za moto.interiaS8 plus napędza co prawda ten sam, 4-litrowy silnik V8 biturbo, ale teraz rozwija on 605 KM, a więc o 85 KM więcej, niż S8. Znacznie wzrósł także maksymalny moment obrotowy - wynosi teraz, przy użyciu funkcji overboost, 750 Nm (o 100 Nm więcej).
Taki przyrost mocy ma naturalnie odzwierciedlenie w osiągach - S8 plus rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 3,8 s (wynik lepszy o 0,3 s), co sprawia, że jedynym szybszym modelem w gamie Audi jest R8. Prędkość maksymalna to wciąż, elektronicznie ograniczone, 250 km/h. Za dopłatą możemy jednak ten ogranicznik przesunąć do 305 km/h.
Wraz ze wzrostem mocy, producent zdecydował się na zmodyfikowanie pneumatycznego zawieszenia i adaptacyjnego układu kierowniczego, aby zapewnić jeszcze lepsze prowadzenie. W wyposażeniu seryjnym znalazły się ceramiczne hamulce wzmocnione włóknem szklanym, a o odpowiednie wrażenia akustyczne dba zmieniony układ wydechowy.
Wizualnie trudno odróżnić S8 plus od innych wersji tej limuzyny. Osoby chcące się wyróżnić mogą zdecydować się na wykończone włóknem węglowym spojler na tylnej klapie, lusterka, a także elementy tylnego dyfuzora. Seryjnie natomiast otrzymamy lakierowany na czarno grill oraz obramowanie szyb.
Wnętrze również utrzymano w czarnej kolorystyce, którą urozmaicają czerwone przeszycia skórzanej tapicerki. Do wykończenia kabiny użyto także alcantary, włókna węglowego, aluminium i lakieru fortepianowego.
http://www.netcarshow.com/audi/2016-s8_plus/