części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 96 4.2PB/LPG ] Drgania na wolnych obrotach

ernesto

[D2 96 4.2PB/LPG ] Drgania na wolnych obrotach

Post autor: ernesto » 22 wrz 2014, 15:02

Witam serdecznie.

Od pewnego czasu mam problem z drgawkami silnika na wolnych obrotach.
Dzieje się to zarówno na petrolu jak i na gazie.
Parę fotek z bloków, może podpowiecie coś

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Po przełączeniu na gaz po pewnym czasie litania która nie wyskakuje na benzynie

Obrazek

Sprawdzę jeszcze potem wskazania przepływki pod obciążeniem. Dziwna sprawa bo u bracisty na kompie przepływka wyglądała następująco na oscyloskopie nie zależnie od wartości obrotowych stała w miejscu. Ale to było przed jej czyszczeniem:

Obrazek

Zrobiłem zdjęcia z komory jak pacjent wygląda
Wypadania zapłonów czy braku zapłonów nie stwierdzono.

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek

DODANO 22.09.2014 20:00:

Sprawdziłem przepływkę tak jak radził mi Krzychu i na 2 i 3 biegu przy 6000 opiera się na 220 czyli przepływka chodzi prawidłowo.
Zauważyłem że na P czy na N obroty wychodzą równo 800 obr/min natomiast kiedy zaczyna ją się drgawki oscylują między 740 , 760 - 800 obr/min wszystko mierzone na benzynie.

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

DODANO 23.09.2014 3:20:
Dziś siedziałem do późna bo nie dawały mi spokoju te drgawki.
Postanowiłem posprawdzać kable od sond. Okazują się całe, poprawiłem jeszcze łączenia przewodów by mieć 100% pewność.
Zajrzałem do cewek i fajek czy przypadkiem nie mają przebicia. Wszystkie wykręciłem, przeczyściłem i zabezpieczyłem dodatkowo środkiem do elementów gumowych przeciwprzepięciowych.
Po złożeniu na nowo poprawy dalej brak. Błędy te same i drgawki dalej występują.
Stwierdziłem że zajrzę do świeczek. Po wykręceniu okazało się że mają delikatny nalot, przeczyściłem i próba dalej. Było jeszcze gorzej. Drgawki wcześniej lekko wyczuwalne przerodziły się w mocne dygnięcia. Wykręciłem na nowo świece i postanowiłem je wyrzucić do kosza. Tyle warte są NGK po 7000 km.
Włożyłem BERU 4 elektrodowe w porównaniu w wysokości jednej świecy do drugiej widać ewidentnie gołym okiem że Beru są ciut dłuższe i mogą lepiej stykać z fajką.
Następna próba i okazało się że jest poprawa, nie jest ona w 100% ale już jest lepiej.
Musze jeszcze w jakiś sposób sprawdzić czasy wtrysków i korekty oraz jakoś porównać to z instalacją gazową, sprawdzić szczelność przy wtryskiwaczach i wszelkie podciśnienia.

Awatar użytkownika
Judo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 242
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:07
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Judo » 23 wrz 2014, 11:42

Hej
Te drgania masz na N i D ? Mocniejsze na Drive podczas postoju ?

ernesto

Post autor: ernesto » 23 wrz 2014, 13:33

Najbardziej odczuwalne są na P i N. W nocy po przeczyszczeniu świec drgania były odczuwalne bardzo nawet na R i D.
Na obecną chwilę sytuacja wygląda następująco.
Wymieniłem odmy, sprawdziłem wszelkie podciśnienia, okazało się że na niektórych nie ma obejm. I co dalej?

Bartul
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 22 gru 2013, 13:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartul » 23 wrz 2014, 15:49

Witam
Jak masz możliwość to podmień N71 albo chociaż przeczyść.
pozdrawiam

ernesto

Post autor: ernesto » 23 wrz 2014, 16:07

Nadeszła chwila prawdy. Po upływie roku czasu od zmiany silnika nadszedł czas pomiaru baniaków, może to tego wina.
1 - 12 ......... 5 - 12
2 - 12 ......... 6 - 11,5
3 - 12 ......... 7 - 11
4 - 12 ......... 8 - 12

Mam czyste sumienie jeśli chodzi o kompresję, ale szczerze podczas pomiarów miałem pełne gacie.
Poskładałem wszystko i próba na nowo. Drgawki dalej.
Zastanawia mnie nie równa praca obrotów. Na kompie widać ze skaczą w granicach 100 obr/min
Nawet jak trzymam nogę na gazie, delikatnie i na kopie przytrzymuje go w granicy 1050 obr/min to nagle drgawka i spadnie do 950 obr/min
Zauważyłem jeszcze że po zapodaniu D lub R obroty podczas zagrzanego motoru do 75 stopni stoją idealnie 600. A wystarczy że wrzucę N lub P i ma hu stawki nastroju.
Bartul, N71 gdzie to ustrojstwo znajdę ?

Bartul
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 71
Rejestracja: 22 gru 2013, 13:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartul » 23 wrz 2014, 16:12

potocznie silnik krokowy od wolnych obrotów.

ernesto

Post autor: ernesto » 23 wrz 2014, 17:20

Bartul pisze:potocznie silnik krokowy od wolnych obrotów.
Zrobione, wyczyszczone i uszczelnione pastą. Poczekam aż dobrze przeschnie i próba.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 23 wrz 2014, 19:54

Mi na drgania pomogła wymiana świec. Masz te same co ja, a więc to pewnie nie to. A masz jakąś różnicę w drganiach z klimą bądź bez? U mnie ze sprężarką klimy trochę drga...
ps. Ernest u Ciebie pod maską to normalnie nóweczka, wszystko pięknie lśni <okioki>

dawid_oskar
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 105
Rejestracja: 22 cze 2014, 08:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dawid_oskar » 23 wrz 2014, 20:30

Może poduchy silnika (łapy ) już zużyte ???????

ernesto

Post autor: ernesto » 23 wrz 2014, 23:54

Dziękuje Mariusz, staram się jak mogę mam owego bzika na punkcie czystości.
Co dziś zrobiłem pomiar baniaków wyszedł ok więc odpuszczam, przy okazji przecześciłem jeszcze dodatkowo świece.

Obrazek

Okablowanie zapłonowe ok,
Znalazłem potencjalnych morderców lewego powietrza ukrytych pod obejmami:

Obrazek Obrazek

Po porządnym uszczelnieniu, dalej brak poprawy.
Błędy standardowe się powtarzają ale wydaje mi się że obwód grzałki nie miał by chyba wpływu na te drgawki:

Obrazek

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz że podczas odpalania, nie zawsze ale czasami jak odpala zachowuje się jak by zarzucał świecę, odpali nierówno po czym się normuje.
Jak by gubił zapłon w pewnym momencie.

Jutro sprawdzę zawieszenie silnika i skrzyni biegów.

SenatorS8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 gru 2013, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: SenatorS8 » 24 wrz 2014, 08:24

Skoro wywala graznie swiec to podepnij miernik we wtyczke sondy i odpal auto.Musisz miec tam napiecie akumulatora tym bardziej ze sa podpiete sondy wiec obciazenie na ukladzie wystepuje i nie ma mowy o slabym kontakcie.Jesli napiecie bedzie OK to niestety wymiana

ernesto

Post autor: ernesto » 24 wrz 2014, 20:31

Dziś wiele nie robiłem ale, poduszki sprawdzone są ok. Co stwierdzam to brak ( całkowity brak ) poduszki momentu obrotowego, tej w przedniej części auta.
Kupiłem samostart i psikałem wszędzie gdzie się dało by szukać jeszcze lewego powietrza. Tak mi się wydaje że jak by zassał dodatkową dawkę to by zaburzyło pracę jednostki.
Teraz pytanie czy konwerter może robić takie zamieszanie?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 24 wrz 2014, 20:49

na lpg i paliwie tak samo ;)
doczytałem
możesz rozdzielić fizycznie obydwa paliwa ?

ernesto

Post autor: ernesto » 24 wrz 2014, 21:08

pepi, Mistrzu wczoraj zakręciłem butlę, upuściłem w atmosferę gaz który był w instalacji reduktor - listwy wtryskowe. Odłączyłem listwy od przewodów z reduktora by sprawdzić czy może sączy sobie gaz prze listwy. Dalej to samo.
Odłączyłem aku na godzinę czasu w nadziei że może on robi te głupoty i być może robi zamieszanie. Po podłączeniu i odpaleniu na samej benzynie poprawy brak.

Obrazek

Pytanie jakie zadanie ma ten trójnik ?
Wczoraj jak sprawdzałem dmuchając, ciągnąc i wszystko co się da to przewód zaznaczony na zielono nie ma żadnego przepływu? Dziwne to dla mnie, skoro nie ma to w jakim celu on łączy się przed i za przepustnicą ? Chodzi o wyrównoważenie ciśnienia w pompie serva ?

pepi, o to rozdzielenie, to tak jak pisałem wyżej czy coś innego masz na myśli ?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 24 wrz 2014, 21:44

separator odmy dość ważna sprawa
ezektor
czy jakoś tak to się pisze

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl