części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D4 ALL ] Wibracje z tylu podczas rozgrzanych hamulców.

Liwian
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 17 cze 2018, 18:42
Lokalizacja: UK

[D4 ALL ] Wibracje z tylu podczas rozgrzanych hamulców.

Post autor: Liwian » 30 lis 2018, 00:06

Witam.
Mam taki problem że jak porządnie rozgrzeja się hamulce to w wibracje wpada auto z tylu dzieje się tylko po kilku ostrych hamowaniach z dużych prędkości jak hamulce ostygną to wraca do normy i gładko się hamuje. Tarcze wymieniłem dwukrotnie obecnie założone najlepsze jakie znalazłem przed ceramicznymi sytuacja się powtarza klocki też nowe już sam nie wiem. Ewidentnie jest to związane z wysoką temperatura. Czy jakiś element zawieszeni może to powodować.

walus30

Re: Wibracje z tylu podczas rozgrzanych hamulców.

Post autor: walus30 » 30 lis 2018, 09:17

Liwian pisze:Witam.
Mam taki problem że jak porządnie rozgrzeja się hamulce to w wibracje wpada auto z tylu dzieje się tylko po kilku ostrych hamowaniach z dużych prędkości jak hamulce ostygną to wraca do normy i gładko się hamuje. Tarcze wymieniłem dwukrotnie obecnie założone najlepsze jakie znalazłem przed ceramicznymi sytuacja się powtarza klocki też nowe już sam nie wiem. Ewidentnie jest to związane z wysoką temperatura. Czy jakiś element zawieszeni może to powodować.
Mam tak samo, szczególnie z dużych prędkości na autostradzie przy ostrym hamowaniu.
Przy spokojnej jeździe nic się nie dzieje, przypuszczam , że hamulce są słabo wydajne ( u mnie nowe klocki ATE z tyłu wystarczyły na 25 Tk, koledze na 15 Tk) nie wiem dlaczego ale tył hamuje mocniej niż przód w tym aucie - to nawet widać jak koła się brudzą

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 5158
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Re: Wibracje z tylu podczas rozgrzanych hamulców.

Post autor: dice111 » 30 lis 2018, 10:46

Liwian pisze:Mam taki problem że jak porządnie rozgrzeja się hamulce to w wibracje wpada auto z tylu dzieje się tylko po kilku ostrych hamowaniach z dużych prędkości jak hamulce ostygną to wraca do normy i gładko się hamuje.
Gdyby wibracje pozostawały tzn, że prawdopodobnie źle docierasz klocki i tym samym niszczysz tarcze, ale skoro to mija to widocznie przegrzewasz heble. Jak odczuwasz te wibracje, że mówisz tylko o tyle a na kierownicy nic nie czuć ? To przód bierze na siebie większa prace.
walus30 pisze:przypuszczam , że hamulce są słabo wydajne
Mam setup z D4 u siebie i narzekać nie mogę. Z tym, że fabryczny pozostał akurat u mnie tylny zacisk.
walus30 pisze:tył hamuje mocniej niż przód w tym aucie - to nawet widać jak koła się brudzą
Gdyby tak było to byś się zabił
Black Cars Matters

walus30

Post autor: walus30 » 30 lis 2018, 10:47

dice111 pisze:[quote="walus30" tył hamuje mocniej niż przód w tym aucie - to nawet widać jak koła się brudzą
Gdyby tak było to byś się zabił[/quote]

to czemu klocki z tyłu zużywają się znacznie szybciej?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 5158
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 30 lis 2018, 11:04

To może wynikać z kilku opcji: siły hamowania (w starszych samochodach był za to odpowiedzialny korektor) a wiec usterki, pracy ESP, częściowo ponoć i z EBC, stylu jazdy, grubości, jakości i rodzaju samego klocka i tarczy itd. Są jednak samochody w których jest to normalne (mowię o zużyciu, nie sile hamowania).
Black Cars Matters

walus30

Post autor: walus30 » 30 lis 2018, 11:23

dice111 pisze:To może wynikać z kilku opcji: siły hamowania (w starszych samochodach był za to odpowiedzialny korektor) a wiec usterki, pracy ESP, częściowo ponoć i z EBC, stylu jazdy, grubości, jakości i rodzaju samego klocka i tarczy itd. Są jednak samochody w których jest to normalne (mowię o zużyciu, nie sile hamowania).
U mnie przód (400mm tarcze) prawie nie ruszony, a tył szybciej idzie znacznie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D4 (2009 - 2017)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl