![]() |
![]() |
![]() |
[S8 D2 98 ] Wskaźnik paliwa źle pokazuje
-
- Forum Audi A8
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:54
- Lokalizacja: Kraków
[S8 D2 98 ] Wskaźnik paliwa źle pokazuje
Witam. Mam Audi S8 98.r 4.2 V8. od 2 lat czyli odkąd go kupiłem paliwo kończy się na 1/4 baku. Wymieniłem czujnika paliwa znajdujący się w bagażniku i nic. Jak podpinam VAGa i sprwadzam kontrolki to wszystkie "idą" od 0 do fulla i wracają i stają w połowie czyli jest ok z kontrolkami (tak mi się wydaje) Pompa była wymieniana wraz z koszem więc nie było (celowania i trafiania samą pompą w kosz tylko całość) Nigdy niewiem ile paliwa jest więc bardzo prosiłbym o pomoc co z tym zrobić.
Z góry dziekuję
Z góry dziekuję
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2012, 19:10 przez Sylas25, łącznie zmieniany 1 raz.
- mdamian
- Super Klubowicz
- Posty: 2817
- Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
- Lokalizacja: 3-miasto
Zalej go do pełna i zobacz ile wejdzie , na rezerwie powinno być około 10-12Lpb .
Jeśli nie ciągnie do dołu to wina montażu pompy .
Jeśli nie zaciąga od 1/4 ( około 20L) zbiornika to wyjmij pompę z kosza i zobacz czy jest tam taki czarny mały króciec (powinny być dwa , mały i duży) ;-)
Jeśli nie ciągnie do dołu to wina montażu pompy .
Jeśli nie zaciąga od 1/4 ( około 20L) zbiornika to wyjmij pompę z kosza i zobacz czy jest tam taki czarny mały króciec (powinny być dwa , mały i duży) ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

- mdamian
- Super Klubowicz
- Posty: 2817
- Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
- Lokalizacja: 3-miasto
Od zera do początku rezerwy powinno być około 10-12L pb , o 1/4 zbiornika powinno być około 20 litrów .
A na ile km masz jeszcze PB ( ile pokazuje komputer jak nie chce już odpalić ??)
A na ile km masz jeszcze PB ( ile pokazuje komputer jak nie chce już odpalić ??)
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

-
- Forum Audi A8
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:54
- Lokalizacja: Kraków
na 1/4 mam koniec paliwa. Pokazuje coś chyba około 180 km ale teraz nie jestem pewien. Już w ten sposób zatarłem pompę jak zapalałem bo nie wiedziałem że nie ma paliwa. Jak zatarłem to kupiłem całą kompletną z koszem i mechanik mi przekładał. Nie jakiś " Pan Kazik" w stodole tylko gość który naprawia fajne wózki czyli vw pheaton, vw passat W8 i robił koledze górę silnika w s8 bo poszła uszczelka pod głowicą i robił obie itp itd. Wymieniałem czyjnik paliwa ( taka pałka z skalą) i nic nie dało jest to samo. Na jednym i drugim pokazuje to samo. Myślałem jeszcze że może jest gdzieś coś zaśniedziałe a podobno czujnik działa na zasadzie oporności. Mierzył sąsiad elektronik obydwa i jak się przesuwa ten pływak to oporność się zmienia i nie ma żadnych "dziur" ani skoków na jednym ani drugim.myślałem żeby go zalać do fulla tylko jak go wtedy skalibrować żeby ustawić full.
- mdamian
- Super Klubowicz
- Posty: 2817
- Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
- Lokalizacja: 3-miasto
Kolego jak samochód nie chce odpalić wyjmij pompę paliwa i zobacz czy jest w zbiorniku jeszcze PB .
Może masz pompę od A4 i nie ciągnie tobie do końca paliwa .
To jest dosłownie godzinka zabawy z rozebraniem i złożeniem tego do kupy ;-)
Jak się okaże , że masz faktycznie 1/4 baku i nie ciągnie to czyli nie ciągnie do końca paliwa , a jeśli pokazuje tobie komputer na 180km to raczej obstawiam to żebyś nie szukał oszczędności i kupił pompę od A8 , a nie od A4 ja kupiłem zamiennik za nie całe 200zł i śmiga mi już tak ponad rok na tym .
Ale pompa PB musi mieć 2 króćce od dołu (patrz na foto)
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Może masz pompę od A4 i nie ciągnie tobie do końca paliwa .
To jest dosłownie godzinka zabawy z rozebraniem i złożeniem tego do kupy ;-)
Jak się okaże , że masz faktycznie 1/4 baku i nie ciągnie to czyli nie ciągnie do końca paliwa , a jeśli pokazuje tobie komputer na 180km to raczej obstawiam to żebyś nie szukał oszczędności i kupił pompę od A8 , a nie od A4 ja kupiłem zamiennik za nie całe 200zł i śmiga mi już tak ponad rok na tym .
Ale pompa PB musi mieć 2 króćce od dołu (patrz na foto)
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

-
- Forum Audi A8
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:54
- Lokalizacja: Kraków
mam pompę od S8 oryginał. z rozbitego auta. wolałem kupić oryginał a używany wraz z koszem a nie nową firmy "krzak". Nie od A8 tylko od S8. Chyba jednak będzie potrzeba podjechania do mechanika bo jeśli to nie kwestia jakiejś konfiguracji to raczej w sprawach mechanicznych u mnie krucho z wiedzą i z czasem. Więc podsumujmy : mam pompę od Audi S8 z roku 1997 rozbitka z oryginalnym koszem dzięki czemu nie trzeba było trafiać rurkami do kosza, Nie od Audi A4 ani A6.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 47
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 20:17
- Lokalizacja: obecnie Austria
zbiornik jest wyposażony w dwa czujniki poziomy paliwa i zegary wyliczają średnią ilość. Komputer pokazuje orientacyjny dystans do przejechania na podstawie odczytów z obu czujników znajdujących się w zbiorniku. W lewej komorze zbiornika znajduje się pływak na dźwigni a w prawej jest pływak osadzony w rurze. Podejrzewam że pływak w lewej komorze jest zablokowany lub też źle założony(na deklu czujnika i na zbiorniku są znaki które powinny sie zgrywać) i pokazuje że paliwo się w niej znajduje a w prawej pokazuje pusto i ze średniej wychodzi na to że masz jeszcze 1/4 zbiornika paliwa. Sprawdź czujnik w lewej komorze i nie zaczepiaj pompy paliwa.
Napiszę jeszcze raz, A8 ma dwa czujniki poziomu paliwa i to zegary wyliczają średnią odczytu dla wskaźnika poziomu paliwa a FIS wskazuje orientacyjny dystans do przejechania na tej ilości paliwa którą wskazuje wskaźnik uwzględniając średnie zużycie paliwa, a nie jak co niektórzy piszą że czujnik w lewej komorze jest do załączenia przepompowania paliwa z lewej komory do prawej.
Napiszę jeszcze raz, A8 ma dwa czujniki poziomu paliwa i to zegary wyliczają średnią odczytu dla wskaźnika poziomu paliwa a FIS wskazuje orientacyjny dystans do przejechania na tej ilości paliwa którą wskazuje wskaźnik uwzględniając średnie zużycie paliwa, a nie jak co niektórzy piszą że czujnik w lewej komorze jest do załączenia przepompowania paliwa z lewej komory do prawej.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:54
- Lokalizacja: Kraków
Johnmark dziękuje za wyjaśnienie
nie pamiętam po której stronie ale chyba po lewej (ostatni raz zaglądałem tam w tamtym roku) znajduje się pływak (taka dźwignia z z potencjometrem) wymieniałem już na inny i nic nie pomogło. Mam 2 teraz. Sąsiad sprawdzał oporności na jednym i na drugim i powiedział że obydwa są OK. Nawet jak wyciągałem pływak z baku i przesuwałem go na "sucho" nie ma większych różnic. Może trzeba zaglądnąć pod tą drugą klapkę w bagażniku czyli tą po prawej stronie i może tam jest coś nie tak. Aha założyłem pływak dobrze bo kapnąłem się co do tych znaków na deklu żeby się zgrywały żeby się pływak nie blokował. jak ściągnę dekiel z prawej strony to na co zwrócić uwagę ??? bo tam chyba pompa jest wraz z koszem.
[ Dodano: 2012-05-02, 16:28 ]
Johnmark sprawdziłem i pływak jest ok. jak sprawdzić drugi czujnik??? jak wygląda i gdzie dokładnie jest??

[ Dodano: 2012-05-02, 16:28 ]
Johnmark sprawdziłem i pływak jest ok. jak sprawdzić drugi czujnik??? jak wygląda i gdzie dokładnie jest??
-
- Forum Audi A8
- Posty: 47
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 20:17
- Lokalizacja: obecnie Austria
kolego drugi czujnik jest w tym samym miejscu co i pompa paliwa. w pokrywie pompy paliwa jest taki mały dekielek z dwoma zagłębieniami. Klucz do niego najlepiej zrobić coś na wygląd klucza do szlifierki kątowej, do odkręcenia tarczy. Po przekręceniu dekielka można go wyjąć , następnie jest sprężyna i plastikowa rura sięgająca dna zbiornika. To jest właśnie drugi czujnik poziomu paliwa. Na tej aukcji jest kosz pompy paliwa i jak zobaczysz zdjęcie to jest widoczna rura w lewej części całego kosza to jest właśnie ten czujnik: http://allegro.pl/audi-a8-w12-kosz-moco ... 99217.html Z kolei na zdjęciu kosza na tej aukcji tej rury brakuje: http://allegro.pl/audi-a8-d2-kosz-paliw ... 03939.html. Sprawdź czy pływak swobodnie opada w tej rurze do samego końca. przy wkładaniu czujnika musisz pierwsze wyjąć kostkę (z dwoma kablami) z otworu w którym on się znajduje, następnie wsunąć czujnik prawie do samego końca, podłączyć kostkę na wystające wsuwki z czujnika i wsunąć czujnik do samego końca.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 179
- Rejestracja: 17 wrz 2009, 10:26
- Lokalizacja: Zabrze
U mnie vagiem da się kalibrować ten czujnik .Na pewno wtedy auto musi być na równej powierzchni i się robi odczyty na nowo , a więc możesz grzebać przy pompie i zbiorniku a się okaże ,że trzeba po prostu po robocie go skalibrować .Po pytaj się kogoś kto jest naprawdę kumaty bądź to robił bo opcja jest na pewno w vagu bynajmniej moim 5053 takim niezależnym bez laptopa.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 66
- Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:54
- Lokalizacja: Kraków
Mam w piwnicy stary kosz z zatartą pompą i faktycznie jest rura i w niej porusza się pływak w sprężynie. Sprawdziliśmy z sąsiadem miernikiem i oporność się zmienia i jest to czujnik paliwa. w tym koszu w którym oglądałem ta rura nie chodzi idealnie tylko się zacina u góry a nie patrzyłem jak w aucie się zachowuje. zawiozłem mechanikowi kosz i on go montował a niewiem czy patrzył jak ta rura się zachowuje. Jak się zrobi troszkę cieplej to zaglądnę do tego. najlepiej podłączę odepnę wtyczki i podłączę stary kosz z prawej strony a z drugiej inny czujnik paliwa i zobaczę "na sucho" jak zjadę nimi na 0 jak się zachowuje skala na desce rozdzielczej a potem na full obydwoma i co się dzieje.wtedy będę wiedział że to nie jakieś kable szwankują.
[ Dodano: 2012-05-10, 18:05 ]
Pippen ja mam Vag w wersji 4.09 i kabel KKL i mam wgląd w zegary. tylko niewiem na którym kanale to może być. może mam źle zakodowaną pojemność zbiornika lub coś podobnego.
[ Dodano: 2012-05-14, 20:52 ]
sprawdziłem kodowanie zegarów mam 16183 czyli tak jak ma być. poddaje się już. nikt nie ma pomysłów co dalej z tym robić???
[ Dodano: 2012-05-10, 18:05 ]
Pippen ja mam Vag w wersji 4.09 i kabel KKL i mam wgląd w zegary. tylko niewiem na którym kanale to może być. może mam źle zakodowaną pojemność zbiornika lub coś podobnego.
[ Dodano: 2012-05-14, 20:52 ]
sprawdziłem kodowanie zegarów mam 16183 czyli tak jak ma być. poddaje się już. nikt nie ma pomysłów co dalej z tym robić???
-
- Forum Audi A8
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 lut 2014, 21:18
- Lokalizacja: Żary
Witam. Mam taki sam problem jak kolega, który założył ten temat. Tyle, że u mnie paliwo kończy się na równej połowie baku.
Pytanie do was jakie podjąć pierwsze kroki w tym kierunku żeby to sprawdzić, a nie żeby od razu wymieniać pompy nie pompy itd. I do kogo się z tym zgłosić żeby ewentualnie sprawdził. Mechanik czy elektryk czy kto?
Pytanie do was jakie podjąć pierwsze kroki w tym kierunku żeby to sprawdzić, a nie żeby od razu wymieniać pompy nie pompy itd. I do kogo się z tym zgłosić żeby ewentualnie sprawdził. Mechanik czy elektryk czy kto?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 22
- Rejestracja: 19 lut 2014, 21:18
- Lokalizacja: Żary