W mojej okolicy jest sporo krętych odcinków drogi, przez co trudno mi wprowadzić auto w najniższy poziom i twardość, (trzeba przez ok 30s jechać z prędkością nie mniejsza niż 120km/h) a bardzo lubię jeździć w tym trybie po tym odcinku, zrodził się pomysł aby "ręcznie" wprowadzić auto w ten tryb. Nie wiem czy jest to możliwe ale wydaje mi się że tak. Czy ktoś może ma wiedzę jak dokładniej działa ten tryb, co podaje sygnał dla sterownika zawieszenia. Może być ciężko zbadać jakim sygnałem jest informowany sterownik, ale gdyby się udało, można byłoby spróbować sztucznie go podawać.
Myślę też w jaki sposób obudzić zieloną kontrolke w zegarach. W zawieszeniu standardowym zapala się kiedy zawieszenie opada w tryb dynamiczny, ale w wersji sportowego zawieszenia ta kontrolka jest nieaktywna (mimo że zapala się przy włączaniu zapłonu) i jedynie patrząc na ekran mmi można zauważyć jak przez chwilę zapala się biała strzałka do dołu, kiedy aktywuje się najniższy i najtwardszy tryb. Jest to pomyłka moim zdaniem bo chciałbym sam decydować o tym, i wiedzieć kiedy jadę w tym trybie. Ewentualnie można byłoby zrobić tak aby w trybie dynamicznym auto odrazu wchodziło w ustawienia które są po tych 30s jazdy powyżej 120km/h.
Może ktoś się bawił, bądź po schematach jest w stanie odczytać jak to przebiega, i podzieli się informacjami. Może ktoś jeszcze chciałby decydować o tym samemu i wspólnie spróbujemy znaleźć sposób.
![]() |
![]() |
[D3 ALL ] Wymuszenie trybu dynamicznego. Kto ogarnie?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
W zawieszeniu sport tryb auto dynamic comfort ma taką samą wysokośćrobrob pisze:nie wiem jak u ciebie ale u mnie w ustawieniach trybu zawieszeń jest tryb dynamiczny, auto, komfort i podniesiony jak ustawie dynamiczny to auto opuszcza się w dół i tak zostaje aż do zmiany trybu, z tego co czytam ty masz ustawiony tryb auto
Kolega wyżej już Ci odpowiedział dlaczego u mnie nie opada a u Ciebie tak 😉robrob pisze:nie wiem jak u ciebie ale u mnie w ustawieniach trybu zawieszeń jest tryb dynamiczny, auto, komfort i podniesiony jak ustawie dynamiczny to auto opuszcza się w dół i tak zostaje aż do zmiany trybu, z tego co czytam ty masz ustawiony tryb auto
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Myślę że w zawieszeniu sport nie ma takiej potrzeby ponieważ zawias i tak jest najniżej, w standardowym dobrze że się świeci jak nam na dynamiku bo często przed wjechaniem na krawężnik uratowała i zderzakPczester pisze:W zawieszeniu standardowym zapala się kiedy zawieszenie opada w tryb dynamiczny, ale w wersji sportowego zawieszenia ta kontrolka jest nieaktywna
![:]](https://a8team.pl/images/smilies/kwadr.gif)
A wracając do twojego tematu to jeśli ci zależy na tych 5mm to obniż sobie zawias np. łącznikami, bo z tego co czytam w zeszytach szkoleniowych to twardość nie zmieni się

Nie szukam porad, które nic nie wnoszą. Jeżdżę codziennie na trybie Dynamic i widzę jaka jest różnica kiedy zawieszenie się opuści. Nie wiem czy utwardza się bardziej z powodu obniżenia czy z innego powodu, ale różnica jest bardzo duża i chciałbym z niej korzystać kiedy potrzebuje.Marcin2013 pisze:Myślę że w zawieszeniu sport nie ma takiej potrzeby ponieważ zawias i tak jest najniżej, w standardowym dobrze że się świeci jak nam na dynamiku bo często przed wjechaniem na krawężnik uratowała i zderzakPczester pisze:W zawieszeniu standardowym zapala się kiedy zawieszenie opada w tryb dynamiczny, ale w wersji sportowego zawieszenia ta kontrolka jest nieaktywna![]()
A wracając do twojego tematu to jeśli ci zależy na tych 5mm to obniż sobie zawias np. łącznikami, bo z tego co czytam w zeszytach szkoleniowych to twardość nie zmieni się