja: 20 kwie 2015, 23:20
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: paweldzwo » 22 paź 2017, 20:52

mario3231 pisze:Opiszę Ci swoją sytuację . Wymieniłem klocki , zrobiłem adaptację odpaliłem auto i pojawiła się choinka na desce od hamulców . Podpinam kompa i błąd brak napięcia w prawym silniczku. Sprawdzam silniczek na sucho działa, podpinam silniczek pod lewy zacisk działa ,sprawdzam przejścia na przewodach wszystko ok. Wymieniłem moduł i hamulec wrócił błędy zniknęły . Jeśli silniczek działa na sucho ( po podpięciu bezpośrednio do akumulatora ) i nie masz przerwanych przewodów to obstawiam moduł . Ja tak miałem nie wiem czemu się rozsypał ale tak właśnie miałem.
Generalnie to nie robiłem jeszcze adaptacji, więc może to jest przyczyną, generalnie silniczek po zaciągnięciu ręcznego kręci się kilka sekund po czym w końcu zaciąga hamulec ale robi to tylko raz, nie chce już potem spuścić ręcznego

dice111 pisze:Pamietac tez o wlasciwiej adaptacji, bo malo kto pamieta by zablokowac kierownice.
Możesz rozwinąć temat, o co chodzi z tym blokowaniem kierownicy, bo nigdy nie zagłębiałem się w temacie adaptacji hamulców? czy muszę podać dokładną grubość klocków? Jeśli jeden jest grubszy a jeden cieńszy to jaką wartość podać

mario3231
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 108
Rejestracja: 06 mar 2016, 15:41
Lokalizacja: siedlce

Post autor: mario3231 » 22 paź 2017, 21:04

Też tam miałem chwilę kręcił a później stał . Jak masz możliwość pożyczenia modułu to pożycz i podmień obstawiam moduł . Tez myślałem ze to coś innego ale jednak moduł . Koszt 50 zł .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl