części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D4 ALL ] Reflektory Led parowanie

walus30

[D4 ALL ] Reflektory Led parowanie

Post autor: walus30 » 25 gru 2018, 13:51

Witam,
Czy w Waszych autach podczas deszczowych dni i dużych różnic temperatur parują w dolnej części lampy LED? Objaw tylko zima, odparowują po minucie w garażu ..
Przeglądając internet temat powszechny w różnych markach przy full ledach...

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 25 gru 2018, 14:15

Lampa paruje czyli wkrótce padną ledy...
Jest nie szczelna

walus30

Post autor: walus30 » 25 gru 2018, 22:07

PABLO200 pisze:Lampa paruje czyli wkrótce padną ledy...
Jest nie szczelna
Wszystkie lampy są nieszczelne bo nie mogą być hermetyczne, jak dmuchasz w odpowietrznik to wylatuje powietrze drugim... proste.
Pytanie dlaczego to jest bardzo częste nawet w nowych autach , VW,Seat, Skoda itd?
Poza tym lampa tylko minimalnie na dole paruje po zatrzymaniu, a po krótkiej chwili odparowuje...

Poza tym, w wielu instrukcjach samochodów jest napisane ze roszenie jest normalne jeżeli po chwili samo odparowuje, tylko dlaczego ta delikatna mgiełka w narozniu lamp jest szczególnie popularna przy ledach? W Google mnóstwo różnych Marek pisze o parujących Ledach...

[ Dodano: 2018-12-25, 22:00 ]
Lampy zdemontowane, szczelne , odpowietrzniki ok.
pytanie czemu pojawia się taki efekt pary ( efekt taki sam jak się wsiada w mokrych ciuchach do auta i parują szyby).
Co ciekawe reflektory odparowują same w garażu w minutę.

Są szczelne , bo po myjce ciśnieniowej nic nie ma. LAtem również nic.
Teraz jak jest duża różnica temperatur ( garaż, wyjazd , deszcz ze śniegiem itd...). Poniżej poglądowe foto (Skoda kodiaq - prawie wszystkie mają taki efekt), wydaję mi się , że cały problem LEDÓW zarówno w Audi jak i innych autach to brak ciepła. Normalne żarówki czy Xenony mocno grzeją lampy, a LED-y nic...

[ Dodano: 2018-12-25, 22:07 ]

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 25 gru 2018, 23:20

poczytaj o punkcie rosy ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

walus30

Post autor: walus30 » 26 gru 2018, 06:54

maciu pisze:poczytaj o punkcie rosy ;)
Tzn?
To by pasowało gdyby w lampie była woda, odpowietrzniki zapchane i nieszczelność..a wszystko jest teoretycznie ok

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 26 gru 2018, 09:37

walus30 pisze:wydaję mi się , że cały problem LEDÓW zarówno w Audi jak i innych autach to brak ciepła. Normalne żarówki czy Xenony mocno grzeją lampy, a LED-y nic...
Tak, tak, a te całe radiatory i wentylatory w lampie dla picu są
Black Cars Matters

walus30

Post autor: walus30 » 26 gru 2018, 10:21

dice111 pisze:
walus30 pisze:wydaję mi się , że cały problem LEDÓW zarówno w Audi jak i innych autach to brak ciepła. Normalne żarówki czy Xenony mocno grzeją lampy, a LED-y nic...
Tak, tak, a te całe radiatory i wentylatory w lampie dla picu są
Z tego co się orientuje one głównie są po to żeby chłodzić elektornike.
Sam klosz lampy jest zimny w odróżnieniu od zwykłych żarówek. Zgadza się ?

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 26 gru 2018, 12:06

W led problem z ciepłem jest z tylu nie z przodu jak jest wilgoć to wcześniej czy później lampa padnie

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 26 gru 2018, 12:54

walus30 pisze:Z tego co się orientuje one głównie są po to żeby chłodzić elektornike.
a co takiego jest w tej elektronice, co wymaga chłodzenia - możesz sprecyzować? <hmm>
walus30 pisze:Sam klosz lampy jest zimny w odróżnieniu od zwykłych żarówek. Zgadza się ?
LEDy również się grzeją i to właśnie temperatura bardzo skraca ich żywotność

walus30

Post autor: walus30 » 26 gru 2018, 13:13

PABLO200 pisze:W led problem z ciepłem jest z tylu nie z przodu jak jest wilgoć to wcześniej czy później lampa padnie
Zjawisko występuje od kilku lat tylko czasami w deszczowe i zimne dni wiec raczej nie padnie, tym bardziej ze odparowuje sama po chwili a nalot pary jest tylko w narożnikach ...
odpowietrzenie działa prawidłowo , lampy są szczelne

Jak dmuchasz w jeden odpowietrznik ustami to tez zaparuje ale po chwili jest Ok wiec to nie jest chyba woda z zewnątrz tylko duża zmiana temperatur

[ Dodano: 2018-12-26, 13:13 ]
panton, patrzyłeś u siebie w deszczowe zimne dni po dłuższej jeździe czy nic nie ma?

Awatar użytkownika
panton
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1340
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:20
Lokalizacja: Łódź

Post autor: panton » 26 gru 2018, 13:17

ja nic takiego u siebie nie zauważyłem - czy to z przodu na matrixa czy z tyłu

walus30

Post autor: walus30 » 26 gru 2018, 13:49

panton pisze:ja nic takiego u siebie nie zauważyłem - czy to z przodu na matrixa czy z tyłu
Może nie zwróciłeś uwagi , bo to jest w śladowych ilościach, ale jak raz to zobaczyłem to jestem przewrażliwiony :)
Temat jest ciekawy i coraz bardziej popularny na innych forach czy to VW czy Skody, Seata itd.
Do tego stopnia się to rozwija, ze poszczególni producenci dodają adnotacje w instrukcji Ze roszenie lamp może występować o ile samo odparuje

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 27 gru 2018, 23:13

walus30 pisze:
maciu pisze:poczytaj o punkcie rosy ;)
Tzn?
To by pasowało gdyby w lampie była woda, odpowietrzniki zapchane i nieszczelność..a wszystko jest teoretycznie ok
w lampie jest... powietrze?

poczytaj też o składzie atmosfery ;)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

walus30

Post autor: walus30 » 05 sty 2019, 18:21

maciu pisze:
walus30 pisze:
maciu pisze:poczytaj o punkcie rosy ;)
Tzn?
To by pasowało gdyby w lampie była woda, odpowietrzniki zapchane i nieszczelność..a wszystko jest teoretycznie ok
w lampie jest... powietrze?

poczytaj też o składzie atmosfery ;)
jak nie masz do napisania nic konkretnego to po co się udzielasz?

Wracając do tematu,
Może lepiej zatkać odpowietrzniki żeby w taka pogodę nie zaciągały wilgoci? Lampy są szczelne w 100 %.

Mozna karcherem godzinę lac wodę i kropli nie ma. A przyjdzie duża wilgoć i różnica temperatur i jak na dole para ( tak jak w aucie na szybach ). Wjedziesz do garażu i po minucie czysto

[ Dodano: 2019-01-05, 18:21 ]
Może rurki odpowietrzające nie powinny być skierowane w dół przy grillu? jak u Was jest? Ale wygląda to tak jak wszystkie przypadki parujących LED na Google. Dzisiaj nawet oglądałem auta pod Lidlem i niektóre tak samo miały <blee>

Wjadę do garażu i po kilku minutach czysto. Ta rosa jest jak widać tyko w miejscach gdzie " nie grzeje " , narożniki itd... Zwykła żarówka czy xenon ma taka temperaturę że nie ma problemu.

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3528
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 05 sty 2019, 18:55

o tym składzie to było na poważnie, rozjaśni ci się skąd ta wilgoć
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D4 (2009 - 2017)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl