części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 ] Sygnał spalania ECU-zegary

nosmaster
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 27 mar 2016, 08:56
Lokalizacja: Augustów

[D2 97 ] Sygnał spalania ECU-zegary

Post autor: nosmaster » 08 lut 2018, 16:37

Witajcie, może ktoś z was wie na jakiej podstawie FIS wylicza spalanie? Chodzi mi dokładnie o to jakiego sygnału potrzebują zegary aby obliczyć spalanie, co to jest czy jest to sygnał cyfrowy jakiś analogowy czy np czas wtrysku? Za jakiekolwiek informacje będę wdzięczny.
Wyjaśniam po co mi to:
S8 D2 97r obecnie moc ok 450~500hp, docelowo ponad 600 auto nie ma oryginalnego ECU, jest odpalone na Ecuasterze EMU Black i z racji tego, że zabrnąłem już zbyt daleko aby tworzyć układ Bi-ECU chciałem jakoś wysterować FISa z EMU bo obecnie jedyna informacja jaką mogę z niego odczytać to średnia prędkość. EMU obsługuje szynę CAN.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 08 lut 2018, 20:52

Czas wtrysku. Przy okazji poka jak to lata i co tam było modzone się pochwal.
Black Cars Matters

nosmaster
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 27 mar 2016, 08:56
Lokalizacja: Augustów

Post autor: nosmaster » 10 lut 2018, 14:10

http://www.racingforum.pl/S8-D2-Turbo-t ... 43131.html
cały projekt opisany.
Wracając do tematu jak to wygląda? Podpięty jest któryś wtrysk pod jakiś przewód od zegarów?

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3526
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 10 lut 2018, 14:16

no proszę cię... jeżeli już to ecu podaje zegarom w jakiś sposób jaki jest czas
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

nosmaster
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 27 mar 2016, 08:56
Lokalizacja: Augustów

Post autor: nosmaster » 10 lut 2018, 15:02

Fajnie by było nie gdybać tylko jakieś konkrety?

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 10 lut 2018, 18:07

nosmaster, ta informacja przekazywana jest na FIS szyną CAN, sterownik silnika wylicza to na podstawie czasu wtrysku i podciśnienia w kolektorze ssącym. Szczerze wątpię byś mógł wygenerować odpowiedni sygnał z innego sterownika <bezradny>

nosmaster
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 119
Rejestracja: 27 mar 2016, 08:56
Lokalizacja: Augustów

Post autor: nosmaster » 11 lut 2018, 10:21

Własnie o to chodzi, że gdyby to było po CAN to EMU obsługuje zegary z grupy VW a wątpię żeby tak było bo obroty idą analogowo, kontrolka błędów i wiele innych to sygnały analogowe. Chyba że to jakeś takie "pół CAN" jakby przejściówka lub jakoś zupełnie inaczej przekazywana cyfrowo informacja. Istnieje jeszcze takie urządzenie jak FIS controll ktore umozliwia wyświetlanie przez FIS dowolnej zawartości ale trochę to kosztuje niestety.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 11 lut 2018, 22:50

O tym, że info o spalaniu przesyłane jest CANem przeczytałem w którymś z SSP (Selbststudiendienprogramm) który dotyczył komunikacji między sterownikami w naszych ósemkach.
Co do FIS-Control to już miałem to w rękach, fajna sprawa dla indywidualnych projektów ...no ale i dosyć droga, trzeba około 300 euronów wydać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl