[D3 04 4.2MPI ] Xenon na BiXenon
[D3 04 4.2MPI ] Xenon na BiXenon
Witam
czy ktos przerabial ten temat? ile rzeżby to wymaga? chyba ze mamy niesamowite szczescie i p&p + vag i bedzie dzialac?
pozdrawiam
czy ktos przerabial ten temat? ile rzeżby to wymaga? chyba ze mamy niesamowite szczescie i p&p + vag i bedzie dzialac?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 cze 2012, 21:35 przez shakal, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak mniemam kolega ma w D3 najprostsze z możliwych lamp gdzie xenon obsługuje wyłącznie światła mijania a światła drogowe realizowane są żarówką halogenową...
aż dziw mnie bierze że w D3 nie ma bi-xenonu... czy to możliwe czy też kolega ma jednak bi-xenon ale coś mu się popsuło i światła drogowe na xenonie nie działają :shock:
Niestety nie wiem jak wygląda zwykła lampa xenonowa w D3... o ile dobrze natomiast kojarzę przy lampie bi-xenonowej sygnał do przesłony xenonu do świateł drogowych brany jest z żarówki halogenowej która świeci się zawsze kiedy włączasz światła drogowe...
niestety inaczej będzie w przypadku lampy bi-xenonowej gdzie zamiast żarówki halogenowej od świateł drogowych jest zwykła żarówka z dużą bańką realizująca światła do jazdy dziennej...
w reflektorze bi-xenonowym ze światłami dziennymi LED elektryka też będzie pewnie inna bo tam znowuż nie ma oddzielnej żaróweczki W5W do świateł pozycyjnych a panel LED obsługuje równocześnie światła do jazdy dziennej jak i światła pozycyjne.
Podsumowując... kolego shakal12 napisz najpierw dokładnie jakie masz reflektory teraz i na jakie konkretnie chcesz zamienić a na pewno będzie łatwiej ;-)
aż dziw mnie bierze że w D3 nie ma bi-xenonu... czy to możliwe czy też kolega ma jednak bi-xenon ale coś mu się popsuło i światła drogowe na xenonie nie działają :shock:
Niestety nie wiem jak wygląda zwykła lampa xenonowa w D3... o ile dobrze natomiast kojarzę przy lampie bi-xenonowej sygnał do przesłony xenonu do świateł drogowych brany jest z żarówki halogenowej która świeci się zawsze kiedy włączasz światła drogowe...
niestety inaczej będzie w przypadku lampy bi-xenonowej gdzie zamiast żarówki halogenowej od świateł drogowych jest zwykła żarówka z dużą bańką realizująca światła do jazdy dziennej...
w reflektorze bi-xenonowym ze światłami dziennymi LED elektryka też będzie pewnie inna bo tam znowuż nie ma oddzielnej żaróweczki W5W do świateł pozycyjnych a panel LED obsługuje równocześnie światła do jazdy dziennej jak i światła pozycyjne.
Podsumowując... kolego shakal12 napisz najpierw dokładnie jakie masz reflektory teraz i na jakie konkretnie chcesz zamienić a na pewno będzie łatwiej ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Niech zrobi kolega fotkę swoich lamp i jakie by chciał . :mrgreen:
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ech... z ciekawości wyciągnąłem katalog A8 z roku 2003... i jakoś tak lakonicznie jest to opisane...
- reflektory zwykłe (nie ma w opisie nic nt. tego czy jest xenon czy żarówka halogenowa)
- reflektory ksenonowe Plus (bi-xenon)
- adaptive light (reflektory z doświetlaniem zakrętów gdzie doświetlanie odbywa się za pomocą dodatkowej żarówki halogenowej w reflektorze umieszczonej w zmodyfikowanym odbłyśniku)
Ani słowa o tym czy reflektory zwykłe to xenon czy żarówka halogenowa i ani słowa o światłach do jazdy dziennej ze zwykłą żarówką (czyli dziennych w roczniku 2003 nie było pomimo tego że był już dostepny czujnik zmierzchowy świateł i pozycja "auto" na włączniku).
Jeżeli w przed-lifcie były jednak światła dzienne to weszły pewnie z rokiem modelowym co najmniej 2004 jak nie później... ale tego w moim katalogu oczywiście już nie ma.
W każdym razie kiedy jeżeli kolega shakal12 chce coś zmienić to dodatkową komplikacją w elektryce będzie też doświetlanie zakrętów które występuje jako opcja dodatkowa więc nie we wszystkich reflektorach jest ;-)
- reflektory zwykłe (nie ma w opisie nic nt. tego czy jest xenon czy żarówka halogenowa)
- reflektory ksenonowe Plus (bi-xenon)
- adaptive light (reflektory z doświetlaniem zakrętów gdzie doświetlanie odbywa się za pomocą dodatkowej żarówki halogenowej w reflektorze umieszczonej w zmodyfikowanym odbłyśniku)
Ani słowa o tym czy reflektory zwykłe to xenon czy żarówka halogenowa i ani słowa o światłach do jazdy dziennej ze zwykłą żarówką (czyli dziennych w roczniku 2003 nie było pomimo tego że był już dostepny czujnik zmierzchowy świateł i pozycja "auto" na włączniku).
Jeżeli w przed-lifcie były jednak światła dzienne to weszły pewnie z rokiem modelowym co najmniej 2004 jak nie później... ale tego w moim katalogu oczywiście już nie ma.
W każdym razie kiedy jeżeli kolega shakal12 chce coś zmienić to dodatkową komplikacją w elektryce będzie też doświetlanie zakrętów które występuje jako opcja dodatkowa więc nie we wszystkich reflektorach jest ;-)
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
Podpinam sie do tematu:
Czy ktos moze wreszcie dokladnie wyjasnic..??
Opcja 1
(zwykly xenon i dlugie na zarowce- bez doswietlenia zakretow)
Opcja 2
( zwykly xenon i dlugie w zarowce - z doswietleniem zakretow )
Opcja 3
(bi -xenon (dlugie w tej samej xenonowej zarowce) - doswietlenie zakretow i diody led )
Aropo- czy istnieje mozliwosc kupna gdzies tych diod- aby lampe rozkroic i podmienic...?
Opcja dodatkowa- Audi a6 w A8 ;D
Bardzo prosze o wyjasnienie na poczatek tych roznic- dziekuje pozdrawiam
Czy ktos moze wreszcie dokladnie wyjasnic..??
Opcja 1
(zwykly xenon i dlugie na zarowce- bez doswietlenia zakretow)
Opcja 2
( zwykly xenon i dlugie w zarowce - z doswietleniem zakretow )
Opcja 3
(bi -xenon (dlugie w tej samej xenonowej zarowce) - doswietlenie zakretow i diody led )
Aropo- czy istnieje mozliwosc kupna gdzies tych diod- aby lampe rozkroic i podmienic...?
Opcja dodatkowa- Audi a6 w A8 ;D
Bardzo prosze o wyjasnienie na poczatek tych roznic- dziekuje pozdrawiam
A zastanawia mnie jedno , wiem że można kupić bi-xenon żarniki , i tam przetwornica steruje przesłoną która przysłania część palnika i go odsłania (na "długich") Nie możesz sobie wrzucić czegoś takiego ??
A w drogowych światłach wstawić okrągłe ledy do jazdy dziennej ??
A w drogowych światłach wstawić okrągłe ledy do jazdy dziennej ??
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
A to takie wogóle były? :roll:shakal12 pisze:xenon mam zwykly + doswietlanie. dlugie to zarowka h7 chyba. na przetwornicy napisane bi-xenon natomiast.
A czy aby na pewno masz zwykły xenon?... pytam bo to że masz światła długie nie wyklucza posiadania bi-xenonu... ja mam u siebie lampy bi-xenon + dodatkowe długie na żarówce halogenowej + doświetlanie zakrętów... i mam wrażenie że masz takie same lampy tylko nie potrzebnie sugerujesz się tą halogenową żarówką.
Sprawdź dokładnie czy to aby jednak nie bi-xenon :->
A swojego masz zrobionego na po-lifta??... pytam bo jak lampy z S8 D3 to lampy po single frame i one do przed-lifta nie pasują.shakal12 pisze:lampy zakladam z s8 bixenon + led. jest do tego inny sterownik ale to nie problem.
Co do tego nie mam pewności ale sterowanie tą lampą na pewno jest inne niż Twojej.shakal12 pisze:pytanie czy trzeba dokladac kabel jakis czy wystarczy zmiana wtyczek?
Ja mam dokładnie takie lampy i na 100% to nie jest xenon tylko bi-xenon.COZZI pisze:Podpinam sie do tematu:
Czy ktos moze wreszcie dokladnie wyjasnic..??
Opcja 2 [url=http://images35.fotosik.pl/1491/7237c8081e4c810cm.jpg]Obrazek[/URL]
( zwykly xenon i dlugie w zarowce - z doswietleniem zakretow )
Samych diód raczej nie kupisz... w ASO tylko całe kompletne lampy bo wg. Audi lampy są nie rozbieralne (też chciałem je wrzucić do swoich przed-liftowych lamp więc już sprawdzałem)... jedyne co pozostało to kupić całe używane lampy na Alledrogo i bawić się w rezanie.COZZI pisze:Opcja 3 [url=http://images37.fotosik.pl/1642/cbcd60aaf40452fdm.jpg]Obrazek[/URL]
(bi -xenon (dlugie w tej samej xenonowej zarowce) - doswietlenie zakretow i diody led )
Aropo- czy istnieje mozliwosc kupna gdzies tych diod- aby lampe rozkroic i podmienic...?
Mi osobiście się to nie podoba... nie po to kupiłem A8 żeby nagle upodabniać je do A6... jeśli miałbym coś takiego robić to już wołałbym wrzucić w zderzak jakieś LED'owe paski :-?COZZI pisze:Opcja dodatkowa- Audi a6 w A8 ;D
[url=http://images38.fotosik.pl/1670/02db57bed0dadd37m.jpg]Obrazek[/URL]
Ostatnio zmieniony 29 cze 2012, 11:27 przez FOSS, łącznie zmieniany 4 razy.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
hej podepne sie pod temat
juz zglupialem z tymi lampami o co to chodzi
wiec moze ktos zwyklemu laikowi moze powiedziec jakie sa lampy
mam a8 z 2006roku z doswietlaniem zakretow
tyle ze jedna zarowka(lampa) swieci troche bladziej i inny kolor ma - ale ogolnie biale wiec chyba xenon, jezeli wlacze dlugie to barwa delikatnie zalatuje zoltym kolorem, po wlaczeniu opcji swiatla dzienne to juz typowa lipa i swieca wiesniacko zoltawym kolorem(bialym tego nie mozna nazwac)
chcialbym zalozyc ladne zaroweczki by bylo fajnie cos widac w nocy bo teraz to nie mozna tego nazwac ze sa xenony gdyz swiatla w nocy swieca jak w vectrze 2003rok
ale wracajac do sedna
Jak mam sprawdzić jakie mam lampy oraz jakie żarówki wrzucić by moja A8 prezentowała się ładnie w dzień i w nocy?
z gory dziekuje za odpowiedz
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b> Pisanie CAPS LOCKIEM uznawane
juz zglupialem z tymi lampami o co to chodzi
wiec moze ktos zwyklemu laikowi moze powiedziec jakie sa lampy
mam a8 z 2006roku z doswietlaniem zakretow
tyle ze jedna zarowka(lampa) swieci troche bladziej i inny kolor ma - ale ogolnie biale wiec chyba xenon, jezeli wlacze dlugie to barwa delikatnie zalatuje zoltym kolorem, po wlaczeniu opcji swiatla dzienne to juz typowa lipa i swieca wiesniacko zoltawym kolorem(bialym tego nie mozna nazwac)
chcialbym zalozyc ladne zaroweczki by bylo fajnie cos widac w nocy bo teraz to nie mozna tego nazwac ze sa xenony gdyz swiatla w nocy swieca jak w vectrze 2003rok
ale wracajac do sedna
Jak mam sprawdzić jakie mam lampy oraz jakie żarówki wrzucić by moja A8 prezentowała się ładnie w dzień i w nocy?
z gory dziekuje za odpowiedz
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b> Pisanie CAPS LOCKIEM uznawane
Ostatnio zmieniony 20 mar 2013, 11:30 przez bober1, łącznie zmieniany 1 raz.
Obstawiam , że kończy się tobie żarnik w tej lampie co ma zmieniony kolor( no chyba że masz 2 różne lamy z przodu , np po kolizji )
Prosty test , zamień żarniki miejscami , i zobacz czy coś się zmieni .
Jeśli tak to czeka ciebie wydatek na 2 żarniki .
Wymieniaj parami , żeby równo świeciły ;-)
Prosty test , zamień żarniki miejscami , i zobacz czy coś się zmieni .
Jeśli tak to czeka ciebie wydatek na 2 żarniki .
Wymieniaj parami , żeby równo świeciły ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Sprawdzenie jest prostsze niż myślisz... wystarczy otworzyć pokrywę silnika i zerknąć od środka na bok lampy od strony chłodnic... jeżeli jest to xenon to na tym boku lampy są przetwornice.bober1 pisze:JAK MAM SPRAWDZIC JAKIE MAM LAMPY ORAZ JAKIE ZAROWKI WRZUCIC BY MOJA A8 PREZENTOWALA SIE LADNIE W DZIEN JAK I W NOCY
Poza tym na każdej lampie, na górnej krawędzi klosza, pod gumową osłoną jest cała rozpiska dotycząca homologacji lampy i tam powinno być opisane jakie żarówki/żarniki do jakiś świateł są przeznaczone.
Co do żarników jakie masz zastosować to do xenonów polecam firmówki 4300K ewentualnie nie-firmówki o większej temperaturze światła ale max 6000K bo większe może wyglądają bajerancko ale drogę oświetlają już słabiej.
A co do żarówek to najpierw musisz sprecyzować jakie dokładnie masz lampy... czy w tych wewnętrznych ringach masz halogenową do długich czy zwykłą dużą bańkę do dziennych.
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
a to jest dobre pytanie wlasnie skonczylem robote i zaraz pcham sie pod maske i obczaje co i jak- jeszcze tylko musze skoczyc po olej bo mi sie kontrolka zaswiecila i tak czytam te posty i juz chyba wszystkie marki sa podane i gestosci jade do sklepu zobaczymy co doradzi i sproboje wyciagnac te lampe i zobacze
podejzewam ze jakies xenony sa bo mam spryskiwacze na zderzaku
podejzewam ze jakies xenony sa bo mam spryskiwacze na zderzaku
Odważni Nie Żyją Wiecznie - Lecz Ostrożni Nie Żyja Wcale
Ja też podejrzewam że xenon... rzadko się spotyka "golasy" bez xenona.bober1 pisze:... i sproboje wyciagnac te lampe i zobacze
podejzewam ze jakies xenony sa bo mam spryskiwacze na zderzaku
Oczywiście żeby looknąć na przetwornice nie musisz wyciągać lamp.
Natomiast do przełożenia żarników stronami to już trzeba trochę pokręcić... wprawdzie lamp nie trzeba wyciągać i od strony kierowcy da radę bez ruszania niczego ale po stronie pasażera już trzeba zdemontować filtr powietrza bo miejsca na rękę nie ma tam nawet dla mikrusów ze skośnymi oczami :-? no chyba że w 3.2V6 filtr jest inaczej ułożony i miejsca jest więcej bo pisząc to bazuję na silniku 4.2V8 :roll:
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-